Harkos Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 (edited) De Gillette Super Thin is een goed mesje. Dit is het tweede exemplaar, dat ik gebruikt heb. De vorige ging 9x mee en deze 10x. Alles overziend is dit een redelijk constant presterend mesje. De een na laatste en laatste beurt waren iets minder, maar zeker niet slecht. Gezien mijn voorraad vind ik 10x meer dan voldoende en verdween deze in de spaarpot. Voor mij een geslaagd soort. Uiteindelijk waardeer ik dit mesje als zeer goed, Goed mesje, maar er zijn betere, zeker koopwaardig. 1- De Gillette Super Thin gebruik ik voor de 2e keer. Het vorige mesje deed het 9x. Helaas heb ik daar geen verslag van, daar die in april 2014 gebruikt is en ik van af augustus 2014 de beurten op inhoud ben gaan registreren. Echter het mesje van vandaag zal de nodige informatie opleveren. Kan al wel zeggen, dat beurt 1 erg goed en glad was. Geen snit gevoeld. In de Ikon echt een massief scheergevoel. Zo een waarvan ik vind, dat het goed is. Mesje niet voelen, gewichtige krabber, geen hoekgevoeligheid, glad op de bakkes. Kortom zo als het moet. 2- De Gillette Super Thin is een zeer effectief mesje. Inderdaad dun en erg flexibel. In de Pearl TTO is het mesje op zijn plaats. Moeiteloos en super glad scheerresultaat. De Musgo speelt hier ook zijn rol, want die zeep laat een laagje tussen mes en huid, die smeert als een tierelier. Hierdoor blijft de krabber super lopen. Heel veel gladder, dan bij bv. een drogende zeep als DVH. 3- De Super Thin doet het erg lekker. In de Slant een degelijk voelend scheerbeurt. Eigenlijk is dat altijd zo met deze krabber en is het afhankelijk van het mesje hoe groot het genot is, maar het is nooit slecht. Deze combi is echter boven gemiddeld goed. Door de constructie van de 39c ligt het mesje erg vlak op de huid en dat scheert goed. 4- Super Thin = bijzonder prettig. In de Fat Boy is het een zeer effectief geheel. Fat Boy op 6 en gaan met die banaan. 5- Het mesje deed het weer goed. Ik was erg benieuwd hoe hij zich in een wat agressievere krabber zou gedragen. De Mühle kop op het Ikon handvat geschroefd. Dat was wel even wennen. De druk neemt erg toe en dat moet echt niet met deze kop. Na een halve met de vleug mee, toch maar weer de Mühle greep er aangeschroefd. Moest me te veel op niet snijden concentreren. Dan doet scheren geen plezier. Met het originele handvatje ging het weer een stuk soepeler. Deze krabber blijft je aandacht vragen, maar dan ben je ook glad met het juiste mesje. Nou die Super Thin valt in die categorie. Heerlijk glad. Een klein puntje bloed, dus even wat aluin vandaag. 6- Het mesje blijft zijn werk doen. Prima scheren en heel langzaam iets terug lopen in scherpte. In de Slim Adjustable voelt hij zich goed op zijn plaats. Gedachteloos scheren en heerlijk glad in 3 rondes. Geen hoekgevoeligheid en geen trekkerigheid. 7- De Super Thin is nog steeds goed inzetbaar. Blijft redelijk constant van kwaliteit. De 38c deed het prima met het mesje. Probleemloos en gedachteloos er op los scheren. Erg makkelijk en prettige beurt. 8- Het mesje doet het weer prima. Hij heeft mijn 5 norm, waarboven ik ze voldoende waardeer ruimschoots overtroffen en heeft voor mij een goed bereikt. Het gemiddelde aantal beurten ligt nu bij mij op 7,5x, sinds ik dat registreer. Dat is nu 604x. Hiermee ligt het mesje dus boven het gemiddelde. In de Pearl weer een onberispelijke beurt. Verwonder me toch elke keer weer over die Pearl, het gemak waarmee deze scheert. Ietsje hoekgevoelig, maar als je op de juiste zit gaat het als de brandweer en erg dicht op de huid. Glad dus. 9- Het mesje gaat nog steeds goed en houdt aardig vol. Moest wel even wat bijwerken. De Gillette in de Tech Fat Handle gaf een goed gevoel, maar was minder effectief, dan het in eerste instantie voelt. Moest hier en daar dus wel even nog een keer tegen de vleug na krabben om echt glad te voelen. Morgen eens zien of dat aan de combi of het mesje ligt. Op zich wel een goede en makkelijke beurt. 10- Het mesje is vandaag in de spaarpot verdwenen. Ofschoon hij misschien nog een keer had gekund, had ik toch iets van trekkerigheid en dan vind ik het prima na 10 x. In de Apollo voelt het mesje zich op zijn gemak. Deze krabber heeft het tot nu toe elke keer goed gedaan, dus wijt ik de trekkerigheid aan het mesje. Overigens 3 rondes prima scheerwerk. Die Apollo heeft weinig last van hoekgevoeligheid. Blijkbaar is de stand van de tanden zo, dat het mesje nooit echt hapt, want ik kan er gedachteloos mee scheren op elke ronding. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Inderdaad een goed mesje. Een mesje wat bedoeld is voor de Aziatische markt want dit zit tegenwoordig alleen in een Thaise papieren wikkel of in een Vietnamese variant.Maar ze worden wel gemaakt in Shanghai. Ik vond zelf dat dit het beste Chinese mesje, dat er is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Als je wil weten hoe een bepaald mesje zich gedraagt moet je bij Harkos wezen, nog maar een keer bedankt voor weer een uitgebreide revue! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Als je wil weten hoe een bepaald mesje zich gedraagt moet je bij Harkos wezen, nog maar een keer bedankt voor weer een uitgebreide revue! Inderdaad, steeds leuke en nuttige kost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Er zijn zoveel soorten super thin's. Chinese, Vietnamese/Thaise en ik denk nog meer. Welke heb jij gebruikt? Ik heb deze en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Ik heb die onderste (Thaise) wel goed, en scherp. Maar ik loop iedere keer nicks op, dus ik denk dat ik ze niet meer koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Met minder wordt per heden geen genoegen meer genomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Met minder wordt per heden geen genoegen meer genomen. Speciaal voor Stoppel bij alle geplaatste verslagjes een foto geplaatst, zodat er geen verwarring onstaat over het mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Met minder wordt per heden geen genoegen meer genomen. Speciaal voor Stoppel bij alle geplaatste verslagjes een foto geplaatst, zodat er geen verwarring onstaat over het mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunsburger Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Hmmm merkwaardig, want boven aan het artikel staat een foto van de bovenste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 Had ook de onderste. Blijkbaar wordt het tijd, dat ik ook de wikkeltjes ga fotograferen. Hmmm merkwaardig, want boven aan het artikel staat een foto van de bovenste. Als ik weer thuis ben zal ik er eens naar kijken. Scherp opgemerkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 ehm... ik had deze gebruikt vandaag, naast vele andere verkregen van @Johnweggo om uit te proberen: N.B. op achterkant van het mesje staat NEW IMPROVED STAINLESS Gebruikt in mijn Muhle R89, een krabber die ik toch redelijk goed ken, en die vriendjes is met veel mesjes. Maar niet met deze, echt oncomfortabele scheerbeurt tijdens het scheren. De aluin achteraf gaf wonderbaarlijk genoeg weinig problemen, dus huid heeft niet veel geleden, gelukkig weinig prik. Maar mesje voelt erg ruw en bijterig aan tijdens het scheren, i.t.t. veel andere Gillette mesjes die ik prima kan hebben en vaak zeer comfortabel zijn. Zal hem morgen nog eens in mijn Merkur 37c gebruiken, na wat hierboven staat gelezen te hebben. PS: lees net dat @Loei daar eerder soortgelijke ervaringen mee had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts