Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Sinds ik met een DE scheer en niet meer met Gillette Fusion ben ik wel ietsje langer bezig, waar ik mij helemaal niet aan stoor.

Nu is het wel zo dat ik tijdens het scheren de kraan laat lopen, en nu dus nog langer.

Het vollopen van de wastafel werkt bij mij totaal niet om het mesje schoon te krijgen, zijn er nog andere tips?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Posted

De kraan laten lopen zou mij storen vanwege het geluid en het verspillen van water, persoonlijk nog nooit problemen gehad om het schuim/haar te verwijderen door even heen en weer te gaan in het water.

Posted

Misschien dat ik er problemen mee heb doordat mijn Vergulde Hand scheerschuim wat sneller droog wordt op de huid?

Guest Gusto
Posted (edited)

Foei, waterverspilling!

gewoon een bakje warm water, om je krabber in uit te spoelen. ;)

Edited by Gusto
Posted

Dat is een optie, alleen ik heb er dan geen vertrouwen in dat het water nog elke keer warm is..

Ik moet zeggen dat ik met DVH scheerzeep zelfs onder de kraan moeite heb om het mesje schoon te krijgen..

Komt dit door (te) droog schuim? Wanneer ik mijn gezicht voor de 2e keer inzeep is het altijd dunner en makkelijker weg te spoelen.

Guest Gusto
Posted

Mogelijk, is je schuim te droog.

Posted

Hmm oke, moet ik daar maar eens aan werken, meestal schud ik mijn borstel maar 1x uit na het weken.

Kan het ook zijn dat ik te veel met de scheerstick over mijn gezicht ga? Dus dat ik teveel zeep op mijn gezicht doe?

Posted

wat ik zelf als "newbee" heb gemerkt, is dat bepaalde cremes lastiger schoon te spoelen zijn dan andere. Proraso laat überhaupt een wittige waas achter en spoelt lastiger uit dan een zeep van bijvoorbeeld Muhle.

Nu ken ik de creme van DVH niet, maar denk dat die wat meer op de proraso lijkt dan een zeep. Overigens, kraan laten lopen lijkt ook mij geen optie. Goed heet vol laten lopen en scheren; het sheermes even goed schudden onder water als deze vol zit, dan lukt het echt wel hoor.

En de kunst van het schuimen; tja, gevoel? Teveel shuim lijkt mij lastig, dan wordt het een dikke "brij" die welhaast lijkt weg te zakken. Kijk eens wat filmpjes op YouTube over "lathering", dan krijg je wel een beetje een idee.

Succes!

Posted

Met speick heb ik dat wel eens, dat ik de stick te intensief over het gelaat smeer. Dan dien ik een nattere kwast te gebruiken om het een beetje goed te laten lopen.

Sowieso is DVH een dorstige zeep die wat meer water behoeft, en het feit dattie snel droogt op je gezicht wijst ook wel op wat te weining water. Of op teveel zeep. Maar teveel zeep en te weinig water kun je te lijf met meer water.

Guest Gusto
Posted

Mischien eens oefenen, om schuim op te kloppen in een kom?

Posted

Hier een TIP voor DVH gebruikers:

DVH opschuimen

Ik gebruik een open mes en een wastafel vol warm water. Als ik mijn mes niet schoongenoeg krijg even langs een badhanddoek of afstrijkbakje. Maar dat werkt met een Gilette niet.

Posted

Heb de pagina goed doorgenomen, misschien toch een keer met een flink natte kwast proberen.

Posted
Hallo allemaal,

Sinds ik met een DE scheer en niet meer met Gillette Fusion ben ik wel ietsje langer bezig, waar ik mij helemaal niet aan stoor.

Nu is het wel zo dat ik tijdens het scheren de kraan laat lopen, en nu dus nog langer.

Het vollopen van de wastafel werkt bij mij totaal niet om het mesje schoon te krijgen, zijn er nog andere tips?

Er is maar een moment dat je je scheermes echt schoon wilt hebben en dat is tussen 2 scheerbeurten in. En sommige doen dat dan niet eens. Maar anders ff je scheermes een paar slagen open draaien en onder de water straal.10 Tellen en je mes is schoon.

Posted

Hoi Loei,

Nee, de kraan laten lopen is verspilling van kostbaar drinkwater. Ik gebruik een stenen soepkom. Gevuld met warm water blijft dat water lang genoeg warm om de krabber tijdens de scheerbeurt af en toe even in uit te slaan.

Werkt perfect.

Rob

Posted

Hey allemaal,

Vanmiddag weer geschoren, dezelfde hoeveelheid zeep maar nu met een goede natte kwast.

Ging erg goed, de kraan steeds even open draaien om te spoelen werkt prima :)

Schuim was ook erg goed deze keer.

Het is tevens ook erg fijn om te kunnen horen dat je mes de haartjes pakt :)

Posted
Vooral met een single edge krabbertje, dat hoor je echt tot in de kamer ernaast.

Haha, hoe kan dat meer kabaal maken dan een double edge?

Mijn vraag over het scheren met de kraan open is voor mij trouwens wel beantwoord nu ;)

Posted
Vooral met een single edge krabbertje, dat hoor je echt tot in de kamer ernaast.

Mijn vraag over het scheren met de kraan open is voor mij trouwens wel beantwoord nu ;)

Een single edge mesje is een pak minder flexibel dan een double edge mesje. Daardoor krijg je meer audio feedback.

En Snuff zijn baard is van staal ( gehard in het leger :P ) , dus dat geeft helemaal een geschraap. :)

Posted

Het is een gat in je cultuur als je zelf niet eens een single edge uitprobeerd, meer zeg ik er niet over :twisted:

@Frog: geen staal maar eerder een soort bamboe, ik scheer me dan ook meestal twee keer per dag en je gaat het misschien niet geloven ik vind het nog fijn ook :lol:

Posted

En laat ik er nu net een SE te koop hebben, hehe :P

@Snuff : bah scheren! 1 keer per dag is al zoveel... ;)

Posted
Hallo allemaal,

Wanneer ik mij met een krabber scheer, heb ik een bakje met heet water staan waar ik de krabber een paar keer doorheen haal. Het meeste zeep gaat daar mee weg. Tussen de passes Ververs ik het water in het bakje en na afloop maak ik de krabber goed schoon onder de een lopende kraan.

Wanneer ik mij met een open mes scheer, veeg ik het schuim af aan een spons. Na één pass schep ik het schuim met de rug van het mes van de spons en spoel dit onder een lopende kraan af. Het mes droog ik goed af zodat er geen water in de scales kan lopen en ga zo verder met de tweede pass. Na gebruik het mes goed spoelen is voldoende. Daarna drogen en stroppen maar.

Posted
Hallo allemaal,

Wanneer ik mij met een krabber scheer, heb ik een bakje met heet water staan waar ik de krabber een paar keer doorheen haal. Het meeste zeep gaat daar mee weg. Tussen de passes Ververs ik het water in het bakje en na afloop maak ik de krabber goed schoon onder de een lopende kraan.

Wanneer ik mij met een open mes scheer, veeg ik het schuim af aan een spons. Na één pass schep ik het schuim met de rug van het mes van de spons en spoel dit onder een lopende kraan af. Het mes droog ik goed af zodat er geen water in de scales kan lopen en ga zo verder met de tweede pass. Na gebruik het mes goed spoelen is voldoende. Daarna drogen en stroppen maar.

Posted

Ik draai na een gang de spons een kwartslag, dus na het scheren heeft mijn spons langs drie zijden schuim. Nu ja, zijden, het is een wat onregelmatig ding want echte natuurspons. Helemaal aan het end spons effe uitspoelen onder de kraan. En het mes natuurlijk. En goed afdrogen. Het mes, niet de spons. En stroppen inderdaad.

Posted

Ik draai de kraan een stukje open en spoel de zeep van het open mes. Het handvat blijft droog. Als ik me scheer met een krabber dan laat ik water in de wastafel staan om de zeep er af te krijgen. Het staat me tegen om het water nodeloos te laten stromen. Na het scheren spoel en droog ik alles. + Stroppen van het open mes.