Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou ik had er een besteld via internet maar voelt niet relaxt..haren zijn ontzettend hard kan aan mij liggen misschien... Wellicht tips voor een merk welke soepel zijn?

Posted

Wat voor kwast heb je? Merk en model, daar kunnen sommigen hier wat mee.

Denk ook eens na over een syntheet. Genoeg te lezen over op het forum, van zacht tot heel zacht en uitstekend van kwaliteit.

Posted

Bij douglas heeft m'n vriendin deze gekocht..niet echt een merk geloof ik maar hij zou fijn zijn...nou niet dus! Ga idd eens wat rond lezen hier genoeg tips ook over synthetisch idd. Thnx

Posted

Kun je wellicht een foto maken en posten?

Ik heb ze bij de Douglas ook in de handen gehad, ik vond ze zelf best zacht en prettig, ze waren 22 euro en dit zouden volgens mij dassen kwasten zijn.

Hier in Almelo zijn die in verpakking opgesteld, op houders (zonder verpakking) stonden syntheten opgesteld die ik op 1 kwast na allemaal harder vond (en dat waarschijnlijk ook wel waren).

Ik krijg als het goed is vandaag een syntheet en een das binnen.

Die ga ik allebei proberen en hier ga ik een vergelijken over schrijve, straks te lezen in mijn topic over synthetische kwasten ;)

Posted

Afhankelijk van wat je budget is zou ik als je meteen een hele goeie wil hebben gaan voor de nieuwe Shavemac silvertip 2band (derde van rechts, niet de D01 2band nemen want die is helemaal anders, veel steviger). Hier kan je hem zelf samenstellen.

Posted
Nou ik had er een besteld via internet maar voelt niet relaxt..haren zijn ontzettend hard kan aan mij liggen misschien... Wellicht tips voor een merk welke soepel zijn?

Wellicht een 'Pure' gekocht?

Die kwaliteit haar is het goedkoopst maar ook het hardst.

Het is het zwarte deel van de rassenharen, vaak wat grover en dikker ook.

Vaak niet erg comfortabel.

Heeft de kwastenmaker ze niet netjes in de vorm gemaakt maar afgeknipt, dan ben je helemaal de pineut want dan kan zo'n kwast echt prikken.

Silvertip is de kwaliteit die het zachtst is, je herkent het aan de witte kleur.

Die zijn ook vaak wat duurder.

Vaak ben je met Best of Finest het best af.

Maar elke producent heeft zijn eigen aanduiding, dus vaak moet je wat navragen zeker als het geen bekende graden zijn (zoals Simpsons Best, hoewel dat ook weer per batch kan verschillen).

Een idee voor zachter is een mooiere kwaliteit nemen, en niet al te dichtgezet.

Eerder een Muhle Kosmo dan een Simpsons Chubby (die zijn ook onbetaalbaar dus dat schiet mooi op).

Leuke merken om eens te kijken zijn Wiborg, of shavemac of Romera.

Maar vlak silvertip fibers en black fibers ook niet uit.

Die laatste zijn erg comfortabel, zeker de originele HJM kost ook nog eens weinig:

http://www.muehle-shaving.com/en/Shop/hjm/MUEHLE-shaving-brush-black-fibre-handle-material-plastic-grey-grey.html

Ik ken ze niet maar weet dat de Plisson synthetische kwast ook vaak als zacht en comfortabel wordt genoemd.

Guest Gusto
Posted

Vlak een 50/50 paardje niet uit. ;)

Posted

Zelf gisteren een Silvertip zowel als een syntheet mogen proberen.

Zo'n Silvertip is echt geweldig, je zou eventueel een gokje kunnen wagen met een goedkopere Silvertip van internet?

Posted

Alle waar is naar zijn geld, een goedkope silvertip das is geen aanrader. Ze hoeven ook niet €100 plus te kosten, maar je moet er wel voor in de buidel tasten als je een echt goede wil hebben. Dan gaat mijn voorkeur uit naar Best Badger. Bij een beetje fatsoenlijke kwast zit je toch al gauw tussen de €60 e €100. Zijn die kwasten van Jan dan geen serieus aanbod? Je kan later altijd nog verder zoeken, er is genoeg te koop, maar wat is goed? Wat de een fijn vindt, kan de ander niets vinden. Misschien doe je te veel moeite om voor weinig iets te goeds te vinden, omdat je nog niet weet wat optimaal is. Mijn Trekpleister varkentje van €3,95 geeft me net zoveel plezier als mijn Rod Neep van €120. Het is altijd een combi van materiaal, zeep, kwast en techniek. Begin maar eerst eens een goede techniek te ontwikkelen en gooi daarna maar wat euro's over de balk voor superkwasten. Dat kan nog lang genoeg en de put is bodemloos.