Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Een tijdje geleden heb ik een 120-tal Russische mesjes laten komen. Verdeeld over drie soorten Rapira's, Ladas en Sputnik en Voskhod. Al met al genoeg voor een jaar of 2 à 3 aan scheergenoegen. Nou heb ik inmiddels vast kunnen stellen dat ik met de Rapira Platinum Lux en de Voskhod (in die volgorde) inderdaad scheergenoegen beleef. De Sputnik en ik werden, zoals Gusto het in de SOTD van vandaag zei en Harkos beaamde, geen vriendjes geworden. Daarom mag een aantal van deze reisgenoten (Nederlandse vertaling van Sputnik) een ander baasje zoeken.

Nu is één mesje geen mesje, eigenlijk moet je er minstens twee proberen voor je een oordeel velt. Daarom stuur ik graag (op mijn kosten) aan 5 1 personen een tweetal mesjes om te proberen. Stuur me een pb en laat in de SOTD maar weten wat je er van vindt.

Edited by Guest
Posted
Leuke aktie voor wie niet bekend is met de Sputnik mesjes :)

Inderdaad en om mijn duo Russen (Rapira en Voshkod) uit te breiden naar een trio heb ik een pb gestuurd naar Gladjakker.

Posted

Zeker een leuke actie! Ook ik heb van de Russen alleen nog de Rapira en de Voshkod, dus heb ook een PB gestuurd. Ben benieuwd.

Posted

Gister ontvangen, bedankt Hans! Alls ik er een heb gebruikt zal ik aanngeven hoe het beviel. En heb ik gelijk een adresje voor juridische vragen erbij? :P

Posted

Gisteren kreeg ik ook een 'brief' van een advocaat binnen. Iets waar ik niet op zat te wachten, dus even bellen en toen kreeg ik een gladjakker aan de telefoon. Het kwartje viel meteen ;)

Bedankt Hans, ik zal komende week maar eens een Russische week inlassen.

Posted

Hoi GladJakker,

Heb hier een 20-tal Voskhods waar ik net zo over denk als jij van

de Sputniks ...

Sputniks, daarentegen, zijn juist wel mijn kopje thee ..

Ruilen ?

Posted

Noud en Snowmiss: Graag gedaan! (Mijn brieven worden pas vervelend als ze beginnen met: Tot mij wendde zich...) ;) mhharsta: Things will come to those who wait... (aldus Grover Washington Jr. in de song Just the two of us).

Jan, ik heb er geen 20 meer. Ik voor € 10,10 (inclusief verzendkosten) uit Rusland een verzameling Rapira Platinum Lux, Rapira Swedish Supersteel, Rapira Super Stainless, Ladas, Voskhod en Sputniks laten komen. Van ieder soort 20 stuks. In mijn achterhoofd had ik al dat ik voor dat bedrag bij mijn fysieke winkel 20 stuks PolSilvers kon kopen waar ik me graag mee scheer. Dus zelfs als er maar één merk goed zou bevallen zou ik me er geen buil aan vallen als ik de overige merken voor het grootste deel zou weggeven. Van de Sputniks heb ik er zelf twee gebruikt, tien zijn er voor de PIF en de overige acht hou ik maar "for future reference" en de afwisseling van spijs die doet eten...

De Rapira Platinum Lux bevalt me erg goed en de Voskhod is zonder meer bruikbaar, maar ik sluit niet uit dat de helft van de overige twee Rapira's en de Ladas ook gepift gaan worden...

Posted (edited)

Wacht even ... een advocatenkantoor dat scheermesjes in een envelop doet, en dan met de post verstuurt? Het moet niet gekker worden! :D

Ik ken de Sputnik mesjes niet, maar van de Rapira Platinum Lux was ik zo enthousiast dat ik er nu zo'n 500 heb. Geweldige mesjes vind ik dat.

Edited by Guest
Posted

Vandaag bij thuiskomst lagen de Sputnik mesjes op me te wachten. Bedankt Hans! Morgenochtend is er een aan de beurt. Ik ben benieuwd.

Posted

Ik was niet thuis vanmiddag, dus de brief van het advocatenkantoor zorgde voor wat consternatie :D

(vooral de tekst in combinatie met briefpapier en visitekaartje)

• 2 months later...
Posted
Gisteren kreeg ik ook een 'brief' van een advocaat binnen. Iets waar ik niet op zat te wachten, dus even bellen en toen kreeg ik een gladjakker aan de telefoon. Het kwartje viel meteen ;)

Bedankt Hans, ik zal komende week maar eens een Russische week inlassen.

Zo die Russische weken zijn nu op twee-derde ;)

En aangezien ik geen SOTD's schrijf, nu maar even hier en daar.

Op 7 september begonnen met een Voshkod in mijn Lord L6 en in de Fatip. En toen duurde het even want met beide krabbers heb ik resp. 6 en 8 comfortabele scheerbeurten gehad. En als je dan niet elke dag scheert en tussendoor ook nog af en toe het open scheermes pakt is het zo 25 oktober voordat de eerste Sputnik aan de beurt was. En dat was na de Voshkod wel een teleurstelling, dat ze minder konden zijn, wist ik wel, maar voor mij betekende dit in beide krabbers slechts drie (minder comfortabele) scheerbeurten met dit mesje. Vanavond begint het einde van de Russische weken met een verse Rapira geladen in beide krabbers. Eens kijken wat dat op gaat leveren.

In ieder geval bedankt GladJakker voor het beschikbaar stellen van dit mesje.