Rob van Rotterdam Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Heren van het goede leven! De zoekfunctie levert niks op, daarom hier maar even de vraag geformuleerd: Is er onder ons iemand die voor het mesje wisselen een slimme oplossing heeft? Niet om het een of ander, maar ik vind het altijd een nogal eng karweitje, dat verwijderen van het oude mesje. Het uit het papiertje halen van het nieuwe mesje en het tot slot plaatsen van het nieuwe mesje in de DE krabber vind ik ook niks. Het is allemaal zo dun, aan alle kanten is het mesje scherp, je kunt het nergens goed vasthouden, kortom, ik vroeg me af of er mensen zijn die daarover hebben nagedacht. Vast wel. Ik hoor het graag. Rob
Mesmer Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Ehm... Zolang je het mesje aan de korte zijde vasthoudt is er toch niets aan de hand? Ik leg meestal de bovenkant van de krabber omgekeerd op tafel, leg daar dan het mesje op. Dan de onderplaat er op en tewijl ik het geheel aan de korte zijde vasthoud schroef ik het handvat er op. Het mesje uit het papiertje halen kan soms wat onhandig zijn maar je moet het wel heel raar doen om je dan te snijden volgens mij..
hanwer Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Ehm... Zolang je het mesje aan de korte zijde vasthoudt is er toch niets aan de hand? Ik leg meestal de bovenkant van de krabber omgekeerd op tafel, leg daar dan het mesje op. Dan de onderplaat er op en tewijl ik het geheel aan de korte zijde vasthoud schroef ik het handvat er op. Het mesje uit het papiertje halen kan soms wat onhandig zijn maar je moet het wel heel raar doen om je dan te snijden volgens mij.. Helemaal mee eens. Met een TTO model (vlindersluiting), hoef je nog minder te doen, alleen het mesje er in leggen.
Harkos Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Nog nooit aan een mesje gesneden. Als ze niet uit de wikkel willen leg ik ze plat op de wasbak, dan kan je je niet snijden. Trek ik de wikkel open met een nagel. Vervolgens het mesje er uit halen korte kant over de rand schuiven en dan oppakken en in de krabber leggen. Na het scheren haal ik het mesje altijd uit de krabber en leg het te dogen op een magneet bij mijn scheerspullen. Gebruik zo'n omgedraaide whiteboard magneet. Daar pak je hem zo weer vanaf. Inleggen is toch een kwestie van op de bovenplaat leggen en de onderkant erop en aandraaien? TTO is inderdaad nog simpeler.
Snuff Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Ik heb er geen problemen mee, in het begin wel bij het scheren in het donker op oefening, toen gebeurde het wel eens dat ik me sneed.
Noxa Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Gewoon koppie erbij houden en de korte, niet snijdende kant pakken. Ag en dan snijd je je een keer... Een beetje man is daar niet bang voor toch?
marco Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Inderdaad aan de korte kant pakken en voorzichtig zijn, gaat vanzelf wennen. Met vastdraaien van de krabber wel uitkijken. De korte kant is namelijk wel scherp genoeg om mee te snijden als de krabber doordraait.... Zo heb ik eens de top van mijn duim vernaggeld. Als je het nog even te veel risico vindt, dan kan je met open en dicht draaien ook de kop in een handdoek vasthouden.
mhharsta Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Ik pak ze ook altijd bij de korte kant beet, nog nooit problemen gehad. Heb me wel een keer gesneden bij het uit een papiertje halen; beetje knullig afwijken van de normale manier van uitpakken, ik kon er op wachten -
Rob van Rotterdam Posted August 2, 2015 Author Posted August 2, 2015 Heren, Dank voor alle antwoorden. Ik scheer me nu zo'n veertig jaar, maar het wisselen van het mesje vind ik nooit een leuke bezigheid. Een echt heel slimme techniek heb ik hierboven niet gelezen, (daar hoopte ik stiekem op) maar de antwoorden zijn wel duidelijk. Gewoon doen zoals ik het altijd heb gedaan. De vraag is wat mij betreft naar tevredenheid beantwoord. Dank en een prettige zondag gewenst. Rob
Wolf Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 Nog nooit aan een mesje gesneden. Als ze niet uit de wikkel willen leg ik ze plat op de wasbak, dan kan je je niet snijden. Trek ik de wikkel open met een nagel. Vervolgens het mesje er uit halen korte kant over de rand schuiven en dan oppakken en in de krabber leggen. Na het scheren haal ik het mesje altijd uit de krabber en leg het te dogen op een magneet bij mijn scheerspullen. Gebruik zo'n omgedraaide whiteboard magneet. Daar pak je hem zo weer vanaf. Inleggen is toch een kwestie van op de bovenplaat leggen en de onderkant erop en aandraaien? TTO is inderdaad nog simpeler. Wat een goed idee van de magneet. Ik haal ook altijd het mesje eruit en spoel het even schoon. Krijg je ook geen last van roestplekken (tea stains) op je mooie Safety razor. Ik had nog geen goede oplossing voor het losse mesje to nu toe. En het in de badkamer laten slingeren met jonge kinderen is ook niet alles.
Harkos Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 Als je ze uit de buurt van de kinderen moet houden, kan je de magneet ook hoog in de kast plakken.
Johan Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 En het in de badkamer laten slingeren met jonge kinderen is ook niet alles. Ze zitten er maar één keer aan
Shaving Silly Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Tjonge jonge trut, als ik dat zeg met lange nagels maar een beetje vent kan toch wel een mesje wisselen. Het is bijna knap om je er aan te snijden. Als het moet lukt het niet hihiihihihi
Shaving Silly Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Hoe komt zo'n oud topic eigenlijk ineens in beeld ?? Ik vermoed dat de vingers van de betreffende er inmiddels al af gejenst zijn.
Shaving Silly Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Hoe komt zo'n oud topic eigenlijk ineens in beeld ?? Ik vermoed dat de vingers van de betreffende er inmiddels al af gejenst zijn. Ohh ik zit volgens mij helemaal verkeerd te kijken sorry zit te suffen, OMG zit ik ook nog te kopiëren en ik wilde tekst veranderen sorryyyyyyyyyyy moet nog ff wennen aan het nieuwe forum
antonius Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Hoe komt zo'n oud topic eigenlijk ineens in beeld ?? Ik vermoed dat de vingers van de betreffende er inmiddels al af gejenst zijn. Ohh ik zit volgens mij helemaal verkeerd te kijken sorry zit te suffen, OMG zit ik ook nog te kopiëren en ik wilde tekst veranderen sorryyyyyyyyyyy moet nog ff wennen aan het nieuwe forum Toch maar aan een brilletje??of als je al een bril hebt toch maar oogjes laten meten?
Shaving Silly Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Hoe komt zo'n oud topic eigenlijk ineens in beeld ?? Ik vermoed dat de vingers van de betreffende er inmiddels al af gejenst zijn. Ohh ik zit volgens mij helemaal verkeerd te kijken sorry zit te suffen, OMG zit ik ook nog te kopiëren en ik wilde tekst veranderen sorryyyyyyyyyyy moet nog ff wennen aan het nieuwe forum Toch maar aan een brilletje??of als je al een bril hebt toch maar oogjes laten meten? Ik afgelopen maandag een nieuwe bril gekocht en die krijg 6 december pas.
Recommended Posts