Jump to content

Hoe lang duurt een scheerbeurt met een straight?

Recommended Posts

Posted

Ik vraag me af hoe lang jullie doen over een scheerbeurt met een straight.

Zelf doe ik er nog 45 minuten over wat ik toch wel aan de lange kant vind. Dat is in ieder geval 2 x zo lang als een scheerbeurt met een d.e-mes.

Ik heb het dan over de hele voorbereiding, schuim kloppen, 3-passes scheerbeurt en alles weer opruimen, dus exclusief stroppen.

Ben benieuwd.

Posted

Inclusief vooraf en achteraf stropen met 3 gangen op mijn gemakkie tussen de 20 en 30 minuten. natuurlijk ben je met een DE veel sneller. Die hoef he niet te stroppen, ofzo, maar genoeg met get open mes scheren dan komt de snelheid vanzelf

Posted

Met oefening komt ook aanzienlijk meer snelheid. Je bent zekerder met het mes, je hoeft niet meer na te denken over grepen en bewegingen, je spieren weten wat te doen. Zo snel als een DE zal het waarschijnlijk niet worden, maar heel veel langzamer nu ook weer niet. Het stroppen vooraf en achteraf maakt het wel langer, maar vooraf doe ik lekker tijdens het inweken, wat dan weer scheelt.

Tegelijk: met haast gaat het niet goed, en dat moet je dan ook niet willen. In plaats daarvan geniet je het als een meditatief onthaastingsmoment. Dat maakt de beleving alleen maar beter, en dan is je scheerbeurt ineens veel te kort :)

Posted
Maar het is met zoals een hoop dingen als het langer duurt dan is het fijner. ;).

Zoals straks werken tot je 70 bent bedoel je? :lol:

Snelheid is niet belangrijk, komt na verloop van tijd. Alles in zo'n kwartiertje hier (hoofd en gezicht).

Posted

Tja gemiddeld zit ik zo tussen de 15 en 20 minuten.

Vindt dat een acceptabele tijd, eerst een pre shave dan een scheerzeepje uitzoeken van de 28 soorten.

Dan een messie kiezen die ik dan ff over de strop haal, dan is het tijd om een zeepie te kloppen.

Ik neem er gewoon de tijd voor en ben dan met 2-passes klaar.

Alles opruimen en ben je zomaar 20 minuten verder.

Enne ik moet Rolf citeren als het wat langer duurt dan is het idd fijner en geniet je meer :lol: enne vooral als je wat ouder wordt dan is een paar minuten zomaar veel relaxter ;)

Als ik mijn kale knar ook nog moet scheren ben ik zomaar 5 minuten verder maar dat gebeurt met een DE krabbertje meestal de LORD 6.

Posted

Een ruim half uur tot 3 kwartier, 3 gangen, incl. stroppen voor en na en schoonmaken. Het zal wel sneller kunnen, maar ik neem er graag de tijd voor. Echt genieten.

Posted

Haastige spoed is zelden goed. En dat geldt ook voor het scheren met een open mes. Ik doe dat dus niet 's morgens even snel na het opstaan, maar 's avonds . Lekker klassiek muziekje, rustig voorbereiden en scheren. Al met al zo'n half uur.

Posted

Nou voel ik me achteruitgesteld, ik moest met 50 op rust :twisted:

Ik herinner me nog dat bij de eerste open mes scheerbeurten de zeep gewoon opdroogde omdat ik er zo lang over deed.j

Posted
Als je alles mee rekent van stroppen tot uitspoelen kwast. Is het te doen in 10 min. En dan is het nog geen haast werk maar echt gericht scheren.

Maar het is met zoals een hoop dingen als het langer duurt dan is het fijner. ;).

Dus vaak is er wat naast pielen (stukje muziek enz ) wat de extra meer tijd in beslag neemt en dat brengt het stukje extra scheerplezier.

Ben wel erg nieuwsgierig hoeveel passes jij doet in 10 minuten Rolf.

Ik ben zelf ongeveer 25 minuten kwijt aan alles met 3 passes.

Posted

gemiddeld tussen de tien minuten en een kwartier,twee passes en wat touchups soms twintig minuten maar dan houd het wel op.

Posted
Ik doe er 2. Dat is doorgaans genoeg om goed glad geschoren voor de dag te komen.

Zeep/kwast pakken is nog geen 30 sec werk. Kwast in het water 5 sec. Die weekt tot na het Stroppen( 50sec) enz.

Dank!

Posted

Ik ben wel een 20-30 minuten bezig, 3 passes. Geen haast, lekker rustig aan. Veel aandacht aan plekken waar de haargroeirichting het moeilijk maakt ATG te scheren. Dit is inclusief de voorbereidingen en de nazorg.

Met de SE ben ik ook veel sneller, maar geeft mij een minder bevredigd gevoel.

Om tijd te besparen strop ik altijd tussen twee scheerbeurten in, Ik kan sla een dag of twee á drie over, dus in die periode strop ik, opdat ik niet vlak voor het scheren nog uitgebreid moet stroppen.

• 5 weeks later...
Posted

Het gaat steeds sneller. Van 45 minuten een paar weken terug vandaag in 25 minuten. Sneller hoeft niet. Je moet er natuurlijk ook van genieten.

Posted

Ook bij mij gaat het steeds sneller. Zo'n 25 minuten, 3 gangen. Met de krabber doe ik er niet veel korter over, en het resultaat is nu zo goed als spiegeltjeglad. Sinds deze week scheer ik me nu ook s'ochtends voor de vroege dienst met het open mes, en ik sta er niet eerder voor op (04:00 :-) ). Sneller hoeft niet en wil ik niet. Stroppen doe ik de avond ervoor, en na het scheren natuurlijk.

Posted

Niks mis mee timmert26, hebben allemaal dat stadium doorlopen. Als het van de eerste keer perfect en heel snel zou gaan dan is een groot deel van "the magic" weg. Snelheid en betere scheerbeurten komen met de tijd.

Posted

Mooi is dat heh? Ik heb dat ook gemerkt. Sinds ik bedreven ben in het open mes gaan mijn DE-beurten ook beter: ik weet nu wat geen druk betekent.

Posted

Met douchen, zeepje uitzoeken, mes of krabber kiezen, evt mes stroppen 25-30 minuten. Ook met een muziekje. Een effectieve scheerbeurt is sneller. Dat geen druk wil ik nog wel eens vergeten als ik het gevoel heb dat het niet glad genoeg wordt. Ik weet beter maar toch...