Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Cien asb

Na vier dagen vrij valt het vroege opstaan niet mee :cry: . Toch naar de badkamer getogen alwaar mijn oude Vincent near wedge gestropt en wel op me lag te wachten. Gelukkig kon deze mijn humeur wat verlichten. In drie gangen ontdeed deze mijn gezicht en hals weer moeiteloos van alle begroeiing.

De aluin gaf een paar kleine prikjes, de Pinaud deed hier een klein schepje bovenop. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

Proraso rood scheercreme

DVH kapperskwast

Gillette slim twist

Hema mesje (2)

Adidas AS

Na drie weken vakantie weer de eerste stagedag vandaag!

Posted

Schick adjustable

Schick platinum

Stirling syntheet

Stirling margaritas in te arctic

Alcolado Glacial

93f955067ad10cc08b977fecb835e217.jpg

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

EJ classic soap Sandalwood,

Gillette Tech Fat Handle,

Rapira_Platinum Lux 2e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De EJ classic soap Sandalwood en de Semogue SOC Bristle Cherrywood deden het samen al weer beter. De kwast gaat weer een stukje verder open en begint al aardig op een scheerkwast te lijken. De stugheid gaat er uit en hij begint al aardig te bloemen als hij droog is. Best te spreken over dit varkentje. De EJ geeft een goed schuim, maar de geur haalt het niet bij de Haslinger Sandelholz. Na een uur ruik ik niets meer van de EJ. Dat was gisteren met de Haslinger wel anders. Die geur bleef wel 3 uur hangen.

Mesje en krabber:

De Rapira_Platinum Lux voor de 2e x gebruikt. De Rapira was erg goed. Deed ongemerkt zijn werk. Een prima snit. In de Tech gleed het als de gesmeerde bliksem over het velletje en na 2 rondes was het resultaat al goed. Toch nog maar even tegen TDV. Prima eindresultaat. Resultaat BBS.

Klassieke afwerking met mijn Bay Rum. Nu maar wachten tot morgen, dat het weer kan.

Posted

Vicoria Super Daxer

Tabac Original scheercrème

Mühle R41 Twist

Rapira Platinum Lux (7x)

De Vergulde Hand ASB

Vanwege het regenachtige maar weer eens de nostalgische Tabac van stal gehaald. Ik weet meteen weer waarom die crème niet zoveel aan bod komt, naast de sterke geur: ik kan er moeilijk een fatsoenlijk schuim mee maken. Mesje is constant, nog steeds scherp en comfortabel. De wat ruwe plekjes in de hals wijt ik maar aan het gebrekkige schuim. Mesje mag nog een keer dienst doen, maar dan met een Proraso-zeep.

Posted

Merkur 34C

Gillette 7 o'clock Super Stainless(7)

Proraso rood

Merkur kwast

Acolado Glacial

Arko extra Sensitive crème

Posted

Otto Busch Weltmeister Rostfrei

Plisson L'Occitane synthetische kwast

Proraso rood scheerzeep

Cien AS

Fijne scheerbeurt de laatste dag van de vakantie. Morgen weer een paar dagen weg; de Ever Ready 1912 SE gaat mee, en het open mes gaat even in de kast.

Posted

Weber Classic Handle

Lord 'Classic' (1)

Bartex

Mama Bear Oak Moss en Lavender

Floid Amber

Ook al is dit een goede combinatie, toch vind ik dit mesje het beste presteren in een Lord L5 krabber, want in de L5 presteerd het erg efficient.

Al met al een BBS in 3 passes en een hoop touch ups.

Posted

E.J. 3D Laser Diamond

Merkur Super (1)

Vie-Long 31071

Haslinger Meeresalgen

L'Occitane Mer & Mistral

Posted

Proraso rood preshave (Werkt het? Geen idee, ik vind het leuk om bij het ritueel te betrekken!)

Proraso rood scheerzeep

Bluebeards revenge synth. kwast

Muhle R41

Derby mesje (laatste keer dat ik dit mesje gebruik i.c.m. een open kam, vreselijk)

Floid Amber AS

Posted

Plisson L'Occitane

C&E Sienna

Fasan Torsionshobel (de eerste)

Voskhod (3, denk ik. Anders was het 5.)

Tunney aluin

Sienna is en blijft een lekkere zeep. Niet de meest verzorgende, maar wel heerlijk schuim en fijne geur.

De Fasan vandaag de derde beurt gegund. De vorige beurt bleek het mesje er scheef in te zitten, wat niet voor een krabber pleit, dat dat mogelijk is, maar wat dus ook niet een goeie beurt weggaf.

Met extreem veel geduld en gekut het mesje recht erin gehouden bij het dichtschroeven, en een kwabber met twee gezichten gekregen. De ene kant goed scherend maar wel een tikkie peeling, de andere kant deed weinig tot niks. Nu een iets gevoelige huid, maar wel goed glad. Niet helemaal spek, dat niet.

De aluin prikte wat.

Posted

WP_20150817_20_27_13_Pro.jpg

EJ DE89 Knurled

Derby (3)

EJ Sandalwood creme sample

Frank Shaving Silvertip

DVH ASB

Weer heerlijk geschoren met de EJ creme. Naar mijn mening nog steeds betere scheereigenschappen dan de TOBS cremes die ik heb gebruikt. Deze ga ik nog wel een keer aandachtig proberen om een goed vergelijk te maken.

