Jump to content

El Druida kwast

Kamp

Recommended Posts

Vandaag mijn kwast binnen gekregen van Javier (el Druida) die had ik tegen mijn Merkur Vision geruild.

Het is een ebben met pink Ivory kwast net een 28 manchurian 2 band knot

Edited by Guest

Nee Ron ben net thuis uit België (Lille) en heb het pakje bij de buren opgehaald en open gemaakt ga hem dadelijk even uitwassen en zal hem dan proberen. Hij voelt wel goed in de hand.

Ik vind hem geweldig om te zien! Wat voor maten heeft de knot eigenlijk?

De verhoudingen zijn wat lastig om te zien maar de knot lijkt me uitermate geschikt voor kopsoppen, terwijl een dergelijk handvat juist uitnodigt tot komsoppen.

Nee Ron ben net thuis uit België (Lille) en heb het pakje bij de buren opgehaald en open gemaakt ga hem dadelijk even uitwassen en zal hem dan proberen. Hij voelt wel goed in de hand.

Lille ligt wel in Frankrijk :lol:

Dit soort handvaatjes vind ik persoonlijk heel erg prettig in de hand.

En dat er in de provincie Antwerpen, tussen Kasterlee en Zoersel ook een dorp is dat Lille heet gaat eenieder aan voorbij... Wellicht is het die?

Nette kwast, dat wel :)

Edited by Guest

Weer even on topic (sorry Marco :-)), erg mooie kwast; korte knot, 2 band haar, puike form handvat, flink formaat en een dosis exclusiviteit; ik zou je bijna vergeven dat je de Vision ervoor hebt afgestaan.

Weer even on topic (sorry Marco :-)), erg mooie kwast; korte knot, 2 band haar, puike form handvat, flink formaat en een dosis exclusiviteit; ik zou je bijna vergeven dat je de Vision ervoor hebt afgestaan.

Had de Vision te koop staan, werd toch niet gebruikt nadat ik haast volledig op het open mes ben overgegaan, dus een ruil leek me ook wel mooi voor zo'n kwast

Lille ligt wel in Frankrijk :lol:

Dit soort handvaatjes vind ik persoonlijk heel erg prettig in de hand.

Nee Ron, ben toch echt naar Lille in België gereden, en mijn Garmin heeft me er echt naar toe gebracht zo'n 89 km van Rotterdam en het ligt onder Antwerpen.

Ik vind hem geweldig om te zien! Wat voor maten heeft de knot eigenlijk?

De verhoudingen zijn wat lastig om te zien maar de knot lijkt me uitermate geschikt voor kopsoppen, terwijl een dergelijk handvat juist uitnodigt tot komsoppen.

Marcel een beetje lastig meten, heb geen schuifmaat ofzo dus gebruik maar een liniaaltje.

De hele kwast is zo'n 12,5 cm en het handvat tot de kraag is 7,8 cm en op het oog lijkt het of de knot vanaf de houten kraag zo'n 48 mm heeft maar het is lastig kijken met een liniaaltje. Voelt in ieder geval als een knot met aardig wat backbone. Ben trouwens zelf wel meer een komsopper dan een kopsopper. We zullen hem deze week testen.

Nee Ron, ben toch echt naar Lille in België gereden, en mijn Garmin heeft me er echt naar toe gebracht zo'n 89 km van Rotterdam en het ligt onder Antwerpen.

Mijn vergissing dan, sorry. Ik moet me eigenlijk schamen want ik heb een paar jaar in een kazerne van de para-commando's gelegerd geweest op 6 km daarvandaan. Dat ik dat niet meer weet! Nu ja mijn vrouwtje zegt altijd je hoofd is net een vergiet en dat is ook zo, soms herinner ik me dingen van enkele uren geleden niet meer, dus vergeef me.

Had ik me nu al geschoren of moet ik nog? Zie je wel .... :lol:

Zo'n custom borstel blijft toch iets speciaals hebben!

Had de Vision te koop staan, werd toch niet gebruikt nadat ik haast volledig op het open mes ben overgegaan, dus een ruil leek me ook wel mooi voor zo'n kwast

Je hebt een prima deal gesloten Kamp!