Kamp Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 (edited) Vandaag mijn kwast binnen gekregen van Javier (el Druida) die had ik tegen mijn Merkur Vision geruild. Het is een ebben met pink Ivory kwast net een 28 manchurian 2 band knot Edited October 13, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Al getest hoe die zich gedraagd? Mooi en vooral prettig handvat lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 Nee Ron ben net thuis uit België (Lille) en heb het pakje bij de buren opgehaald en open gemaakt ga hem dadelijk even uitwassen en zal hem dan proberen. Hij voelt wel goed in de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Ik vind het een verdomde mooi ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Ik vind hem geweldig om te zien! Wat voor maten heeft de knot eigenlijk? De verhoudingen zijn wat lastig om te zien maar de knot lijkt me uitermate geschikt voor kopsoppen, terwijl een dergelijk handvat juist uitnodigt tot komsoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Nee Ron ben net thuis uit België (Lille) en heb het pakje bij de buren opgehaald en open gemaakt ga hem dadelijk even uitwassen en zal hem dan proberen. Hij voelt wel goed in de hand. Lille ligt wel in Frankrijk Dit soort handvaatjes vind ik persoonlijk heel erg prettig in de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Foei! Nooit het gezellige België verwarren met Frankrijk! Weet je wel dat ze in België Bollekes hebben?! (In heel fragiel glaswerk, dat dan wel... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 't Oord heet Rijsel. De vergissing is derhalve volkomen begrijpelijk. Laten we wel wezen: men eet daar Potjevleesch. En men heeft er een prima Auchan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 (edited) En dat er in de provincie Antwerpen, tussen Kasterlee en Zoersel ook een dorp is dat Lille heet gaat eenieder aan voorbij... Wellicht is het die? Nette kwast, dat wel Edited August 22, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Of het moet zijn dat hij in Lille Flandre is geweest, want dat ligt wel in België. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 't Oord heet Rijsel. De vergissing is derhalve volkomen begrijpelijk. Laten we wel wezen: men eet daar Potjevleesch. En men heeft er een prima Auchan. Gatverredamme zeg! Dat lijkt wel Whiskas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Weer even on topic (sorry Marco ), erg mooie kwast; korte knot, 2 band haar, puike form handvat, flink formaat en een dosis exclusiviteit; ik zou je bijna vergeven dat je de Vision ervoor hebt afgestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Weer even on topic (sorry Marco ), erg mooie kwast; korte knot, 2 band haar, puike form handvat, flink formaat en een dosis exclusiviteit; ik zou je bijna vergeven dat je de Vision ervoor hebt afgestaan. Had de Vision te koop staan, werd toch niet gebruikt nadat ik haast volledig op het open mes ben overgegaan, dus een ruil leek me ook wel mooi voor zo'n kwast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Nee Ron ben net thuis uit België (Lille) en heb het pakje bij de buren opgehaald en open gemaakt ga hem dadelijk even uitwassen en zal hem dan proberen. Hij voelt wel goed in de hand. Lille ligt wel in Frankrijk Dit soort handvaatjes vind ik persoonlijk heel erg prettig in de hand. Nee Ron, ben toch echt naar Lille in België gereden, en mijn Garmin heeft me er echt naar toe gebracht zo'n 89 km van Rotterdam en het ligt onder Antwerpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Ik vind hem geweldig om te zien! Wat voor maten heeft de knot eigenlijk?De verhoudingen zijn wat lastig om te zien maar de knot lijkt me uitermate geschikt voor kopsoppen, terwijl een dergelijk handvat juist uitnodigt tot komsoppen. Marcel een beetje lastig meten, heb geen schuifmaat ofzo dus gebruik maar een liniaaltje. De hele kwast is zo'n 12,5 cm en het handvat tot de kraag is 7,8 cm en op het oog lijkt het of de knot vanaf de houten kraag zo'n 48 mm heeft maar het is lastig kijken met een liniaaltje. Voelt in ieder geval als een knot met aardig wat backbone. Ben trouwens zelf wel meer een komsopper dan een kopsopper. We zullen hem deze week testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Flink kwastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Nee Ron, ben toch echt naar Lille in België gereden, en mijn Garmin heeft me er echt naar toe gebracht zo'n 89 km van Rotterdam en het ligt onder Antwerpen. Mijn vergissing dan, sorry. Ik moet me eigenlijk schamen want ik heb een paar jaar in een kazerne van de para-commando's gelegerd geweest op 6 km daarvandaan. Dat ik dat niet meer weet! Nu ja mijn vrouwtje zegt altijd je hoofd is net een vergiet en dat is ook zo, soms herinner ik me dingen van enkele uren geleden niet meer, dus vergeef me. Had ik me nu al geschoren of moet ik nog? Zie je wel .... Zo'n custom borstel blijft toch iets speciaals hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Weer even on topic (sorry Marco ), erg mooie kwast; korte knot, 2 band haar, puike form handvat, flink formaat en een dosis exclusiviteit; ik zou je bijna vergeven dat je de Vision ervoor hebt afgestaan. Had de Vision te koop staan, werd toch niet gebruikt nadat ik haast volledig op het open mes ben overgegaan, dus een ruil leek me ook wel mooi voor zo'n kwast Je hebt een prima deal gesloten Kamp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Even een test schuimpje gemaakt met wat TFS Bergamotto Neroli, snel dik schuim, 2 haren los gelaten, ziet er goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Is rechts een schuifbalk of de kwast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Nee Harrie als je de eerste foto's heb gezien, dan heb je gezien dat dit de kwast is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 24, 2015 Author Share Posted August 24, 2015 Zie voor Review van de el Druida mijn SOTD viewtopic.php?f=8&t=3639 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Nu zie ik het, man wat een schuimklopper. Mooi hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts