Jump to content

iKon SBS mogen proberen

Snuff

Recommended Posts

Een tijdje terug zond ik bijna een email naar Greg van iKon razors om een SBS aan te kopen. Toch maar niet gedaan en daar ben ik nu blij om. Alhoewel het een echte "looker" is en het principe open en gesloten kam en ook nog eens een omkeerbare bodemplaat die twee standen van aggressie toelaat me wel aansprak blijkt nu dat het toch niet echt zo'n althans voor mij goede krabber blijkt te zijn.

Ik mocht hem vandaag proberen (een yank op doorreis in Europa kwam even een dagje doorbrengen) en was er niet kapot van. Weinig verschil te merken bij omdraaien bodemplaat, het geheel is naar mijn bescheiden mening te zwaar en lomp om prettig te maneuvreren en het koper begon al aardig zijn oorspronkelijke glans te verliezen (foto's zijn van een nieuwe).

Ik had al het vermoeden dat het niet zou stroken met alle jubelberichten die de eerste weken de ronde deden toen de één na de andere op de marktgedeelten van verschillende forums verschenen. Maar mooi is ie wel.

Geen idee of die straks ook in RVS zal geproduceerd worden. Zijn hier nog fanaten van iKon? Zo ja welke genieten de voorkeur?

Ik heb ze niet allemaal geprobeerd maar tot nu toe nog mijn "goesting" niet gevonden bij dit merk. Waarmee ik zeker niet wil beweren dat ze niet top zijn (in combinatie met de juiste persoon)

zjxDsqX.jpg

v5Y8EU1.jpg

Ik heb de iKon OSS, ook open en gesloten kam, die me nog steeds goed (niet uitmuntend) bevalt. En af en toe gebruik ik de Slant die ik van je overnam ook nog wel..

Van deze vind ik het koper niet zo mooi of toch zeker de combi niet

Mooie scheermessen, veel te duur. Dat gezegd wil ik nog wel een keer iKon slant proberen, maar of dat dan de prijs rechtvaardigd weet ik nog niet.

Die op de foto vindt ik dan wel weer mooi (afgezien van dat het kleurtje niet mijn ding is)

Ben erg tevreden met mijn Shavecraft 101, een kan SB andere kant OC. Maar dat ben ik ook zeer zeker met mijn Merkur 39c Slant Barberpole. En of dan het prijsverschil is gerechtvaardigd??

Die Ikon van mij heeft wel een aardige uitstraling. Dat apparaat op onderstaande plaatjes loop ik niet echt warm voor, maar kan aan de koperkleur liggen.

De Shavecraft 101 kon mij niet bekoren, meer zoals Tjebbe beschreef goed maar niet uitmuntend. Het zou makkelijker zijn als we met zijn allen dezelfde ervaring zouden hebben met een krabbertje, het blijft uitproberen.