Jump to content

Recommended Posts

Posted

Toevallig kwam mijn vriendin vorige week een stukje tegen over het gebruik van scheerschuim in het huishouden. Ik had er nog nooit van gehoord dus wellicht interessant om hier te delen. Ik zit vaak met een beslagen spiegel na het douchen. Die gaan we dus zeker even uitproberen! :D

Spiegels

Om te voorkomen dat je spiegels beslaan, kun je deze inwrijven met een dot scheerschuim. Smeer de spiegel in de badkamer goed in met het scheerschuim en verwijder het schuim vervolgens met een droge doek. Tijdens het douchen zal je spiegel dan niet beslaan.

Oven

Een handige tip om de oven in een handomdraai schoon te maken, zonder urenlang te moeten boenen en het gevaar voor giftige dampen. Spuit het scheerschuim op de bakplaten en zorg dat alles goed bedekt is in schuim. Doe de ovendeur weer dicht en ze de over een half uurtje op vijftig graden. Tot slot nog even afvegen en klaar is Kees! Zo gepiept.

Vlekken

Van rode wijn- tot aardbeivlekken of geknoei op de vloerbedekking, met scheerschuim los je deze op! Spuit het scheerschuim op de vlek. Bij wijn- en aardbeivlekken: wrijf het schuim niet in, maar laat het even inwerken. Nog even nawassen en weg is de vlek. Bij vlekken op het tapijt: wrijf het schuim goed in de polen en verwijder daarna de resten door met heet water en een stoffen handdoek het tapijt schoon te deppen.

Haarborstel

Een stoffige haarborstel van het vele borstelen? Van roos tot afgebroken haartjes of resten haarlak, het is belangrijk om je haarborstel of kam regelmatig schoon te maken. Aan de slag! Haal allereerst overige haren uit de borstel en gooi deze weg. Spuit er wat scheerschuim op en laat dit een paar minuten intrekken. Spoel de borstel vervolgens goed af. Et voilà, een borstel zo goed als nieuw.

Krakende scharnieren

Smeer er wat scheerschuim in en ze zijn weer soepel en geluidsloos.

Kraan

Een kraan met kalk en vlekken kan je geheel schoon en glimmend krijgen met scheerschuim.

Verfhanden

Geverfd en je handen onder de verf? Dit zou gemakkelijk schoon te krijgen zijn met scheerschuim.

Posted

Leuk om te weten. Al zul je niet veel gebruikers van scheerschuim in een bus vinden op het forum. Zou het ook werken met zelfgemaakt schuim vraag ik me af?

Posted
Leuk om te weten. Al zul je niet veel gebruikers van scheerschuim in een bus vinden op het forum. Zou het ook werken met zelfgemaakt schuim vraag ik me af?

Goede reden dus om af en toe toch een busje te kopen. "Is dat voor het scheren?" "Nee, voor de piepende scharnieren" :lol:

Posted

Nou.

ik heb gewoon een bus olie voor de scharnieren. En anders klop ik wel een schuimpie. Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe, zo verwacht ik, ruikt een stuk beter uit de scharnieren dan een spuitbus Gillette.

De olie overigens stinkt gewoon. Gelukkig trekt dat vrij snel weg.

Posted

Daar ga ik mijn scheerzepen niet voor gebruiken. ;)

Posted

Volgens mij kun je voor al die toepassingen hierboven genoemd ook WD40 gebruiken.