Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

RapiraSwedishSupersteel.jpg.fff3a644c88671876bad42430f4835c2.jpg

Was mijn verwachting niet hoog gespannen voor dit mesje, daar ik een poos geleden eentje heb gebruikt, die ik na 3x niets meer vond, blijkt dat je in principe meer mesjes moet gebruiken om zeker te weten wat er in zit. Dit exemplaar heeft me in elk geval verrast met 11 prima tot goede scheerbeurten. Dat hij nu in de spaarpot zit, is omdat ik genoeg keus en voorraad heb, maar niet omdat het echt niet meer ging. als dit de standaard is voor de Rapira Swedish Steel is het een zeer aanbevelenswaardig mesje. Eindoordeel, goed, goed mesje, maar er zijn betere, maar wel een koopwaardig mesje.

1- Het mesje komt bij mij voor de 2e x tot inzet. De vorige keer was in maart 2014 en toen was ik er in 3 x klaar mee. Toen nog niet beschreven, dus de ronde met dit mesje weer goed vastleggen. Ben benieuwd hoever ik deze keer kom.

In de Tech Fat Handle is het mesje erg op zijn gemak. De combi doet wat je ervan verwacht. In 3 rondes een goede scheerbeurt. Goed glad en nu 9 uur later nog weinig stoppel, dus prima op de huid afgeschoren.

2- Het mesje gaf een prima beurt. Niets op aan te merken, maar ook geen hoogzang.

In de Ikon was het lekker stevig op de huid en vlot wegscheren.

3- Het mesje blijft redelijk scheren. Had wel een wat rauw gevoel.

Dat kan echter ook aan de wel wat agressieve krabber liggen. Immers de R41 (2011) is geen doetje. Wel spekglad geschoren!.

4- Het mesje doet het erg prettig en in elk geval veel beter dan de vorige, die na 3x in de spaarpot verdween. Deze gaat mijn 5 norm halen en komt denk ik wel verder.

In de Fat Boy op 5 gewoon glad werk.Nergens stoppel restanten en gewoon strak geschoren.

5- Het mesje heeft mijn 5 norm met glans gehaald. Voelt nog steeds als een goed scherend exemplaar. Kijken wat e nog in zit.

De Pearl doet het met de Rapira erg goed. Lijkt wel of het mesje hier beter in functioneert, dan de tot nu gebruikte krabbers. Erg gladde en soepele beurt. Zo zie je maar weer, dat de combi mesje en krabber een grote invloed heeft op de beleving. Morgen nog maar eens een OC proberen.

6- Het mesje deed me even twijfelen. Voelde wat rauw. Dat bleek echter te liggen aan het schuim, want na de crème toevoeging liep alles in eens veel beter. Het mesje doet het zeker nog een keer

In de Apollo voelt het mesje zich ook op zijn gemak. Frappant hoe alles in elkaar grijpt. Dacht ik eerst, dat het aan het mesje en vervolgens de combi lag, dat de snit rauw voelde, echter was het duidelijk het schuim. De 2e en 3e ronde waren ronduit prima.

7- Wonderbaarlijk dat dit mesje het al 7x volhoudt, terwijl de vorig in 3x klaar was.

Ook in de Tech een prima en gladde scheerbeurt met deze Rapira. Moest alleen na de 3e ronde nog even wat bijwerken op de hals, maar ja dat is ook, als bij velen, een ongestructureerd gebied waar het alle kanten op gaat.

8- Ook vandaag een prima prestatie. Blijkbaar zijn deze mesjes beter dan ik dacht. Nog steeds goed bruikbaar na 8x.

In de Mulcuto een prima combi. De slant zet het mesje prima op de huid en ofschoon de krabber erg licht is, is er nauwelijks enige druk nodig. In 3 rondes gewoon lekker glad geschoren.

9- De Rapira blijft gaan. Of dit is een uitzonderlijk best exemplaar, of de vorige was bar slecht. De derde mogelijkheid, dat het aan mij lag is te verwaarlozen, want twijfel is de slechtste raadgever.

In de Black Beauty op 6 was het gewoon weer 3 rondes en glad. Daar er nog lekker schuim in de scuttle zat nog maar een beetje extra bijgewerkt op mijn hals, maar dat was niet echt noodzakelijk. Tja de Rapira mag nog een keer. Dat wordt vanavond, want morgen heel vroeg naar het ziekenhuis om het ijzer uit mijn been te laten verwijderen, dat er vorig jaar januari na het ongeluk in is gezet. Dus geen tijd voor een goede scheerbeurt.

10- Het mesje blijft zijn werk doen. Prima scheren en heel langzaam iets terug lopen in scherpte.

