Jump to content

DE scheren is kennelijk een attractie

Woodface

Recommended Posts

Op vakantie geweest in Spanje. Sta je je relaxed te scheren op de camping lijk je wel een attractie. Veel kijken je verbaasd aan en regelmatig wordt er een gesprek aangeknoopt.

Veel deden het vroeger en zijn overgestapt naar de cartridge. Heb wel geprobeerd ze te verleiden om ook over te stappen. M'n buurman op de camping heb ik t setje een keer geleend met een fris mesje. Hij helemaal blij na afloop.

Vond t eigenlijk wel grappig al dat bekijks.

Overigens in die warmte droogt de zeep wel snel, dus wat vaker gesopt.

In een supermarkt nog 10 Personna mesjes voor € 2,25 op de kop getikt. Stond ook een Wilkinson dashaar kwast voor € 6,75. Weet niet wat de kwaliteit is, maar die kwast niet laten liggen en meegenomen. Prijs hier is trouwens behoorlijk hoger.

Dan wordt het wat minder Marco, O kijkers genoeg hoor maar ook veel (alleen) mannen die je uitmaken voor showbink of er grapjes over maken. Niet dat het mij interesseert hoe ze er tegenaan kijken. Heb je nu eenmaal als je spullen gebruikt die niet passen in de tijdlijn van het heden zoals bijvoorbeeld een analoge camera, platendraaier, telefoon zonder ingebouwde computer en satelietverbinding, etc...

Meer dan een eeuw geleden had niemand opgekeken als er ergens iemand zich stond te scheren met een open mes, nu ben je een bezienswaardigheid. Maar af en toe komt er ook een leuk gesprek uit voort omdat de nieuwsgierigheid het wint en krijg je de gelegenheid om iemand wellicht over te halen om anders te gaan scheren.

Mooiste reacties komen altijd van mannen die samen met hun vrouwelijke gezel langskomen, het antwoord die ze dan uitkramen als hun vrouwtje bijvoorbeeld vraagt "zou jij dat ook kunnen schat?" is altijd weer goed voor een glimlach op mijn gezicht.

Toen mijn vrouw het eerste open mes zag wat ik binnenkreeg, en ik vertelde dat ik me er mee wilde scheren vroeg ze of ik gek was; "weet je wel hoe scherp die zijn?". Haar opa scheerde zich met een open mes in de tuin, en de lederen riem om te stroppen hing in een pruimenboom in de boomgaard. Ze kan zich nog herinneren hoe zij en haar zusje het prachtig vonden om er naar te kijken. Voor haar fijne jeugdherinneringen aan haar schoolvakanties die ze doorbracht bij haar opa en oma op het Roemeense platteland 45 jaar geleden. Ze begrijpt mijn plezier om me er mee te scheren. Die verzamelwoede snapt ze dan weer niet :-).

Toen mijn vrouw het eerste open mes zag wat ik binnenkreeg, en ik vertelde dat ik me er mee wilde scheren vroeg ze of ik gek was; "weet je wel hoe scherp die zijn?". Haar opa scheerde zich met een open mes in de tuin, en de lederen riem om te stroppen hing in een pruimenboom in de boomgaard. Ze kan zich nog herinneren hoe zij en haar zusje het prachtig vonden om er naar te kijken. Voor haar fijne jeugdherinneringen aan haar schoolvakanties die ze doorbracht bij haar opa en oma op het Roemeense platteland 45 jaar geleden. Ze begrijpt mijn plezier om me er mee te scheren. Die verzamelwoede snapt ze dan weer niet :-).

Vrouwen..... pff je moet er van houden, want anders :lol:

Ik zeg altijd : Mannen !!! je kan beter konijnen houden.

Je hebt gelijk, iets nuttelozer bestaat er niet in de schepping :lol: alhoewel sommige mannen bepaald konijnengedrag vertonen! de toekomst voor de man ziet er niet rooskleurig uit, nog even en ze hebben ons nergens meer voor nodig.

Je hebt gelijk, iets nuttelozer bestaat er niet in de schepping :lol: alhoewel sommige mannen bepaald konijnengedrag vertonen! de toekomst voor de man ziet er niet rooskleurig uit, nog even en ze hebben ons nergens meer voor nodig.

Mooi, geen gezeik meer aan m'n kop... Geld dat trouwens ook voor lekke banden, brandende lampjes in het dashboard en TV's instellen?!

Nou, geen hond die het opviel dat ik me met Tabac en een kwast inzeepte, en het er met een Schick Krona weer af schoor. Volgens mij interesseert het de meeste mannen erg weinig hoe anderen zich scheren hoor.

Ha, nee, allemaal klonen van jezelf maken ...

Dan ben ik ben toch blij dat er twee mensen voor nodig zijn

:twisted::lol::P

Overigens, ik maak er een geintje van, maar dat is o.a. de taak van de man, aldus de NGC (dacht ik) Docu "Why we need men"

Daarom gedragen er veel zich als en stel hitsige haasjes (ja, het ging over k'nijn'n, maar ik kon die stafrijm niet aan mij -enjullei- voorbij gaan)

Stond ook een Wilkinson dashaar kwast voor € 6,75. Weet niet wat de kwaliteit is, maar die kwast niet laten liggen en meegenomen.

Ik heb ook zo'n wilkinson das voor onder de €10 in frankrijk op de kop getikt. In de winkel weet je al dat het niets is maar uit nieuwsgierigheid koop je hem toch. :mrgreen:

Na een paar keer gebruiken ben ik toch maar weer terug gestapt naar mijn el-cheapo varkentje. Die das is veel en veel te slap. als ik me er mee inzeep staan de haren zover uit elkaar gedrukt dat ik me met de knot sta in te zepen. :lol: