Shave and More Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Plaats hier je SOTD's van deze week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 [align=center]29.07.2013 Scheerkwast: Semogue 1250 Scheercrème: D.R. Harris Arlington Scheermes: SAM 1 Aftershave: TOBS Sandalwood Aftershave Gel [/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Hele gave foto, hoe heb je dit gedaan als ik mag vragen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Dit is een standaard filter van de SuperPhoto-app voor Windows Phone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Hoe beviel de Semogue? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Voor een kwast van maar € 11,95 vind ik hem prima presteren Schuim opkloppen kan nog beter, maar moet natuurlijk nog wel ingewerkt worden voor optimaal resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Die kwast wil ik tzt ook eens proberen. Ik had de 1305 (weggegeven aan DrParanoid) en heb de 1800. De 1250 heeft hetzelfde handvat, het enige functionele verschil is de haarsoort in deze 3 kwasten. Vanochtend heb ik de Semogue 620 gebruikt, en verder: Barbiere di Figaro LE Oli Essenziali Dure Gillette Long Comb NEW kop met UFO Kaiser handvat Feather Osage Rub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Vanmorgen mn normale setup qua krabber. Gisteren cadeautjes gehad vanuit Italie die ik direct maar gebruikt heb: Proraso After-Shave Balm Sensitive Proraso bus scheerschuim. Man o man, ik dacht dat ik wat gewend was met de proraso scheerzeep. Maar een beetje schuim uit de bus op mn gezicht en ik had het gevoel dat mn gezicht in de fik stond van de kou! Enorme menthol-kick die ik met de zeep nog niet gehad heb (of dat nou aan mij ligt of niet...geen idee) Maar wel een lekkere scheerbeurt, de ASB vond ik ook wel prettig uitsmeren en de geur was lekker volgens de vrouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 [align=center][/align] 29-7 Gillette Twist uit '69 Feather met 3 a 4 scheerbeurten achter de rug Wilkinson Sword dassenhaar kwast TOBS Rose (Sample van Shave and more ) Kruidvat Sensitive ASB Een redelijk normale scheerbeurt, op de sample van de creme na. Opzich wel een lekker geurtje, maar het doet me niet denken aan rozen zoals ze bij ons in de tuin groeien. Het is meer een beetje een parfumgeur zoals je vaak ruikt bij rozengeurtjes. Denk dat ik er snel genoeg van zou hebben als ik een hele pot zou halen, dus ben blij dat ik hem op deze manier heb kunnen proberen Kreeg de lather ook niet zo heel dik, ik denk dat ik te weinig zeep heb gebruikt (of water? Zijn allebei dingen waar ik nogsteeds wel eens tegen aan loop) Geen BBS, maar verder ook geen irritatie. Wel tevreden met het eindresultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Woensdag: Semogue 1800 Barbiere di Figaro Raffinato Gillette long comb NEW op een UFO Kaiser handvat Feather Proraso groen splash Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Vanmorgen geschoren met: Omega 10066 varkensharen kwast (ik heb net een luxere Omega besteld ) De Vergulde Hand scheerzeep Gillette Rocket HD krabber Personna Platinum Chrome mesjes Nivea Sensitive aftershave Ik had de Rocket al een tijd niet meer gebruikt, en het is altijd wennen na de Mühle R89. De scheerkop van de Rocket heeft een heel andere geometrie, waardoor de scheerhoek anders is, en de krabber ook wat "bijteriger" is. Agressief wil ik hem niet noemen, want hij scheert niet wezenlijk gladder dan de R89. Maar het is een heel ander gevoel; wel eens leuk voor de afwisseling. De R89 blijft toch mijn referentie, voor mij de perfecte mix tussen scheercomfort en grondigheid. Oh ja, waarom De Vergulde Hand? Bij de eerste keer (na langere tijd) met een andere krabber kies ik altijd voor een scheerzeep die ik goed ken, en waarvan ik weet dat die goed bij mijn huid past. Mocht het scheerresultaat anders zijn dan verwacht, dan kan het in ieder geval niet aan de zeep liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 [align=center]31.07.2013 Semogue 1250 TOBS Coconut Shaving Cream Edwin Jagger DE89 Barley St. Johns Bay Rum [/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Vandaag voor het eerst met een creme geschoren. Daar heb je dus iets minder van nodig als van een harde zeep dat wist ik. Maar ik had toch nog iets te veel. De Castle and Forbes Lime is in iedergeval geweldig. Lekker rijke dikke schuim goede bescherming en een lekker geurtje. Het Feather mesje gleed er doorheen en voor dat ik het wist was ik al BBS in twee en een halve gang. Even lekker afgeblust met de aluin en daarne de Castle and Forbes AS erop. Nog meer van die lekkere lucht met verzorging erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Vandaag voor het eerst met een creme geschoren. Daar heb je dus iets minder van nodig als van een harde zeep dat wist ik. Maar ik had toch nog iets te veel. Minder? Volgens mij is dat andersom. Zepen zijn bij gelijk gewicht doorgaans een stuk economischer dan cremes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Vandaag voor het eerst met een creme geschoren. Daar heb je dus iets minder van nodig als van een harde zeep dat wist ik. Maar ik had toch nog iets te veel. Minder? Volgens mij is dat andersom. Zepen zijn bij gelijk gewicht doorgaans een stuk economischer dan cremes. Minder, meer, ik weet het niet meer. Je hebt alleen snel meer/teveel. Ikmhad in iedergeval ruim genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Donderdag: Simpson Duke 3 in Best Proraso groen zeep Gillette long comb NEW kop op UFO Kaiser short handvat Feather Proraso splash Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Oeh, doe je netjes! Hoe bevalt de Duke 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Erg goed! Het is een kwast met een behoorlijk hoge dichtheid maar niet zo belachelijk hoog als een Chubby bijvoorbeeld. Lather maken is een eitje en hij voelt geweldig bij facelatheren; zacht maar met voldoende stevigheid. Backbone is stevig maar niet te. Dit is geen kleine kwast trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Vanmorgen de cool kaart maar weer eens gespeeld. Proraso groen pre-shave Proraso groen zeep Floid aftershave Muhle R89 met een Astra Had verschrikkelijk slecht geslapen dus dit was wel even lekker wakker worden. En het was zo glad dat zelfs de Floid AS nauwelijks aansloeg. Ik ben er weer klaar voor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Net geschoren met de EJ DE89 Barley met een Feather mesje, Speick scheercreme en de EJ Best Badger kwast. Feathers doen het erg goed in de EJ, de aluin deed helemaal niks op mijn gezicht en ook de aftershave bijte niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Vrijdag: Semogue Caravela Proraso Groen Gillette Sheraton Iridium Super Osage Rub Hmmmm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Zonder foto dit keer: Vandaag heerlijk verkoelende ingrediënten: Palmolive al Mentolo Floid Blue Gereedschap: Merkur 37 slant met Derby mesje Muhle Retro brush Lekker fris, vooral de 3e pass met al het overgebleven schuim. Als je dat dik uitsmeert, koelt het nog sterker. Ik kan er weer tegen voor vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Vanmorgen geschoren met mijn nieuwe aanwinst GF Trumper Coconut (in de aanbieding op Ebay). Heerlijk geurtje en goed schuim. Twee stukken zeep voor nog geen tientje (incl. verzendkosten) ... niet gek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Ik heb vandaag mijn sampletjes opgemaakt. De proraso creme werd al een beetje klonterig (je zou het een zeep kunnen noemen ) . Daarom maar ge-handlathered ipv in mijn gezicht. - EJ DE89 Barley met Feather mesje (2e keer) - EJ BBB - Proraso creme - Tobbs Sandelwood aftershave balsem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 [align=center]03.08.2013 [/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts