Jump to content

Recommended Posts

Posted

Even wat in de groep gooien, kijken of er vergelijkbare ervaringen zijn.

De witte proraso "prep" geeft een prikkelende reactie in de nek. De scheercreme niet, althans nagenoeg neutraal. De aloe vera zeep van Mule; branden. De scheercreme van Bodyshop; VUUR.

Gisteren geschoren met Gillette fat handle en nieuw Rapira blad; met scheercreme van Weleda (werkt bij mij voor de verandering prima, al heb je in vergelijking met andere wel veel creme nodig). Prachtig resultaat. Vandaag dezelfde set-up maar dan met bodyshop creme; wel een close shave maar echt vuur in mijn huid. Voel het nog....

Hoewel ik mijn techniek nog niet als 100% beschouw, begin ik nu wel de producten als (mede) verdachte aan te wijzen. Ben al aan het kijken naar Baume.be. Lees ik erg goede reacties over.

Ben ik de enige met deze reacties? Wellicht tips? Alvast bedankt

Posted

Ik heb dit enkel met de sandalwood scheercreme van TOBS en elke zeep/ creme met teveel citrus in.

Ik heb Baume.be scheercreme staan, dus ik stuur je samen met het Sonnal setje dat je van me kocht een sample daarvan mee. Dan weet je ineens of die creme wel werkt voor jou. :)

Posted

Wat gebeurt er als je je gezicht inschuimt ZONDER te scheren? Dus eerst wachten tot je nergens meer last van hebt, dan insoppen en even 10 minuten laten zitten. Daarna afspoelen. Heb je dan ook last zit er iets in het product waar je een alergische reactie op vertoont. Geen last moet je aan je techniek denken.

Ik meen te mogen begrijpen dat je met weleda nergens last van hebt, dus zou je naar strikt natuurlijke producten kunnen kijken. Probeer eens Speick of Meissner, als het echt allergie blijkt te zijn.

Posted

Wat efsk aangeeft is de beste methode van testen omdat het scheren achterwege blijft. Ik heb bijvoorbeeld een heel ongevoelige huid wat scheren betreft ongeacht wat ik voor mes gebruik maar wel gevoelig voor sommige producten. Baume is bij mij prima maar vorige week was er nog iets op een ander scheerforum om te doen en enkele hadden last van een brandend gevoel, moeilijk dus.

Posted

Dank voor de reacties. @ Frog: Top! Dank je.

Ik zal eens -voorzichtig - kijken wat er gebeurt zonder scheren. Uitsluiten wat de oorzaak is. Vandaag even niet; mijn huid is nog steeds @@@@@.

Posted

Voor wat betreft de Mühle aloë vera scheercrème; ik weet dat het UEKAZ is, maar ik ben oprecht verbaasd. Die crème zou ik juist aanbevelen aan iemand met een gevoelige huid.

Posted

Aan de reacties te lezen, valt het op dat het per persoon verschilt.

Zelf had/ heb ik last met zepen van HTGAM/ Petal Pusher Fancies. Daar zit denk ik toch een bepaald stofje in waar mijn huid negatief op reageert. (Misschien een parfum).

En het vreemde is, dat het zeep bijt, wanneer ik het voor een langere periode niet meer gebruikt heb. En gek genoeg als ik de zeepjes meerdere dagen achter elkaar gebruik, dan weer geen last heb van een branderig gevoel.

Dus om het een en ander zou je eventueel nog kunnen proberen om het 'oude' top laagje bovenop het zeepje/ creme te verwijderen. En dan met een vers laagje, opnieuw schuim op je gelaat aan te maken om te kijken wat de reactie is.

Posted

Heb gisteren even dotje bodyshop creme op de wang gesmeerd net wat water; klein plekje en kijken wat de reactie was. Nou; wederom vuur. Huid wat opgezet en rood; voelde echt niet ok. Jammer maar helaas; lijkt mij echt een goede creme.

De afgelopen dagen heb ik met Weleda geschoren en rapira blad; mijn huid is nu zo goed als rustig. Techniek wordt ook stabieler. Litteken onder mijn kin blijft oppassen en ook een moedervlekje hier en daar; voor het overige gaat het echt merkbaar beter. Ik ga hier nu even mee door totdat mijn huid weer helemaal ok is. Dan wat variabelen wijzigen. Van BdF is een haslinger onderweg, een italiaans zeepje en nog wat Persona bladen. Even stap voor stap.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Posted

Aloë Vera is een prachtig goedje wat goed is voor heel veel lichamelijke aandoeningen en ongemakken, maar helaas is er ook een klein percentage van de mensheid extreem overgevoelig voor. Het gebruik bij levert dan irritatie tot zelfs brandblaren op. Ik denk dat jij ook bij die groep hoort en dus de Aloë Vera producten moet mijden. (Volgens mij zit er in die bodyshop creme aloë vera verwerkt.)

Posted

Heb ook gelezen dat veel anderen allergisch reageren op (met name TOBS) sandalwood. De ingrediënten voor sandalwood geur zijn blijkbaar redelijk vaak irriterend.

Ik hoop voor je dat je wat prettige zepen vindt die je huid niet irriteren. Mocht je weer aan iets nieuws toe zijn dan kan ik de eerder genoemde Speick erg aanbevelen :).

Posted

TOBS Sandalwood heeft bij mij ook wel eens problemen gegeven, als ik het maar af en toe gebruik valt het nog mee maar meerdere dagen naeen is raak.

Posted

Voor mij is de TOBS Coconut vervelend prikkelend, zeker bij meerdere dagen na elkaar. (andere van TOBS heb ik daardoor eigenlijk nooit geprobeerd)

Posted

Na een flink aantal dagen Weleda; geen problemen. Ik krijg een sample van Baume van een vriendelijk forumlid; dat ga ik eens voorzichtig proberen. En daarnaast heb ik net Haslinger aangeschaft en een italiaans zeepje (via de huisleverancier); volledig natuurlijke producten. Ook dat eens voorzichtig proberen.

Het is even niet anders. Gelukkig krijg ik steeds meer gevoel bij de techniek; dus de irritatie van het scheren is zo goed als nul. Daar ben ik al heel blij mee.

Posted

De Baume.be scheercreme is voor mij een blijver. Schuimt goed en makkelijk, goede bescherming, lekkere geur (niet te overweldigend) en belangrijker nog: geen irritaties.

Dat is dus weer een meevaller :)