Jump to content

amateur :)

hamdit

Recommended Posts

Hallo beste leden,

Ik ben Hamdi en ben nieuw met DE scheren.

ik was op vakantie in Turkije waar ik scheerspullen tegen kwam, zoals de Arko zepen en Derby spulletjes.

na wat onderzoek ben ik overtuigd om van elektrisch scheren over te stappen naar natscheren, ik heb daarom ook groot inkopen gedaan omdat het daar echt bijna niets kost, (zepen kosten €0,50 (Arko en Derby) en mesjes kosten daar €0,30 heb Derby en Astra blades.

in totaal 20 pakjes Derby en Astra gemengd gekocht, 4 derby sticks en 3 arko sticks, 2 arko harde scheerzeep, wat scheer cremes van diverse merken.

ben er dus helemaal klaar voor als mijn Edwin Jagger DE89 (berley) binnen komt, kwa kwasten heb ik ook alleen maar low budget boar gekocht, kwaliteits spullen kon ik daar niet zo snel vinden.

heb wel een DE vlinder sluiting mes gekocht voor omgerekend 2 euro (was beste wat ze hadden :/) en eerste keer bloede ik als een......

na wat lezen kwam ik erachter geen druk uit te oefenen en met de haartjes mee, dat ging dus 2e keer wat beter en 3e keer nog beter.

wel zijn die goedkope DE apparaten volgens mij zeer agressief zelfs met Derby mesjes.

kan nu zonder bloeden scheren maar wel heel voorzichtig, echter dat goedkope DE razor begint al te roesten lol.

anyway, ik hoop in iedergeval met wat beter spul met genot te scheren.

Proraso balsem is ook onderweg, iemand hier ervaring mee?

ik hoop in de toekomst ook genoeg tijd te hebben om veel te lezen en misschien mijn ervaringen met jullie te delen over de producten die ik ga gebruiken.

Welkom!

Met die proraso balsem zit je wel goed hoor. Als je nog een andere goede balsem voor weinig geld zoekt, dan kan ik je de Nivea Sensitive van harte aanraden. ;)

Welkom!

Met die proraso balsem zit je wel goed hoor. Als je nog een andere goede balsem voor weinig geld zoekt, dan kan ik je de Nivea Sensitive van harte aanraden. ;)

JA!! die heb ik al, 0% alc. erg goed moet ik zeggen, mijn vrouw had deze meegenomen, was aanbieding 2 voor 10,- :D

die Proraso had ik besteld omdat ik anders verzendkosten had en wilde wel een andere proberen.

bedankt voor je reactie en tip!

Welkom Hamdi! Heeft die krabber met vlindersluiting nog een merkaanduiding of is het een naamloos geval?

Als hij nu al begint te roesten is het maar goed dat je al een Edwin Jagger in bestelling hebt staan ;)

Welkom Hamdi! Heeft die krabber met vlindersluiting nog een merkaanduiding of is het een naamloos geval?

Als hij nu al begint te roesten is het maar goed dat je al een Edwin Jagger in bestelling hebt staan ;)

Merk is Tima

18931683374_8f506ba328_k.jpg

19528086116_a927e87632_k.jpg

18931682664_1b7f97ad7c_k.jpg

Dank voor de foto's! Ik had er nog nooit van gehoord. Wel maf, die inkepingen aan de deurtjes, ik vraag me af of dat nog wat zinnigs doet; de inkepingen bij open kam krabbers zitten eigenlijk nooit aan de bovenkant maar onder het mesje.

ik weet ook niet of dit een agressieve krabber is hoor, omdat het mijn eerste keer was, was dit best agressief :D

bij rustig scheren gaat het opzich goed zonder irritaties en was ook wel erg leuk om te gebruiken en het dan ook goed gaat ;)

de krabber kost ook echt niets en wilde het op dat moment toch proberen, overigens had ik ook alleen maar de standaard scheerschuim gebruikt, ik begrijp uiteraard dat dit allemaal wel erg amateuristisch is maar schaam me er niet voor hoor, het is een ervaring en weet nu dat het niet zo moet haha

Welkom

Die Tima was je beste aankoop die je kon doen.

Dat was je 1e keer en die vergeet je nooit meer.

Het kan volgens vele allemaal beter maar die eerste keer

maakte je een man. 8-)8-)

Waarschijnlijk herinneren we allemaal nog onze eerste keer.

Groeten Ervik

Welkom Hamdi! Ben zelf nog niet zolang geleden overstapt op DE en wil nu al niet meer terug. Wanneer je EJ binnen is, wil je wellicht ook wat experimenteren met verschillende mesjes. Ikzelf ben niet zo te spreken over de mesjes van Derby (heb een vrij stugge baard, mesjes zijn erg snel bot). Mesjes van Astra / Persona of gewoon van de HEMA bevallen mij beter. Maar zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt; UEKAZ :)

Welkom Hamdi! Beetje roest geeft niks maar geeft geen kwaliteitsgevoel. Ach, er is ook voor niet teveel geld een hoop te krijgen dat wel deugdelijk is hoor!

ben blij met mijn EJ89 momenteel, zeer makkelijk scheren zonder angst dat je jezelf snijdt, heb wel het gevoel dat het net niet agressief genoeg is maar dat kan ook liggen aan de net niet goede scheerhoek of aan mijn techniek, ik moet hier echt aan wennen, inmiddels heb ik al een hele lade vol met zeep, creme, mesjes, bakjes enz. dus heb lekker veel keus en ik neem nu ook lekker de tijd voor een goede scheer beurt.

ik heb nu deze set op het oog (zonder kwast) :)

67.JPG