Harkos Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Door de loop der jaren verzamelde ik een paar kwasten, 14 in totaal, waarvan een reiskwast, die ik hier verder niet bespreek, omdat ik daar een knot van heb vervangen uit een Vero kwast, maar niet weet wat voor haar er in zit en ik die eigenlijk ook niet meer gebruik. De reden om hierover te beginnen is mijn besluit een nieuwe kwast te kopen, maar niet weet wat voor een. Het moet in elk geval varkenshaar worden. Waarom komt later. Hieronder de kwasten met foto van links naar rechts. Mühle Silvertip Fibre® Vero Black Fibre Harkos® Plisson_Fibre Jeruzalem Fibre Harkos® Over al deze fibre kwasten ben ik best tevreden. De Vero ziet er wat mikkerig uit, maar dat komt,omdat deze nog nat is van vanmorgen. Waarom dan op zoek naar een varken? Bij de fibre kwasten heb ik op tegen, dat ze springerig zijn. Alle 4 doen ze wat ze moeten doen, waarbij de Plisson op de 2e en de Jeruzalem bij mij op de 1e plaats komt. Ook investeerde ik in wat dassen. De LiJüN was mijn 2e kwast, die ik ooit kocht. De eerste een Wilkinson das leeft al lang niet meer. Deze Chinees is kwa prijs heel behoorlijk en heb ik dan ook al een behoorlijk aantal jaren. De Mühle 3 band, die erg op de Chinees lijkt kost meer dan het dubbele, maar presteert minder dan de helft. Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger LiJüN silvertip 3 band Mühle Silvertip 3 band Semogue SOC Badger cherrywood Rod Neep_Silverip extra dense Tja deze dassen zijn wel erg prettig. Ze hebben eigenschappen van een behoorlijk verwen niveau. De Simpson is een echte kopsopper, maar daar doe ik niet echt aan. De Semogue is gewoon goed en doet het met alles, zeep en crème zonder er bij na te denken. Die Rod Neep is een kwast op zich met grappige tipjes aan de haren en precies de juiste verhoudingen voor mijn scuttle, maar vreet zeep. Echt een verwen kwast. Onderstaand mijn varkentjes. Stuk voor stuk aardige kwastjes, waarbij de Turk een echte zwabber is. Daarmee heb je in 3 halen de hele bakkes onder schuim. De Beuntjes moeten nog steeds een beetje inbreken. Turkse varkenshaar (Lider 1) Omega Beun Zwart Omega 10019 Omega Beun Bruin Als ik al 4 varkens heb, waarom dan nog 1? Simpel er moet een betere zijn dan ik nu heb, en die zoek ik. Nu jullie weten wat ik heb en wat ik er van vind, graag een reactie wat een goede varken is als je over dit gamma beschikt. Ik zoek dus een prima varken, gewoon vanwege hebberigheid.
Frog Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Een Semogue 1305 kan je als komsopper niet echt mee misdoen lijkt me. Ook een Omega 20102 is echt een lekkere kwast! Beiden zitten rond de 15 euro geloof ik.
KugelFanger Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Ik heb ze zelf niet... maar vaak hoor ik goede verhalen over de semogue. en dan zijn het volgensmij vooral de modellen 620, 1305.
talibeard Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Lastig omdat smaken zo verschillen; Semogue heeft zeker een grote groep trouwe aanhangers maar daar hoor ik dan weer beslist niet bij. Voor mezelf staan vooral de Vulfix varkensharen kwasten hoog aangeschreven maar vind die nog maar eens. Mijn favoriete exemplaar, maar dat is een kleintje, is de 2189 die verkocht werd als reiskwast maar die prima voldoet als dagelijkse kwast. Hier zijn ze blijkbaar nog te krijgen in een rebranded versie. Als je in een kommetje opschuimt wil je echter waarschijnlijk iets groters hoewel het hiermee prima kan. Je kunt dan zoeken naar een Vulfix #5, 6 of 9 danwel eentje uit de VS-serie. Maar dat wordt wel echt zoeken want die worden volgens mij al een tijdje niet meer gemaakt. Ook bij Omega zou je eens kunnen kijken in de professional serie (hier,hier en hier); die zijn wat groter en vaak robuuster gebouwd dan de allergoedkoopste exemplaren en hebben dan ook veel trouwe en enthousiaste gebruikers.
marco Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Ik ben wel tevreden over Omega kwasten. Sinds kort ook in het bezit van een Semogue 1305. Die heb ik pas zo'n 4 keer gebruikt, maar man wat een fijne kwast is dat.
Snuff Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Bij de Omega's zit je wel met het feit dat de handvaatjes echt minder zijn, het haar daarentegen mag er zeker zijn, mijn beste ervaringen waren met de 10098 (je kan het handvat van binnen verzwaren) en 20102. Bij Semogue vond ik de SOC prima. Allemaal borstels die het goed doen als je in een kom schuim maakt, je kan ze rechtstreeks op het gezicht gebruiken maar dan zijn ze wat aan de grote kant.
Guest Gusto Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Hier een tevreden gebruiker van een Semogue SOC Varken.
Mr. Bean Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Hier een tevreden gebruiker van een Semogue SOC Varken. Hier nog een! En misschien nog wel verkrijgbaar in Cherrywood, past ie mooi bij je Badger.
Harkos Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Ik begin te twijfelen tussen de Omega 20102 of inderdaad die SOC. Of alle 2? Even wachten tot BDF weer bereikbaar is. Of duwt iemand me over de dam?
Mr. Bean Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 De Omega heb ik geen ervaring mee, maar voor die SOC wil ik je best een zetje geven
Snuff Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Van mij krijg je een flinke duw, gewoon alle twee nemen, ze zijn voldoende verschillend om er iets aan te hebben.
Marcel Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 De Semogue SOC is zeker een goede kwast, al vind ik hem zelf inmiddels wat te groot naar mijn smaak. Voor komsoppen is deze ook erg geschikt.
Harkos Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Duidelijk, in elk geval de SOC. Ik sop meestal in een kommetje. Heb al 3 Omega 's realiseer ik me. Echter dat kunnen er dan zo maar 4 worden. Bedankt zover.
Guest Gusto Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 Mijn Semogue SOC Varkentje, na 4 maanden (vochtig)
talibeard Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 14 kwasten Harkos ? Serieus ?!? Bescheidenheid siert de mens die Harkos heet!
Speedy_133 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 En ik maar twijfelen welke kwast ik zou nemen, Harkos doet dat veel beter, neemt ze gewoon allemaal
Harkos Posted February 17, 2016 Author Posted February 17, 2016 En ik maar twijfelen welke kwast ik zou nemen, Harkos doet dat veel beter, neemt ze gewoon allemaal Wel met gevolg, dat ik elke morgen de twijfel heb of het de goede is. Trouwens 14 is niet veel hoor, er zijn er op dit forum nog veel grotere verzamelaars
talibeard Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 14 betekent dat je op de goede weg zit Harrie; teveel voor praktisch minimalisme en (véél) te weinig voor een serieuze verzameling dus nog ruimte genoeg voor uitbreiding!
talibeard Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Bedoel ik; zo gauw mogelijk nog een paar aardige stukken toevoegen! Wat je dan met 50+ krabbers moet snap ik dan weer niet....
Recommended Posts