denmaarten Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Ik ben de trotse bezitter van een DOVO open mes. De laatste tijd merk ik dat hij iets te makkelijk open en dicht kan. Niet heel erg los, maar mijn voorkeur zou iets vaster zijn. Is dat gewoon op te lossen door een tik op de pin die alles bij elkaar houdt?
PI56 Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Inderdaad. Het mes op een harde ondergrond leggen (aambeeld, bankschroef oid) en dan met een lichte hamer voorzichtig de pin wat aantikken. Liever zacht en wat vaker dan een keer een harde klap
mhharsta Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Ik heb gisteren het betreffende pinnetje van mijn Weltmeister voorzichtig aangetikt met een hamer met ronde kop (kan me niet herinneren waar ik heb gelezen dat een ronde kop de juiste is). Paar tikjes, even proberen, weer een paar tikjes totdat het mes weer "vast" zit.
efsk Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Let op! Lichte hamer! HELE lichte hamer. En niet rammen, maar zo tikken dat je je duim er best onder durft te leggen. En wat Rolf zegt: tikkietikkietikkei, draaien, tikkietikkietikkie.
denmaarten Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Dus... ik hoef niet met Mjolnir langs te komen? Ik moest even Googlen. Haha nee hoor hoeft niet. Ik zal een subtiel aan de slag gaan. Dan voor de reacties!
Recommended Posts