hamdit Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 vandaag binnen gekregen de EJ89, natuurlijk meteen uitproberen. eerste indruk is dat dit echt vakmanschap is, erg mooie krabber. Derby mesje erin gezet, geprobeerd met Arko stick op het gezicht een lather te krijgen maar bleef meer schuim dan dat het dik werd, dus de shave creme van derby maar gebruikt en meteen een mooie dikke laag wat zeer glad aanvoelde met opbrengen (boar kwast). eerste pass was positief, zeer mild maar had al een gevoel dat dit niet heel glad ging worden, de Derby trekt niet dus leek me scherp zat maar na ook tegen de haren in kwam ik er achter dat dit niet zon fijne scheerervaring was. zou jammer zijn als dit aan Derby ligt, heb namelijk groot ingekocht , het zal ook wel aan mijn techniek liggen omdat het een van de eerste keren is met een goed scheermes wat al mild is vanzichzelf. geen bloed in iedergeval, ik had misschien toch de feather erin moeten stoppen? of ligt dit aan de scheerzeep? of dien ik toch wat druk uit te oefenen? dit zal ik met de tijd wel beter onder de knie moeten krijgen denk ik maar, mochten jullie nog suggesties hebben of dezelfde ervaring gehad te hebben hoor ik dat graag. irritatie is er overigens helemaal niet en wel glad gekregen maar ging moeizamer dan gedacht dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 De kans dat je eerste beurt meteen bingo zal zijn is zo goed als onbestaand. Ga niet teveel dingen door elkaar doen of veranderen, werk aan je techniek. Geen druk ongeacht het mesje. Voor mij is Derby zeker niet het mesje dat ik moet gebruiken voor een prima resultaat maar er zijn zat mensen die juist met dit mesje wel een super resultaat krijgen. Groot inkopen voor je weet of het je bevalt is zo'n blaar waar je moet op zitten Er zijn tal van factoren die van invloed zijn op het resultaat, zeep, borstel, schuim, hoeveelheid water in het schuim, voorbereiding huid, mesje, krabbertje, hoek van het scheren, druk, etc.... je moet nu eenmaal leergeld betalen, denk niet meteen dit of dat product deugt niet, leg het eventueel aan de kant tot later, je zult verbaasd staan hoe dingen die in het begin niet bevallen na verloop van tijd plots heel goed blijken te werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamdit Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 thanks, ik heb net nog een extra pass gedaan na het douchen en dat ging al stukken beter, ik blijf bij de mesjes en de producten die ik al heb, de feather komt er wel een keer in maar wil eerst gewenning krijgen zodat het natuurlijk aanvoelt voor ik ga experimenteren met andere producten. heb overigens ook een kortere boar borstel gebruikt wat wel prikkelig aanvoelde (nieuweigheid misschien) maar kreeg een veel betere dikke laag, dus voorbereiding is denk ik net zo belangrijk bij het scheren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Dat je met de ARKO geen lekker schuim krijgt ligt denk ik aan de techniek + ervaring. Eigenlijk moet je gewoon eventjes een paar keer oefenen, op je hand/gezicht/bakje, en ik weet zeker dat daar een mooi vol romig schuim uit komt. Verwacht inderdaad niet van je eerste beurten dat het gelijk hosanna is. Bij de meeste duurt het weken/maanden voordat ze de techniek goed onder controle hebben. Daarbij is het belangrijk je haren in kaart te krijgen, hierbij bedoel ik de haargroei. Waar groeien de haren omlaag/omhoog/links/rechts. Dit is allemaal van invloed op je scheerbewegingen. Ik lees ook dat je niet hebt gedoucht voor het scheren? Ik zou zeggen: douche de volgende keer warm, sop de baardharen goed in en laat ze lekker zacht worden. Bij sommige werkt een douche wel en bij sommige niet, probeer het gewoon. Als ik met mijn borstel over m'n gezicht zou gaan zonder te hebben gedoucht of m'n gezicht met warm water gespoeld te hebben, heb ik ook mindere scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamdit Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 ja de 2e poging was zegmaar een bijwerk beurt na de douche, eerste poging wat niet lekker was was voor de douche. ik heb nu geoefend op mijn hand met Arko, heb de stick in een potje gepropt en de schuim in het potje aangemaakt zonder problemen. ik denk dat Arko stick even door hebben is hoeveel zeep je aanbrengt op je gezicht voor een goede schuimlaag. als balsem trouwens de proraso balm geprobeerd en die bevalt eigenlijk erg goed, is wat dikker dan de nivea sensetive en heeft ook een aangename geur. zoals je leest ben ik wel lekker in de weer vandaag, kan niet wachten tot ik me weer kan scheren maar goed ik ga nu zelf off-topic van mijn eigen topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Je varkentje moet inwerken (haren splijten) na 20 scheerbeurten, wordt hij zachter Laat hem 5-10 minuten inweken, in een bakje warm water Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Meestal is een staaf raspen wat makkelijker om het in een potje te krijgen, maar als het zo ook lukt prima toch In ieder geval fijn dat het nu beter gaat Bij elke zeep of creme is trouwens weer anders hoeveel zeep/water je moet laden en het is afhankelijk van je kwast! zoals je leest ben ik wel lekker in de weer vandaag, kan niet wachten tot ik me weer kan scheren maar goed ik ga nu zelf off-topic van mijn eigen topic En de verslaving is begonnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGotta Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 In het begin heb ik ook veel opgepakt van de filmpjes van Nick Shaves. Wellicht vind je het interessant om de beginners series te bekijken: https://www.youtube.com/results?search_query=nick+shaves+beginner+series Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Die Arko stick is echt top. De geur moet je lekker vinden, maar presteren doet deze zeep zeker. Raspen van de zeep kan je makkelijk doen met een rasp die je in de keuken gebruikt. Dat schuimen ja een beetje uittesten hoeveel zeep en hoeveel water je gebruikt om een goed schuim te krijgen. Wanneer je dit door hebt, is het een eitje Je hebt een goede krabber kerel daar zal het echt niet aan liggen. Het begin is lastig en je hebt een leercurve. Wat mij heeft geholpen zijn de filmpjes op youtube van Mantic en Geo Fatboy en natuurlijk dit fantastische forum. Geef je huid ook rust mocht je last van irritatie krijgen. Ik zou zeggen lekker aan de slag met de spullen die je hebt en werken aan je techniek. De rest komt allemaal later. Waarschijnlijk heb je na een jaar een kast vol met zepen/crèmes, aftershaves, krabbers en mesjes Heb je vragen gooi ze lekker in de groep Hamdit. Iedereen is wel bereid om je te helpen! Suc6 met scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Mantic... Brrrr.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts