TheGotta Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Toevallig kwam mijn vriendin vorige week een stukje tegen over het gebruik van scheerschuim in het huishouden. Ik had er nog nooit van gehoord dus wellicht interessant om hier te delen. Ik zit vaak met een beslagen spiegel na het douchen. Die gaan we dus zeker even uitproberen! Spiegels Om te voorkomen dat je spiegels beslaan, kun je deze inwrijven met een dot scheerschuim. Smeer de spiegel in de badkamer goed in met het scheerschuim en verwijder het schuim vervolgens met een droge doek. Tijdens het douchen zal je spiegel dan niet beslaan. Oven Een handige tip om de oven in een handomdraai schoon te maken, zonder urenlang te moeten boenen en het gevaar voor giftige dampen. Spuit het scheerschuim op de bakplaten en zorg dat alles goed bedekt is in schuim. Doe de ovendeur weer dicht en ze de over een half uurtje op vijftig graden. Tot slot nog even afvegen en klaar is Kees! Zo gepiept. Vlekken Van rode wijn- tot aardbeivlekken of geknoei op de vloerbedekking, met scheerschuim los je deze op! Spuit het scheerschuim op de vlek. Bij wijn- en aardbeivlekken: wrijf het schuim niet in, maar laat het even inwerken. Nog even nawassen en weg is de vlek. Bij vlekken op het tapijt: wrijf het schuim goed in de polen en verwijder daarna de resten door met heet water en een stoffen handdoek het tapijt schoon te deppen. Haarborstel Een stoffige haarborstel van het vele borstelen? Van roos tot afgebroken haartjes of resten haarlak, het is belangrijk om je haarborstel of kam regelmatig schoon te maken. Aan de slag! Haal allereerst overige haren uit de borstel en gooi deze weg. Spuit er wat scheerschuim op en laat dit een paar minuten intrekken. Spoel de borstel vervolgens goed af. Et voilà, een borstel zo goed als nieuw. Krakende scharnieren Smeer er wat scheerschuim in en ze zijn weer soepel en geluidsloos. Kraan Een kraan met kalk en vlekken kan je geheel schoon en glimmend krijgen met scheerschuim. Verfhanden Geverfd en je handen onder de verf? Dit zou gemakkelijk schoon te krijgen zijn met scheerschuim.
efsk Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt, scheerschuim, spuiten.
Snuff Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Leuk om te weten. Al zul je niet veel gebruikers van scheerschuim in een bus vinden op het forum. Zou het ook werken met zelfgemaakt schuim vraag ik me af?
Zaagmans Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Leuk om te weten. Al zul je niet veel gebruikers van scheerschuim in een bus vinden op het forum. Zou het ook werken met zelfgemaakt schuim vraag ik me af? Goede reden dus om af en toe toch een busje te kopen. "Is dat voor het scheren?" "Nee, voor de piepende scharnieren"
efsk Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Nou. ik heb gewoon een bus olie voor de scharnieren. En anders klop ik wel een schuimpie. Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe, zo verwacht ik, ruikt een stuk beter uit de scharnieren dan een spuitbus Gillette. De olie overigens stinkt gewoon. Gelukkig trekt dat vrij snel weg.
Guest Gusto Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Daar ga ik mijn scheerzepen niet voor gebruiken.
PI56 Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Volgens mij kun je voor al die toepassingen hierboven genoemd ook WD40 gebruiken.
Barbiere di Figaro Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Weer een paar verkoopargumenten erbij!
Harkos Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Scheren gaat ook met WD40. Heb je ook geen As nodig
earlybird Posted August 19, 2015 Posted August 19, 2015 Scheren gaat ook met WD40. Heb je ook geen As nodig SOTD?
Recommended Posts