Jump to content

SOTD 10 augustus - 16 augustus 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- Sanex asb

De week is weer goed begonnen. Met mijn Candidius (die ik meer en meer ga waarderen) in drie soepele gangen het haar van mijn gezicht en hals geschoven. Als een warm mes door de boter :D . Het resultaat was wederom een VLS.

De aluin gaf twee of drie prikjes, de Floid hield zich kalm. Afgemaakt met de Sanex asb.

Omega Beun Bruin,

proraso groen,

Pearl TTO,

Sputnik 1e x,

Proraso AS,

la Riana_Rosmarino.

Kwast en zeep:

De proraso groen en de Omega Beun Bruin is de eerste combi in het rondje al mijn kwasten met al mijn zeep. Voorlopig werk ik al de kwasten af, zodat er een indruk ontstaat over de samenhang soort en kwaliteit zeep in relatie tot gebruikte kwast. Het kwastje wordt steeds zachter, vanmorgen met de Proraso een vlot en prima schuim. Is een fluitje van een cent om met deze combi een mooi crèmeachtig schuim te kloppen. Geeft een mooie laag op de huid en het opbrengen was ook erg vlot met dit kleine kwastje.

Mesje en krabber:

De Sputnik voor de 1e x gebruikt. De 2e Sputnik is aan de beurt. Over de vorige was ik niet bijzonder te spreken, dus nu de 2e test en meteen een verslagje vastleggen. De vorige keer kwam ik op 6x met ongeveer Derby resultaat, waarvan de 1e 3 goed en de 2e 3 net aan mijn maat.

Welnu vanmorgen gaf het mesje een goede scheerbeurt. In de Pearl TTO een redelijk effectieve beurt, maar wel moest ik een aantal plekjes in mijn hals stelpen met aluin. Niet gebruikelijk. De Pearl vraagt met elk mesje eigenlijk wel aandacht voor de juiste scheerhoek. Misschien was ik wat te nonchalant na 3 prima SE beurten. Morgen maar eens even kijken of een andere krabber het zelfde gevolg heeft, maar deze combi is er een waar je dus de kop bij moet houden. Resultaat BBS.

Na een stevig weekend vanmorgen veel behoefte aan frisheid, dus de Proraso AS er op en voor de verzorging La Riana, die duidelijk een fris-kruidige geur van rozemarijn achterlaat, dat prima combineert met de Proraso.

Mijn NOS 7 O'Clock experimentje:

rF1qsEd.jpg

Mmoec7p.jpg

NOS 7 O'Clock NEW krabber en mesje (mesje voor de tweede keer in ruim 80 jaar gebruikt)

Epsilon kwast (bruin paard)

Epsilon opschuimbakje

Dalan d'Men Cool scheercreme

Ach Brito Lavanda EdC (met een scheutje glycerine)

De Epsilon kwast wordt met de dag prettiger zacht, en de Dalan creme is voordelig en goed.

Hoewel de creme de titel "Cool" heeft meegekregen, is er van menthol en/of eucalyptus geen sprake.

Het korte, lichte en dunne handvatje aan 't krabbertje begint te wennen - hoewel ik zo'n lang RVS handvat

toch wel fijner vind.

Het mesje voelt nog wel hakerig aan, hoewel iets minder dan gisteren.

Zolang 'ie me niet verwondt en het resultaat glad (genoeg) is, mag 'ie blijven.

Morgen weer, dus ... 8-)

Afgemaakt met de Ach Brito EdC - een aangenaam lavendelluchtje dat helaas snel vervliegt ...

Schick Injector L1 met Schick mesje

Gillette Super Speed flare tip met Hema mesje

Semogue 1305

TFS bergamotto neroli forte scheerzeep

Osage Rub

TFS bergamotto neroli forte asb

Mesje was bot, dus de andere krabber gepakt.

Prima geschoren, maar er zijn dagen - waarvan vandaag er dus een is - dat ik toch ontzettend de behoefte voel om weer eens met een echt mes te scheren.

Star SE

GEM ptfe

L'Occitane Plisson

TFS bergamotto neroli forte

Aubrey Organics North Woods as

Weleda asb

Voor het eerst de TFS bergamotto gebruikt. Wat een heerlijk, fris zeepje.Normaal doe ik komsoppen, maar na enkele draaibewegingen al een volle scheerkwast, dus gewoon direct op het gezicht.

De Star was ook weer fantastisch, glad na 2,5 gang. Kan zich m.i meten met een open scheermes, echt een wolf in schaapskleren.

WP_20150810_18_36_48_Pro.jpg

Edwin Jagger DE89 Knurled, met mijn laatste Derby, dan over op de samples :D

Frank Shaving Pur Tech

TOBS Sandal Wood cream

Cien ASB

Vandaag de syntheet nog een kans gegeven, toch een verrassend fijn ding, de eerste keer ging het er niet zo goed mee maar nu toch een stuk beter. Redelijk royaal geweest met het smeren van de cream op mijn gezicht en dat kon ik weten zeg.

Was van plan een 2 passes te doen maar na 2 passes zat de kwast nog zo vol dat ik ook voor de 3e ben gegaan. :roll:

Ruikt lekker, maar lijkt in de grootste verte niet op EJ Sandal Wood cream qua geur, toch wel apart.

Denk dat ik de EJ qua scheereigenschappen toch fijner vind dan de TOBS, maar beiden zijn gewoon heerlijk.

De TOBS geurt wel veel sterker, ik zelf hou daar wel van.

Even lichtelijk na branden met de Cien ASB voor een lekker glad en zacht resultaat. 8-)

Ik kan al wel merken dat het hebben van meerdere kwasten voor afwisseling een slecht effect op me heeft, want als dit met kwasten kan, kan dat met veel meer scheerspulletjes. :oops:

Deze morgen heel vroeg:

Wolfman SB krabbertje met Iridium mesje

Plisson Ferrari Red synthetische borstel

TOBS St. James

Geen aftershave want hierna ging het richting ziekenhuis alwaar ze al mijn verstand hebben verwijdert.

Ondanks de tandpijn toch blij bij thuiskomst want de WD 30mm is binnen!

Deze morgen heel vroeg:

TOBS St. James

Geen aftershave want hierna ging het richting ziekenhuis alwaar ze al mijn verstand hebben verwijdert.

Veel beterschap Ron!

Is die WD 30mm groot?

Ik kan niet wachten om mijn 2 exemplaren binnen te krijgen. :)

Plisson L'Occitane

Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe

Fasan open kam slant

Voskhod (2)

Tunney aluin

De krabber was wat rauwer dan de eerste beurt en ik had wat moeite met het vinden van de hoek. Snapte er niks van, tot ik na afloop de Fasan afspoelde en uit elkaar wilde halen: het mesje zat er scheef in, met als gevolg rechts serieuze bladegap, en links bijna geen snijrand zichtbaar.

Vreemd genoeg, gezien bovenstaand, in tweeënhalve gang glad zonder bloedspetters op de spiegel. Wel, niet vreemd, een redelijk aanwezige aluinervaring.

Oja, de zeep is heerlijk.

Deze morgen heel vroeg:

TOBS St. James

Veel beterschap Ron!

Is die WD 30mm groot?

Pfff... Opschepper... Blijf jij aan de gang over die twee(!!) kwasten?

Gelukkig bezit ik binnenkort een James Ortega silvertip uit Vlaanderen ;)

Deze morgen heel vroeg:

TOBS St. James

Veel beterschap Ron!

Is die WD 30mm groot?

Pfff... Opschepper... Blijf jij aan de gang over die twee(!!) kwasten?

Gelukkig bezit ik binnenkort een James Ortega silvertip uit Vlaanderen ;)

Nee, ik schep niet op Marco. Ik ben enthousiast! :)

En die James Ortega woont trouwens ergens in de USA als ik het goed heb. :P

Snuff beterschap en gelukkig mis je dat deel van je verstand niet.

:lol: zal sowieso niet veel verschil uitmaken voor mij. Ze vonden het wel eigenaardig dat iemand 4 wijsheidstanden had die nog onderhuids zaten en allemaal op hun zijde gekanteld. Hadden ze kunnen verwachten, ik schijn altijd in het sorteervakje "raar" terecht te komen :D

Dank iedereen voor debeterschaps wensen 8-) voelt wel eigenaardig zo'n wirwar van draden in je mond, blijkbaar komt het vaker voor dat bij verwijdering van verstands kiezen een opening ontstaat naar de sinus en die vergt nogal wat hechtwerk.

Om bij het onderwerp te blijven van SOTD: mijn vrouwtje heeft me daarstraks weggejaagd uit de badkamer, "ben je nu helemaal een haartje betoeterd, om 3 uur in de morgen gaan scheren?"

Ik heb het dan maar gelaten bij het klaarzetten van de OK voor straks.

Wolfgangs SB met iridium mesje (ik kan dit kleinood maar niet aan de kantelingen)

Whopper Dog 30mm borstel

Xpec Original scheercreme

Florida black aftershave