Jump to content

SOTD 27 juli - 2 augustus 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- Lea scheerstick

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Na enkele weken vakantie moet ik er vandaag weer aan geloven. In alle vroegte met een vlijmscherp geslepen stuk staal ter grootte van een gemiddelde sneeuwschuiver over mijn gezicht en hals zwaaien.

Maar ondanks het onchristelijke tijdstip weer ouderwets in drie gangen een VLS resultaat. Enkele prikjes van de aluin, en ook de Floid laat zijn aanwezigheid hier en daar merken. Afgemaakt met de Sanex asb.

Na enkele weken vakantie moet ik er vandaag weer aan geloven. In alle vroegte met een vlijmscherp geslepen stuk staal ter grootte van een gemiddelde sneeuwschuiver over mijn gezicht en hals zwaaien.

:) Ik leef met je mee maar er zijn een hoop minder prettige dingen om je dag mee te starten!

image.thumb.jpg.dcf7dc5c9fd260f3ab21f37ee28c587e.jpg

Ik had zin om mijn Herder wedge weer eens te gebruiken, het blijft een heerlijk mes!

Setup:

Semogue 1305

Nanny's Silly Soap (test)

Herder 7/8 wedge

Pinaud citrus musk

Prep

3 gangen en weer glad, de lanoline in de NSS zorgt wel voor een extra glad smoeltje. :D

Plisson_Fibre,

Musgo Real_classic zeep,

Gillette Slim adjustable,

Gillette_Super Thin 6e x,

Florida Water,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Musgo Real_classic zeep en de Plisson_Fibre zijn al vaker geprezen en terecht. Vanmorgen weer vlot een bak vol schuim. Lekker mollig schuim en weer klaar voor een goede scheerbeurt.

Mesje en krabber:

De Gillette_Super Thin voor de 6e x gebruikt. Het mesje blijft zijn werk doen. Prima scheren en heel langzaam iets terug lopen in scherpte. In de Slim Adjustable voelt hij zich goed op zijn plaats. Gedachteloos scheren en heerlijk glad in 3 rondes. Geen hoekgevoeligheid en geen trekkerigheid. Resultaat BBS,

Het laatste restje Florida Water is er vanmorgen opgegaan. Voor mij definitief het laatste restje. Afgewerkt met mijn Bay Rum ASB.

:) Ik leef met je mee maar er zijn een hoop minder prettige dingen om je dag mee te starten!

Dank voor je medeleven en je hebt helemaal gelijk :D . Je zal je dag op dat tijdstip maar moeten beginnen met een plastic veelbladmaaier :shock:

Plisson L'Occitane

Meißner-Tremonia Salty Sage

Merkur 37c

Voskhod (3)

Tunney Aluin

Kwast top, zeep top. Hebben jullie ze al?

De algemeen verkrijgbare Slant vandaag. Hanteert goed, maar is vrij zwaar wat het zetten van welhaast negatieve druk niet eenvoudig maakt. Toch in twee gangen (hals met en op de vleug, gezicht met en tegen de vleug) en een extra haal langs de kaaklijn zo glad als maar kan. Lichte aluinprik overal.

- Kropp 11/16

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Sanex asb

Na de sneeuwschuiver van gisteren vandaag een bescheidener mes, maar niet minder prettig. Nog steeds vind ik mijn beide Kropp messen bijzonder prettig om mee te scheren. En dus ook vandaag weer in drie gangen een VLS resultaat. Een enkel prikje van de aluin, net als van de Pinaud. Afgemaakt met de Sanex asb.

Guest Gusto

E.J. 3D Laser Diamond

Feather (1)

Semogue SOC 2 Band Das

Haslinger Ringelblumen

Pitralon Zedern

Fatip piccolo met voskhod 5x nu

Proraso scheercreme

Syntheet kwast ebay

ASB kruidvat plus wat talkpoeder na

Snelle verjaardags shave. Bezoek staat zo voor de deur

Fijne dag

Gefeliciteerd Bart!

TOBS Mr Taylor's

Victoria Super Daxer

Mühle R41 Twist

Lord Platinum Class (4x)

Blue Stratos AS

Bogena uiercrème

Dacht dat een wat milder mesje in een wat agressievere krabber wel een heerlijke combi zou zijn, maar dat viel toch wat tegen. Na drie gangen was de uiercrème toch wel erg plezierig.

En een feli voor Bart!

Omega Beun Zwart,

Musgo Real_classic zeep,

Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,

Gillette_Super Thin 7e x,

Musgo Real_classic AS,

Musgo Real_classic ASB.

Kwast en zeep:

De Musgo Real_classic zeep en de Omega Beun Zwart ook een goede combi. Het varkentje schuimt vlot op.

Mesje en krabber:

De Gillette_Super Thin voor de 7e x gebruikt. De Super Thin is nog steeds goed inzetbaar. Blijft redelijk constant van kwaliteit. De 38 c deed het prima met het mesje. Probleemloos en gedachteloos er op los scheren. Erg makkelijke en prettige beurt. Resultaat BBS.

Totale Musgo beurt, lekker klassiek geurend en goed verzorgd vandaag.