Met de 2e pass was het schuim al wel aardig dun, ik vrees dat ik teveel water heb gebruikt, nog steeds niet helemaal de verhoudingen goed door :oops:

Desondanks dat wel een heerlijke scheerbeurt gehad :)

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitqne Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

De Colibri had weer geen enkele moeite met de baard. In drie gangen glad. Ik had het idee dat ik op mijn rechterwang een minuscuul happertje had, maar er is niks te zien en ook de aluin gaf geen reactie. De aluin hield zich ook op de rest van mijn gezicht en hals koest, en ook de Floid deed niks behalve een bescheiden menthol-kickje geven. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Proraso_Rood,

Apollo,

Rapira_Platinum Lux 3e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Proraso_Rood en de Semogue SOC Bristle Cherrywood zijn nipt beter in mijn beleving, dan de EJ classic sandalwood. . Wat de Proraso beter doet is opschuimen en glijden tijdens het scheren. Wat me wel opvalt, is het effect op de huid. Na het scheren poets ik meestal alleen de huid schoon met een handdoek, zodat de geur en de verzorgende eigenschappen van de zeep blijven. Echter met de Proraso geeft me dat een lichte prik, waardoor ik toch even het gezicht hen nagespoeld. De Proraso geur is iets sterker, maar er zit ook een wat "chemischer" ondertoon in. Als referentie heb ik originele Indiase sandalwood parfumolie.

Mesje en krabber:

De Rapira_Platinum Lux voor de 3e x gebruikt. Het mesje deed het weer prima vanmorgen, zei het dat ik wel wat had te stellen met hoekgevoeligheid. In de Apollo moet ik voortdurend er op letten, dat het mesje mooi vlak op de huid ligt. Anders is de beleving wat rauw. Resultaat BBS.

Afgewerkt met de eigen Bay Rum. Lekker kruidig en weer fris voor de dag.

Posted

Palmolive classic scheercrème

DVH Kapperskwast

Gillette slim twist

HEMA mesje (3)

Kruidvat sensitive ASB

Na lange tijd weer eens mijn Palmolive gepakt. Toen ik deze elke dag gebruikte werd ik gek van de geur en ging het vervelen. Vandaag rook het juist lekker en deed het me denken aan mijn eerste DE scheerbeurten. Toch wel grappig om de Palmolive zo af en toe te blijven gebruiken dus.

Posted

Ever Ready 1912

Gem SE mesje 5x

Stirling synthetische kwast

Arko scheerstaaf geraspt

Cien XBolt AS

Dit is het scheergerei dat vandaag en de komende 5 dagen de klus moet klaren. Geen straf; de Ever Ready 1912 scheert zeer comfortabel en efficient. In 2 gangen speigeltjeglad en geen prik van de AS. De zeep ruikt eenvoudig naar citroen, beetje goedkoop luchtje, maar het schuim en de scheerkwaliteiten vind ik zondermeer goed. De grote kwast hakt er mooi in, en dat is prima; zo komt het einde van de Arko in zicht, en kan een andere zeep het bakje vullen.

Posted

TheGotta 6/8

Muhle Vivo das

TFS Crazy Sandalwood

TOBS Sandalwood aftershavegel

Een heerlijke shave. Al meerdere keren geschoren met mijn nieuwe straight. Bevalt goed en gaat steeds beter. Geen last van razorburn / sneetjes. Overigens ook erg tevreden over de aftershavegel van TOBS. Is weer eens wat anders dan niveau :)

Posted

Lord s625

Captain mesje

Whipped Dog

D.R. Harris Almond scheerzeep

SWK scheerkom

Floïd Amber

Nivea sensitive asb

Gisteren geen tijd gehad om te scheren. Dan voelt het toch altijd extra lekker als je de dag daarna weer glad bent.

Posted

Fatip Piccolo

Voskhod (3)

Semogue SOC 2 Band Das

Haslinger Sandelholz

Pitralon Zedern

Posted

- Pre, warme douche

- Fatip met Apollo handle

- Polsilver Iridium (3)

- Omega 11137

- ProRaso Rood scheerzeep

- Pinaud Virginia Bay Rum

- Hema Sensitive ASB

Handle van Apollo ligt lekker zwaar in de hand, absoluut geen druk op de Fatipkop uitgeoefend en een super glad resultaat.

Met de heerlijke herfst/winter geur ( :lol: ) van Pinaud afgemaakt.

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS Italian fern

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Tsja...wat kan ik er van zeggen. Die Candidius is toch wel een genot om mee te scheren. Oogt als een stoere rock-chick, maar ontpopt zich als een ballerina die sierlijk en lichtvoetig haar dans over mijn gezicht en hals doet en daarbij een glad spoor achterlaat. Zo ook vandaag weer in drie gangen spiegelglad.

En lichtvoetig is ze ook, want zowel de aluin als de Floid doen niks. Tenslotte afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

Gem Jewel

Gem PTFE

Stirling kwast

Baume.be scheercreme

Baume.be asb

1ca51730e41531a9169125e74fbd8868.jpg

Vandaag voor de laatste keer met de Stirling kwast geschoren. Deze gaat vanaf vrijdag naar mijn ruilmaatje uit Zoetermeer, die dan voor een dagje naar Antwerpen komt. Bij nader inzien vind ik de Whipped Dog kwasten toch net wat beter dan de Stirling. Maar dat is natuurlijk een UEKAZ gevalletje. :)