Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Nivea sensitive asb

Ook vandaag had de Candidius totaal geen moeite met mijn (inmiddels tweedaagse) baard. In drie gangen weer spiegelglad. Een paar prikjes van de aluin op de hals, de Pinaud gaf zoals gebruikelijk wat meer prik. Afgemaakt met de Nivea asb.

Posted

GEM Micromatic Open Comb brass

Plisson Ferrari Red 20mm synthetic

TOBS Mr Taylor's creme

Pitralon after shave

Na een weekje Wolfman en ATT S1 geweld terug naar de SE's.

Posted

Rod Neep_Silverip extra dense,

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier,

Apollo,

Rapira_Platinum Lux 9e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Le Père Lucièn - le Savon du Barbier en de Rod Neep_Silverip extra dense , een prima zeep en superkwast, deden dat wat je er van mag verwachten. Een grote toef volvette Bulgaarse yoghurt ontstond in mijn scuttle. Ofschoon de Neep eigenlijk meer voor het kopsoppen is gemaakt, maak ik er toch lekker schuim mee in de kom. Daarna een mooie laag op de bakkes.

Mesje en krabber:

De Rapira_Platinum Lux voor de 9e x gebruikt. Die Rapira heeft het in zich. Gaat gewoon door. In de Apollo, een OC, weer probleemloos werken. In 3 rondes de baard er af. Die Apollo voelt altijd wat basaal barbaars aan, en met dit mesje was het niet anders. Echter de combi werkt gewoon goed en geeft dus een prima beurt. Resultaat BBS.

Kruidig Bay Rum AS en ASB er op. Klaar.

Posted

Proraso rood scheercrème

DVH Kapperskwast

Fatip piccolo

Sputnik (1)

Kruidvat sensitive ASB

Vandaag de Sputnik gebruikt die ik van Hans heb mogen ontvangen. Het voelde eigenlijk vanaf de eerste gang een beetje trekkerig aan. Alsof het mesje niet goed door de haren heen kwam. Binnenkort maar eens een tweede kans gunnen, in dezelfde of in een mildere krabber. Overigens wel gewoon zonder irritatie geschoren, dus hij hoeft zeker niet direct de mesjescontainer in.

Posted

Gillette Single Ring

Gillette Rubie platinum plus

Mühle silvertip fibre

Catie's Bubbles LPV

Bay Rum mentholated

Nivea sensitive asb

Mijn eerste synthetische kwast was een Muhle sf, maar het ding beviel me om de een of andere reden niet. Ik kon er niet aan wennen en verkocht de kwast. Een tijd later wilde ik het toch weer proberen omdat ik over een paar syntheten toch goede verhalen hoorde. Toen kreeg ik een Plisson kado en was ik om. Jarno had deze sf te koop staan, maar kwam er niet van af. Omdat ik toch weer nieuwsgierig werd spraken we af dat deze in het ruilpakket zou komen. Geen slechte ruil geweest. De kwast voldoet voor mij nu veel beter dan voorheen. Een klein kwastje, vooral vergeleken met de Stirling, maar maakt een hoop schuim in een rap tempo. Smaken kunnen veranderen blijkbaar. Omdat het zo verbazingwekkend goed is bevallen mag deze morgen nog een keer.

Posted

Gem Jewel

Gem PTFE

Whipped Dog 30mm

Soap Commander Vision

Floid blue

cc25b78e24a9ebbae57d7fad127004be.jpg

Posted

image.thumb.jpg.349dd70162e32463743441733db366d1.jpg

Vandaag voor het eerst met mijn el Druida kwast geschoren en wat een dik en veel schuim zeg, had na afloop denk ik nog wel 5 of 6 personen van schuim kunnen voorzien. De kwast zelf, een dicht bezette knot met behoorlijk wat ruggengraat naar toch verrassend zacht echt een top kwast. En mijn Japanse Royal 6/8 gebruikt. Een heerlijke scheerbeurt. :D

Posted

Fatip Piccolo

Voskhod (4)

Semogue SOC Varken

Proraso Wit

Proraso Wit ASB

Posted

EJ DE89 Knurled

Ace Shaving pur tech

DVH scheerstaaf

DVH ASB

Iets teveel water nog in de kwast toen ik begon, dus dat sopte nogal in het begin.

Nadat het overbodige water eruit was toch een heerlijk schuim dat deze keer niet uitdroogde, meestal is al wel wat droger op mijn krabber wat het afspoelen ook lastiger maakt, deze keer niet dus.

Genoeg voor 3 passes in de kwast maar toch maar een 2 pass gedaan (net hardgelopen in de plenzende regen en het zweer droop me al weer van het hoofd :roll: )

Na de ASB toch weer een heerlijke scheerbeurt :)

Posted (edited)

Edwin Jagger 89XL

Sputnik 1x

Stirling kwast

Dusy Kabinett

Brut AS

Ook ik heb me vandaag geschoren met de Sputnik uit Gladjakkers Sputnik PIF. Tegen mijn verwachting in, na vooral negatieve ervaringen met dit mesje te hebben gelezen, heb ik een voortreffelijke scheerbeurt gehad. In 2 comfortabele gangen spiegeltjeglad. Ook tegen de vleug in onder de kin waar ik nogal een stugge baard heb. Eigenlijk heb ik in mijn DE krabbers nog maar twee verschillende mesjes gebruikt; een Hema mesje in de Edwin Jagger, en een Derby mesje in mijn verstelbare krabbers (Vision, Gilette en Digress). Dat werkt voor mij uitstekend, altijd spiegeltjeglad in 2 gangen. Dit mesje voelt in de EJ zeker scherper en gladder dan een Hema mesje. Ik zal het Sputnik mesje verder gebruiken in de EJ, en het andere Sputnik mesje in de Digress gebruiken. Ik ben benieuwd of het mesje me ook bevalt in een wat agressievere krabber dan de EJ. Dan is het afwachten hoe veel beurten de mesjes goed presteren. Het zou dus zomaar kunnen dat ik mezelf de laatste twee jaar ernstig tekort heb gedaan door te blijven hangen bij de Hema en Derby mesjes en niet te experimenteren met andere mesjes :-).

Edited by Guest
Posted

Tijd om eens wat andere mesjes te proberen. ;)

Posted

Ik wil wat SE mesjes bestellen, daar ligt er nog maar 1 van, dus een proefpakket DE mesjes gaat in een moeite door.

Posted

- Gillette Fatboy adjustable

- Astra Blue (2)

- Omega 111137

- Arko Cool scheercrème

- Mennen Skinbracer AS

- Alverde ASB

Posted

Heren,

ik heb een vraag, waarom smeren jullie zoveel geuren door elkaar Zeep, AS, en ASB?

Posted
Heren,

ik heb een vraag, waarom smeren jullie zoveel geuren door elkaar Zeep, AS, en ASB?

Gewoon, omdat het kan :lol:

Posted

Ik stem dat altijd af tot een unieke eindnoot. Het moet toch een keer op [sMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Posted

- Star 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina

- Aluin

- Floid vigoroso

- Cien asb

Vandaag, tegen mijn gewoonte in, de Star gepakt (normaliter pak ik de eerste helft van de week een open mes). Een prima scheerbeurt en in drie gangen spiegelglad. Een enkel prikje op de hals van de aluin, de Floid deed niks. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

Golf ( DDR ) aluminium/bakelite

Polsilver super iridium

Muhle silvertip fibre

Tabac

Tabac asl

dd07104b35266a885d3362c2d5e3c6e4.jpg

Posted

Plisson_Fibre,

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier,

Fatip Grande Rutinia,

Rapira_Platinum Lux 10e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Le Père Lucièn - le Savon du Barbier en de Plisson_Fibre waren wat tegenvallend qua laden. Moeizaam kreeg ik de stevige zeep in de kwast. Dit kwastje is erg zacht en heeft voldoende ruggengraat om zijn werk goed te doen. Het is echter 3 weken geleden, dat ik een syntheet gebruikte en daarna veel varken en een paar keer das. Moet eerlijk bekennen dat de Plisson me wat teleurstelde, niet slecht, maar doe me toch maar een goed varkentje of das. Welnu uiteindelijk had ik wel weer een prima kom met lekker schuim en kreeg ik wel weer een mooie consistente laag op de bakkes.

Mesje en krabber:

De Rapira_Platinum Lux voor de 10e x gebruikt. De Rapira heeft nu 2x mijn 5 norm gehaald. Misschien moet ik die eens naar boven bijstellen, want inmiddels ligt het gemiddelde op 7,7 beurten per mesje. Maar ja daar moet ik eigenlijk de SE uit halen, want die trekken de boel scheef.

De Rapira doet het in elk geval prima. In de Fatip een onberispelijke prestatie. Geen hoekgevoeligheid, geen trek en glad als met een nieuw mesje. Resultaat BBS.

Lekker de eigen Bay Rum er op. Weer een prima scheerbeurt, klaar.

Posted

Gillette Single Ring

Gillette Rubie platinum plus

Mühle Silvertip Fiber

Catie's Bubbles LPV

Osage Rub

Sanex asb

Inmiddels de 6e keer denk ik voor dit mesje en het kan sowieso nog een keer mee. Prima mesje.

Vandaag ook weer fantastisch schuim in overvloed.

Deze sample gaat ook langer mee dan ik had gedacht. Morgen eens proberen met de Semogue 1305.

Posted

Palmolive classic

DVH kapperskwast

Gillette slim twist

Hema mesje (4)

Kruidvat sensitive ASB

Posted

Deze spullen gebruikt om mijn verjaardag glad geschoren te vieren:

1335777b7b6ef1762f3dc25d53ef5658.jpg

Drupje arganolie

Speick scheerzeep

Stirling scheerkwast

iKon OSS

Rapira Platinum Lux (2)

aluin

Speick aftershave lotion

Een goede koudwater scheerbeurt. De iKon OSS gisteren weer eens tevoorschijn gehaald, die werd een beetje vergeten met alle vintage scheermessen, fijn mes eigenlijk wel, zeker met de Rapira Platinum Lux erin.