cutthroat Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 - Kropp 5/8 - L'Occitane Plisson - Lea scheerstaaf - Aluin - Floid vigoroso - Nivea sensitive asb Vandaag mijn eerste en één van mijn kleinste messen aan de beurt, de 5/8 Kropp met ronde teen. Deze scheert heerlijk soepeltjes en wendbaar. Na drie gangen ben ik glad als een aal. Wel merkte ik met het aanbrengen van de aluin dat ik wat teveel druk heb uitgeoefend, iets waar ik onbewust de neiging toe heb met lichte messen. Zoals gezegd dus wat meer prik van de aluin als gebruikelijk, en ook de Floid maakte haar aanwezigheid kenbaar gevolgd door de prikkeling van de menthol. Afgemaakt met de Nivea asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Gillette Slim Adjustable op 5 Gillette Silver Blue (1) Onbekende varkenskwast TFS Bergamotto Neroli Coen men ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Japanse Royal 6/8 Semogue 1305 TFS Beramotto Neroli Forte Pinaud citrus musk TFS Betgamotto Netoli Forte balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Merkur Progress Personna Platinum Chrome Super (2) Semogue SOC 2 Band Das TFS diVino TFS diVino ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Omega Beun Zwart, TFS Neroli Strong, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Super-Max_stainless 3e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: De TFS Neroli Strong en de Omega Beun Zwart is vandaag de keus. Probeer alle zepen en kwasten eens gebruikt te hebben en deze combi was nog niet geweest. Vlot veel en vet schuim. Dat varkenskwastje heeft moeite met op gang komen, maar is ook nog maar de 8e x dat het tot inzet komt. Mesje en krabber: De Super-Max_stainless voor de 3e x gebruikt. Ondanks mijn scepsis over dit mesje, is vanmorgen de ervaring beter dan gisteren. In de Black Beauty op 7 best een aardige beurt. In elk geval beter, dan in de Mulcuto gisteren. Eens zien hoever ik hiermee kom. Ben glad en het is niet zo rauw als gisteren. Het mesje is in deze krabber niet hoekgevoelig. Zo zie je maar weer wat de combi's voor verschil maken. Het is nu niet in een keer bijzonder goed of zo. Ongeveer niveau Derby. Je kan je er mee scheren, maar niet te lang en niet te luxe. Resultaat BBS. Na de citrus uit de Neroli, de kruiden uit de Bay Rum er op. Weer heerlijk fris en kruidig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Schick adjustable Schick platinum Stirling kwast Omega crema da barba Barba asb Wat een heerlijke kwast is die Stirling! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Merkur 34C Lord ss classic WD 24mm PAA Cavendish Floïd Amber Mesje was niet meer lekker scherp. Het ging nog wel en geen last van achteraf, maar het ging niet meer zo vloeiend als ik zou willen. Deze kan ik dus alvast afstrepen van de lijst voor de Lord inkoopactie. De zeep vond ik wat tegenvallen. De geur moet denk ik nog wat los komen, want ik kon er nog niet echt pijptabak in herkennen en was ook nog niet echt enthousiast. Ik vond het ook niet echt lekker glijden. Gelukkig (nog) geen branderig gevoel zoals met broertje PFF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Merkur 34C Gillette 7 o'clock Super Stainless Mitchell's Woolfat Semogue SOC Speick ASL Speick ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
GladJakker Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Eigenlijk de beurt van zaterdag, maar toen kwam het er niet van om te posten... Victoria Super Daxer Proraso rood scheerzeep Parker 90R Rapira Platinum Lux (3x) De Vergulde Hand ASB De ASB van DVH is een goede vervanging van de bij mij gebruikelijke uiercrème. Niet dat het echt nodig was, want met drie gangen was het gelaat weer comfortabel glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 @Frog,Wat een heerlijke kwast is die Stirling! Klopt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 sluit ik me ook bij aan, stirling is echt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 - ERN Ator 6/8 - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina - Aluin - Floid suave - Sanex asb Na lange tijd de Ator weer eens van stal gehaald, en deze scheert nog uitstekend. In drie gangen een VLS resultaat. Een paar prikjes van de aluin, alsook van de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Gillette Slim Gillette Silver Blue (2) Plisson L'Occitane TFS Bergamotto Neroli Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Omega_20102, TFS Neroli Strong, Fatip Grande Rutinia, Super-Max_stainless 4e x, Floid Mentolado, Floïd_Aftershave Balsem. Kwast en zeep: De TFS Neroli Strong en de Omega_20102 , weer een prima set-up. Veel, vet en lekker vochtig schuim in de scuttle. Die Omega 20102 is echt een schuimbeest, gewoon kwasten en de bakkes staat zo in in het schuim. Mesje en krabber: De Super-Max_stainless voor de 4e x gebruikt. Dit exemplaar van Super-Max is overtuigender, dan de vorige, die ik heb gebruikt. In de Fatip moeiteloos een gladde beurt. Zelfs zonder enige irritatie. In de Fatip moest ik wel even op de hoek letten, maar ja dat is een kwestie van los uit de pols scheren, niet in de steel knijpen en natuurlijk langs de welvingen laten lopen. Kan dus wel. Mag morgen voor de 5e x op. Dan haalt hij in elk geval mijn ondergrens voor een voldoende beoordeling. Resultaat BBS. Fris fruitig afgewerkt met de Floïd. Weer klaar voor helaas een wat mindere dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 EverReady 1912 Gem PTFE Muhle silvertip fibre TFS tabacco verde forte Aqua Velva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 - Fatip Piccolo - Gillette Blue (1) - de Vergulde Hand scheerzeep - Semogue SOC - Floid Suave - Hema sensitive asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Vandaag ook maar eens een scheve dag ingelast Stirling synthetic 28mm borstel TOBS Mr. Taylor's scheercreme iKon DLC slant met iKon bulldog II handle Aftershave gel Figaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Een Ikon slant ...Die moet ik ook nog eens vinden aan een beetje lage prijs. Plisson L'Occitane Tabac Original zeep KronVest Gran Mogol #14 15/16 Tunney aluin Alcolado Glacial Lang niet meer gebruikt, de Tabac, terwijl er verdomd niks mis mee is. KronVest Gran Mogol. Ik volsta met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 TOBS Sandalwood Omega 10019 Fatip piccolo Hema mesje (5) L'oréal Paris hydra sensitive ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Kruidvat kwast EJ DE89 Knurled TOBS Shaving Cream Grapefruit DVH ASB Mijn eerste keer met mijn sample van TOBS en ook mijn eerste keer met een scheer creme, was eerder alleen DVH scheerstaaf gewend. Eerste pass ging goed, maar mijn kwast had niet genoeg schuim voor nog een pass, beetje meer creme en teveel water resulteerde in een prutserige 2e pass . Kwast niet opnieuw bevochtigd maar wel opnieuw creme toegepast op mijn gezicht en dit gaf weer een mooi schuim. Dit alles met kopsoppen btw. Het scheren met scheercreme zal nog even wennen zijn maar het was wel prettig, vooral de heerlijke geur van TOBS Grapefruit Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Dat is een deel van het plezier Loei, nieuwe zeep, kwasten en mesjes proberen om perfecte combinaties te vinden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Zeker weten! Begin ook langzaam steeds meer zin te krijgen om verschillende zepen en cremes te bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 - ERN The Crown & Sword Razor 6/8 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap bonaparte - Aluin - Floid suave - Nivea sensitive asb Ook deze ERN had weinig moeite met de baard . In drie gangen weer een VLS resultaat. Een paar prikjes van de aluin, de Floid deed naast lekker ruiken nagenoeg niks. Afgemaakt met de Nivea sensitive asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Gillette Fat Handle Tech Rapira Swedish Supersteel (8) Onbekende varken Dusy Kabinett Rasierseife Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Scheerbeurt met mijn Koraat 8/8 1/2 en Kent BK8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts