Loei Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Hallo allemaal, Momenteel scheer ik me nog met een Kruidvat kwast. Deze doet het op zich prima maar na 2 maand gebruik heeft de kwast al geen mooie "knot" vorm meer, ook moet ik hard drukken om een cirkel met haren op mijn gezicht te krijgen. De haren verspringen hierdoor en daar wordt de spiegel weer vies van en krijg ik weer het nodige commentaar van de wederhelft Nu schijnen synthetische kwasten erg zacht te zijn en daar ben ik dus heel benieuwd naar. Ik heb aardig wat gelezen over de L'occitane Plisson. Dit zou een hele goede synthetische kwast zijn. Ik ben erg benieuwd naar synthetische kwasten van andere merken en hoe deze zijn/het doen vergeleken met de Plisson. Ik krijg zelf namelijk het idee dat de Plisson de enige synthetische kwast is die je moet kopen. Alvast bedankt voor hulp en suggesties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 De Plisson is inderdaad een erg goede kwast. Ook de Muhle silvertip fibre kwasten kan ik je van harte aanraden. Over de Edwin Jagger syntheten spreken de meeste gebruikers ook vol lof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Bedankt voor je antwoord Frog. Zijn synthetische kwasten dus ook wat zachter? Als in je hoeft niet zo hard te drukken om de haren mooi plat op je gezicht te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Die E.j. syntheet is erg zacht (net zo zacht als een goede zilvertip das). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Plisson en Mühle zijn erg goed. De eerste is iets soepeler, maar geven beide een prima resultaat. Ook fibres spetteren. De haren zijn wat springerig. Willen altijd weer rechtop. Als je schuim vet genoeg is, blijft de spiegel schoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Ja Loei, synthetische kwasten zijn een pak zachter dan natuurlijke haren. Zoals Gusto zegt zijn ze wat vergelijkbaar met een goede silvertip kwast. Als je een L'Occitane in je buurt hebt is het misschien handig om eens aan de kwast te gaan voelen. Sommige mensen vinden een synthetische kwast erg lekker aanvoelen, anderen vinden hem te zacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Ik heb zelf geen ervaringen met syntheten maar als ik dit zie staan: geen mooie "knot" vorm meer moet ik hard drukken om een cirkel met haren op mijn gezicht Heb ik eigenlijk een beetje de vraag op jij wel een goede techniek gebruikt (en welke schuim jij gebruikt)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Ja Loei, synthetische kwasten zijn een pak zachter dan natuurlijke haren. Zoals Gusto zegt zijn ze wat vergelijkbaar met een goede silvertip kwast. Als je een L'Occitane in je buurt hebt is het misschien handig om eens aan de kwast te gaan voelen. Sommige mensen vinden een synthetische kwast erg lekker aanvoelen, anderen vinden hem te zacht. Hey bedankt voor je opmerking. Ik woon zelf in Almelo en daar is qua apart scheerwerk helemaal niks in te vinden Net wel bij de Douglas geweest die een paar syntheten en varkensdas hadden, ik vond de varkensdassen elke keer zachter, er was ook 1 zachte syntheet maar de rest was hard. Ik heb zelf geen ervaringen met syntheten maar als ik dit zie staan: geen mooie "knot" vorm meer moet ik hard drukken om een cirkel met haren op mijn gezicht Heb ik eigenlijk een beetje de vraag op jij wel een goede techniek gebruikt (en welke schuim jij gebruikt)? Ik scheer met DVH scheerstaaf en maak met de kwast draaiende bewegingen over mijn gezicht. Ik ben wel een kopsopper Zo'n kommetje lijkt me niet wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 en maak met de kwast draaiende bewegingen over mijn gezicht. Nee, dat lijkt me inderdaad niet bijdragen aan een prettig ingezeept gevoel. Heb je wel eens geprobeerd om met je kwast een heen en weer gaande beweging te maken, net als wanneer je iets schildert? De kwast zal je dankbaar zijn en dat tot uitdrukking brengen met een mooi schuim. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Dat kan ik wel eens proberen. De manier waarop ik het doe heb ik van Lampuhkap's video's. Met een circulerende beweging over het gezicht. Edit: Zojuist een video van Mantic59 bekeken maar ik denk inderdaad dat ik het niet goed doe Morgen maar weer proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Il Ceppo vind ik persoonlijk een erg prettige syntheet, vooral omdat deze zo lekker uitwaaiert. Vergelijkingsmateriaal is Plisson, EJ XL, 3 il Ceppo's en nog wat inferieur materiaal. Is wel heel persoonlijk, in tegenstelling tot anderen vind ik de Plisson maar matig (in vergelijking tot il Ceppo). Eerst lekker "draaien" om alles goed te masseren en dan penseelstreken om de zeep wat aan te dikken. Ik prefereer een medium kwast boven een grote kwast, ook erg persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Het lastige is wel dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Het enige wat ik hier kan vinden zijn de kwasten van Kruidvat, DVG en die van de Douglas: Douglas eigen merk en een Duits merk met een Das als logo, naam ben ik kwijt. Die laatste waren wel lekker zacht en leken mij fijne kwasten, waren rond 22 euro maar dus niet synthetisch maar is dat erg? Iemand tips om in Twente ergens verschillende kwasten te kunnen bekijken? Zat zelf te denken aan Secret Garden (klinkt fout) in Enschede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 een das voor 22 euro, bestaat niet (of het moet een penseel zijn). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Hmm, hij was wel erg zacht, of komt dat ook wel voor bij varkenskwasten? Volgens mij stond er varkensdas bij, volgens de medewerker waren die in verpakking dassenharen en die op de standaarden synthetisch, maar ik vond die in de verpakkingen dus wel een stuk zachter. Er was 1 kwast van de standaarden die ook zacht was. Iemand nog een idee om zulke spullen te bekijken ergens in Twente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Als ik jou was, dan zou ik gewoon een Plisson of Muhle online kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Mocht je een Muhle overwegen, dan heb ik er nog eentje liggen voor een zacht prijsje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 een das voor 22 euro, bestaat niet (of het moet een penseel zijn). Ja hoor, voor rond die prijs is er best wel een graudas te vinden. Wil je het betere dassenhaar hebben dan ben je inderdaad wat meer kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Vind het wel risky om zonder te bekijken een kwast op internet te bestellen Maar als ik dat zou doen zou ik denk ik toch voor de Plisson gaan. Niemand een idee waar in de buurt van Almelo zoiets in de winkel te vinden is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 In Münster zit een winkel. Kijk eens naar de vestigingen op internet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted August 1, 2015 Author Share Posted August 1, 2015 Hey bedankt voor je reactie Harkos! Door het kijken ben ik er ook achter dat die Secret Garden winkel in Enschede officieel verkooppunt is, dus dat wordt een tripje Enschede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Die Secret Garden heeft in elk geval een uitgebreid Edwin Jagger assortiment op voorraad. Hij scheert ook, maar volgens mij alleen met een krabber. Dat kunnen we zelf wel. Wist niet dat hij ook 'l Occitane heeft. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Ik ben helemaal over op de synthetische kwasten; voor mij wegen de voordelen op tegen de (weinige nadelen). Mijn top drie van het moment: 1) Edwin Jagger Silvertip Fibre L (voor mij de perfect mix tussen "scritch", backbone en zachtheid) 2) Whipped Dog 24mm - 2015 model (goede kwast, maar haalt het niet bij de Edwin Jagger) 3) The Grooming Company (verrassend wellicht, maar het blijkt een perfecte reiskwast te zijn!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Heb jij de Plisson/L'Occitane ook gebruikt Johan? En zo ja, kun je aangeven hoe deze vergelijkt met je top drie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Heb jij de Plisson/L'Occitane ook gebruikt Johan? En zo ja, kun je aangeven hoe deze vergelijkt met je top drie? Die zet ik op #4 en de Whipped Dog 2014 kwast is #5. De Omega Hi-Brush is de hekkensluiter op #6. De Plisson heeft teveel een "zijden lapje" gevoel voor mij. Eigenlijk haast te zacht, en te weinig backbone. Bovendien zou ik liever een goed kunststoffen handvat willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Helder. Dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts