Jump to content

Proraso Groen en trekkende huid

Johan

Recommended Posts

Vanmorgen heb ik mijn tube Proraso Groen maar eens aangebroken (die lag al maanden ongebruikt in mijn kast). Ik ben nog niet erg enthousiast. Allereerst voelde de menthol (of de eucalyptus) behoorlijk heftig aan op mijn gezicht, al bij het opschuimen. Het was alsof mijn gezicht in (ijs)brand stond.

De creme levert een prima schuim op, daar niet van, maar ik sneed meteen een bultje open (met hetzelfde mesje waarmee ik me gisteren nog zonder problemen geschoren heb). Door het "verdovende" effect van de Proraso creme voel ik niet wat ik doe. De rest van de scheerbeurt heb ik het dus ook maar rustig aan gedaan. Het resultaat is goed, maar niet zo glad en egaal als gisteren (met Palmolive creme).

Erger, nu een uur of twee later, heb ik hetzelfde trekkende gevoel als ik met TOBS Jermyn Street had. Net alsof er iets in de creme zit wat mijn huid behoorlijk irriteert. Bij de Jermyn Street weet ik het aan het parfum dat erin zit, bij de Proraso kan het best de menthol of eucalyptus zijn.

Iemand anders met dezelfde ervaring, dat de Proraso creme te heftig is? Of is het een kwestie van wennen? Maar dat klinkt dan niet als een geschikte "af en toe" creme.

Bedankt!

Mwa heb ook wel een redelijk gevoelige huid maar heb hier gelukkig geen last van.

Ik heb helemaal geen gevoelige huid! Nivea, Balea, Palmolive, Vergulde Hand, Florena ... zeep of creme, allemaal geen probleem. Ik smeer het erop, scheer me, was het eraf, aftershave erop, en fluitend de dag in.

De enige twee "problematische" cremes en zepen (voor mij dan) zijn tot nu toe Proraso Groen (andere soorten nog niet geprobeerd), en TOBS Jermyn (andere geuren ook nog niet geprobeerd).

Ik neem aan dat je overgevoelig bent voor een van de ingredienten, en je bent zeker de enige niet hoor! Ik heb genoeg berichten van mensen gelezen die een dergelijke reactie hadden op deze zeep. Gelukkig zijn er genoeg andere zepen/cremes in deze wereld :D

Wel typisch dat je een dergelijke reactie ook had bij Jermyn Street, aangezien die lijn van Tobs gemaakt is voor de gevoelige huid.

Niet zo vreemd, ik heb ook geen gevoelige huid maar kan totaal niet tegen lavendel en laat dat nou net in veel producten voor gevoelige huid zitten. Ik word er helemaal rood en opgezwollen van...

Menthol en eucalyptus zoals in proraso gaat gelukkig prima, zeker met het huidige warme weer.

Je zou eens kunnen kijken naar de lijst met ingrediënten van de Proraso groen en de Jermyn Street. Kijk of daar wellicht een bepaald ingrediënt bijzit wat in beide zepen/crèmes voorkomt. En kijk dan eens bij Palmolive, Vergulde Hand, etc, of daar dat ene ingrediënt ook in zit.

Op die manier kun je enigzins bepalen of je gevoelig bent voor een bepaald ingrediënt.

Mwa heb ook wel een redelijk gevoelige huid maar heb hier gelukkig geen last van.

Ik heb helemaal geen gevoelige huid! Nivea, Balea, Palmolive, Vergulde Hand, Florena ... zeep of creme, allemaal geen probleem. Ik smeer het erop, scheer me, was het eraf, aftershave erop, en fluitend de dag in.

De enige twee "problematische" cremes en zepen (voor mij dan) zijn tot nu toe Proraso Groen (andere soorten nog niet geprobeerd), en TOBS Jermyn (andere geuren ook nog niet geprobeerd).

Ik kreeg juist van Florena een gloeidende huid, alleen de eerste keer trouwens. Heb me er daarna nog eens mee geschoren en toen was het minder. Nog niet helemaal goed, maar volgens mij glijdt die creme niet genoeg.

Met Proraso heb ik nooit ergens last van gehad.

Vanmorgen heb ik de Proraso weer gebruikt, en gek genoeg heb ik nu veel minder last. Gewoon weer twee passes (is daar geen Nederlands woord voor?) met een Personna "Platinum Chrome" mesje in mijn R89.

Het kan dus inderdaad best gewenning zijn. Met de Florena had ik trouwens geen enkel probleem.

Ik kan niet tegen eucalyptus dus Proraso groen is niks voor mij. Meestal zit het probleem bij de parfums in de zeep al dan niet in combinatie met, gek genoeg, de watertemperatuur. Als ik Tabac zeep gebruik met warm water staat mijn huid erna strak terwijl er met koud water totaal niets aan de hand is.

Ik kan niet tegen eucalyptus dus Proraso groen is niks voor mij.

Tja, als kind was ik ook bang voor Eucalypta :lol:

Ik zal eens met verschillende watertemperaturen experimenten. Maar mijn laatste scheerbeurt met de Proraso was al veel beter.