Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo jongelui

Dan koop je een mooie vintagekrabber, in bijbehorend vintagedoosje, bekleed met stof en weet ik wat. Reinig je de krabber in de ultrasoonding, en met heet water en sop en gundelputz. Leg je de krabber weer terug in het ouwe doosje waarvan de bekleding de tand des tijds niet noodzakelijkerwijs op zn schoonst heeft doorstaan.

Hoe, zo vraag ik me dus af, reinigt men dat doosje?

Posted

Je vraag hoe je dat doosje reinigt. Ik neem aan dat je daarmee de bekleding bedoelt? In dat geval zou ik zeggen: de stof voorzichtig proberen loshalen, zorgvuldig met de hand wassen en de zaak weer teruglijmen.

Rob

Posted

Hm, ik denk toch gewoon met een doekje en een niet te hardnekkig reinigingsmiddel.

Elke andere manier lijkt me funest voor het doosje.

Posted

Goed resultaat met tapijtreiniger, die breng je nat op en droogt op tot een soort poeder die je dan voorzichtig met een borsteltje kan verwijderen, heel veel van het vuil komt daarbij mee. Eventueel nog eens herhalen. Wel eens met andere producten geprobeerd met het resultaat dat het om zeep was. Er zullen best nog andere werkende methodes zijn maar ik heb er geen weet van.

Posted

Bij de Action verkopen ze bij de "Auto afdeling" spuitbussen met textiel reiniger. Grote bus voor 3 Euro of zoiets. Wij gebruiken dat spul op onze 24-uurs stoel op het werk. Insprayen, poetsen met schone doek en klaar. Ook op andere stoffen voldoet het prima zonder vlekken achter te laten.

Guest Gusto
Posted

Gokje, de wc. :lol:

Posted

Hahahahaha Marco!

Een 24 uurs stoel is een stoel die wordt gebruikt in controlekamers, meldkamers, "procesrooms" waar in ploegen wordt gewerkt, en die dus 24 uur per dag worden gebruikt. In ons geval een erg luxueus ding die zelfs in de "slaapstand" kan worden gezet. De zitting kan dus af en toe wel een opfrisbeurt krijgen en daar gebruiken we dat spul van de Action dan voor.

Maar zoals gezegd, prima voor alle textiel.

En ik moet nog steeds lachen Marco :-).

Posted

Daar zitten we dan, in de 24-uursstoel, in de controlemeldkamer, zo belangrijk dat het 24 uur per dag bezet moet zijn, met onze luxe stoel in de slaapstand.

Posted

Tja, ook de boortoren waar ik werk draait 24 uur per dag. Met soms 15 cm. per uur de diepte in zonder verdere activiteit is een goede stoel wel fijn.

Posted

De goeie stoel begrijp ik volkomen. Alleen de 24urige bezetting gecombineerd met slaapstand, vond ik grappig.

In vroeger tijden nog een paar keer op booreilanden geweest trouwens.

Posted

De slaapstand zit erop maar wordt niet gebruikt ( door mij niet in elk geval :-). De boortoren waar ik werk staat op land; nu: afsluiten van olieputten in het Rotterdam olieveld. Dezelfde toren onderhoudt ook putten in het gasveld. Los daarvan, dat spul van de Action is echt goed; er wordt in onze stoel niet geslapen, maar wel gegeten en geknoeid. Die textielreiniger houdt de stoel al 2 jaar fris!

Posted
Hahahahaha Marco!

Een 24 uurs stoel is een stoel die wordt gebruikt in controlekamers, meldkamers, "procesrooms" waar in ploegen wordt gewerkt, en die dus 24 uur per dag worden gebruikt. In ons geval een erg luxueus ding die zelfs in de "slaapstand" kan worden gezet. De zitting kan dus af en toe wel een opfrisbeurt krijgen en daar gebruiken we dat spul van de Action dan voor.

Maar zoals gezegd, prima voor alle textiel.

En ik moet nog steeds lachen Marco :-).

Uhhhmmm... Ik zei niks... (voor de verandering...) Misschien bedoelde je Jaap (Gusto) ?