Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allen, ik heb sinds gisteravond een jc2c in bezit. Model AqV'a, 7/8+, half hol geslepen en met een Franse punt. Ik heb me er gisteren direct mee geschoren en dat ging prima. Het is wel een teder mes i.v.m. de Koraat en Snail Forge maar hij krast als een kraai tijdens het scheren en zingt licht bij het stroppen. To zo ver lijkt alles in orde.

Vanochtend in het daglicht viel het me op dat de snede onregelmatig is en hierbij heb ik jullie advies nodig. Is dit een probleem en zou je er iets aan doen? Had de winkel bij me om de hoek gelegen dan was ik natuurlijk even teruggegaan maar nu moet ik hem opsturen naar Frankrijk, enzovoort, enzovoort.

Alvast bedankt en een goede zomer...

5a24b9e7d61d2_snede2jc2c.jpeg.ff4cec85c853ab1f6ddb6e02e2dacdad.jpeg

5a24b9e7dc04a_snedejc2c.jpeg.88e98ad3df6c0b57bfce65347deb7845.jpeg

5a24b9e8ed4f6_jc2cAqVa.thumb.jpg.8774879601388c3526dd64eb782925d5.jpg

Posted

Hij is niet helemaal perfect recht, als hij verder fijn scheert zou ik er voorlopig niets aan doen.

Eventueel als hij aan een slijpbeurt toe is, is er misschien iets aan te doen. ( als het je stoort....)

Posted

Helemaal met buffel eens. Niks aan doen als het goed scheert! Eventueel kun je bij de volgende slijp beurt de snede weer recht maken.

Posted

Je kan doen wat de bovenstaande heren aanraden maar als zoiets bij mij in de bus zou vallen en ik heb er een mooie prijs voor betaald dan gaat hij linea directa terug naar de maker. Ik word niet verondersteld om aan een nieuw mes te gaan liggen klooien, wat met iemand die niet handig is met de stenen, voor je die recht krijgt ga je toch aardig wat metaal verliezen.

Posted

Hoe krijgen ze zoiets voor mekaar vraag ik mezelf dan af, hè!?

Slijpen ze op een steen van 1cm breed zonder X-stroken te maken?

Posted

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ik heb JC een e-mail gestuurd waarin ik hem vraag welke oplossing hij kan bieden voor de golvende snede. Het is inderdaad geen mes van een tientje en dan mag je volgens mij meer verwachten. Wel blij te horen dat het scheergenot er niet onder hoeft te leiden. Dit had ik proefondervindelijk al ontdekt aangezien de golving me gisteravond onvoldoende was opgevallen en ik hem direct vol tegen m'n wang heb geplaatst.

Fijne avond.

Posted
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ik heb JC een e-mail gestuurd waarin ik hem vraag welke oplossing hij kan bieden voor de golvende snede. Het is inderdaad geen mes van een tientje en dan mag je volgens mij meer verwachten. Wel blij te horen dat het scheergenot er niet onder hoeft te leiden. Dit had ik proefondervindelijk al ontdekt aangezien de golving me gisteravond onvoldoende was opgevallen en ik hem direct vol tegen m'n wang heb geplaatst.

Fijne avond.

Ah kijk dat wist ik niet, als je er goed geld voor betaald hebt dan zou ik hem ook terug sturen. Ik dacht het om een ouwetje ging.