In de Fatip een strakke en bij de krabber passende beurt. Beetje opletten dat er geen druk wordt uitgeoefend vanwege de effectiviteit van de Fatip, maar dan zijn het een prima stel.

11- De Rapira heeft na 11 x voor mij zijn Waterloo. Mogelijk had er nog een 12e keer ingezeten, maar dat wilde ik niet weten. Nu was het nog goed, maar daar blijft het dan ook bij, maar 11x goed, me dunkt.

In de L6 ging het mesje er nog redelijk goed over, maar de 3e doorgang voelde toch minder glad, dan eerdere keren. Op zich dus nog wel redelijk, maar redelijk is niet goed genoeg. Druk was nog niet nodig, de hoek maakte ook geen verschil, dus mesje spaarpot.

Naar index Harkos

Edited by Guest
Posted

Ik heb trouwens is ergens gelezen dat de Swedish supersteel hetzelfde zijn als de 'super stainless' uit de blauw-roze-zwart verpakking maar weet niet zeker of dat ook echt waar is.

Ze scheerden bij mij in ieder geval zeer goed.

Posted

Ik kan me er wel mee scheren maar liever niet. Russische mesjes en ik, dat gaat eigenlijk nooit echt lekker en ook deze rapira's blijven wat ruw aanvoelen tijdens het scheren en lijken ook wat scherpte tekort te komen. Maar geen uekaz zo groot als bij scheermesjes. ;)

• 2 months later...
Posted

Rapira Swedish Supersteel mesjes staan bij mij hoog in 't klassement en zijn beslist niet hetzelfde als

de Rapira Super Stainless in de blauw-roze-zwart verpakking.

Rapira Super Stainless is voor mij maar een matig mesje.

Posted

Ik ben ook zeer tevreden over de Rapira Swedish Supersteel.

De super stainless uit de blauw-roze-zwart verpakking ken ik niet, wel de Rapira Platinum Lux uit de zilver-zwarte verpakking.

Daar ben ik ook zeer te spreken over!

Posted

Ik ben ook zeer tevreden over de Rapira Swedish Supersteel.

De super stainless uit de blauw-roze-zwart verpakking ken ik niet, wel de Rapira Platinum Lux uit de zilver-zwarte verpakking.

Daar ben ik ook zeer te spreken over!

• 2 weeks later...
Posted

Opzich zijn het goede mesjes die je heel goedkoop kan krijgen.

Laatst weer die roze-zwarten gebruikt en vond deze ook weer gewoon goed scheren.Deze mesjes hebben precies dezelfde opdruk als het swedish supersteel mesje.

Posted

Laatst weer die roze-zwarten gebruikt en vond deze ook weer gewoon goed scheren.Deze mesjes hebben precies dezelfde opdruk als het swedish supersteel mesje.

Kan je een fotootje opladen? Deze ken ik niet. Misschien kan je die zo googelen.

Posted
Bedoel je deze?

http://www.ebay.nl/itm/100-pcs-RAPIRA-SUPER-STAINLESS-Double-Edge-RAZOR-BLADES-/121765546560?hash=item1c59caca40:g:EacAAOSwHnFVtqNE

Vind het ook fijne mesjes maar in mijn beleving minder dan de swedish supersteel of platinum lux. Voor mijn gevoel geven deze eerder op waar ik er met de anderen langer mee blijf doen..

Dat mesje heb ik wel en 1 x gebruikt. Daar was ik best tevreden over, maar dat was in de tijd toen ik nog niet er over schreef. 8x gebruikt en mijn conclusie was: zeer goed Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. Voor de beschrijving komt hij nog een keer aan de beurt.

Posted

Kan je een fotootje opladen? Deze ken ik niet. Misschien kan je die zo googelen.

Sorry dat ik zo laat reageer maar Ik heb een linkje voor je en zie de fotos

Posted

Die Rapira staat nog op de nominatie voor een beschrijving.

Tja een keer scheren per dag schiet niet op, maar helaas mijn baard groeit niet sneller :lol:

Dat mesje al eerder gebruikt en uit mijn hoofd gesproken, na raadplegen van de Scheerbase, vond ik het redelijk goed bruikbaar.

• 2 months later...
Posted

Nou mannen,

Ik heb mij weer laten gaan en deze ook maar besteld.

Gebruik al een tijd de Rapira`s uit de zwart roze doosjes die ik bij het eerste gebruik helemaal niets vond maar nu ben ik er best over te spreken. Jazeker zijn er betere maar kijkend naar de prijs echt niet verkeerd.

Dus ik ben best benieuwd naar deze mesjes.

Posted

De "swedish supersteel" mesjes zijn in mijn beleving toch wel een stapje beter dan de zwart-roze verpakte variant.