Jump to content

SOTD 6 juli - 12 juli 2015

Frog

Recommended Posts

Plisson L'Occitane

TFS Bergamotto Neroli

Ever Ready Shovel Head

Gem SE mesje 1x

Aluin

L'Oreal Hydra Sensitive AS

Deze Ever Ready vind ik behoorlijk agressiever scheren dan mijn ander SE krabber, de Gem Micromatic. Iets te veel druk leverde wat rode puntjes op (kaaklijn en onder de kin). Spekglad in 3 gangen waarbij de laatste gang wat betreft resultaat niet noodzakelijk was maar wel een extra bak prik van de aluin opleverde.

@Frog: die AS lijkt wel Badedas Douchegel... :P

Mijn SOTD:

- TFS Tabacco Verde Forte pre

- Palmolive crème

- BBR Pure Badger

- Mühle R89 Grande

- Astra (5)

- Aluin

- Pitralon Classic

- TFS Tabacco Verde Forte ASB

Wederom prima beurtje. Alleen een kleine onvoorzichtigheid op de kin en bovenlip door de snelheid/haast. Daar prikte aluin en Pitralon dus. De geur van de TVF blijft mij bekoren. Glad in drie gangen. Mesje werd alleen wel schraperig. Nog één keer proberen en dan maar vervangen.

@Frog: die AS lijkt wel Badedas Douchegel... :P

Ook Marco gaf dat al eens aan. :P

Het spul ruikt erg goedkoop ( en is gelukkig ook snel vervlogen ) maar het koelt wel lekker. En voor de prijs moet je het ook niet laten. :)

Argan olie

Mitchell's WFS

New Forest 2204 SB

8/8+ Snail Forge met Spaanse punt

Aluin, Kremlon ijs eau de cologne, Sheaboter

Zo'n wat korter blad (dan ik gewend ben) scheert eigenlijk wel heerlijk. Ook de derde gang verloopt steeds soepeler nu ik de handvatting (180o draaien van zowel het mes als heft). Toch nog wat irritatie laag in de hals dus met een druppel Clubman bump repair gel het brandje geblust. Meteen het mes maar gestropt voor de volgende keer.

Plisson L'Occitane

Meißner-Tremonia Himalayan Heights

Gevoso 6/8

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Beetje weeïge, zoetkruidige geur. Vers gezaagd, nat hout met iets waar ik de vinger niet achter krijg. Niet zo sterk geurend uit de pot als de andere zepen die ik van ze heb, maar dat vind ik niet erg. Op het gelaat ruikt het prima, en zo scheert het ook.

De Gevoso heb ik een tijdje terug NOS bekomen als onderdeel van een grotere bestelling en heb ik vorige week gescherpt. De Charnley Forest met olie maakt een mes niet scherper dan wanneer je de steen met water gebruikt, maar wel "zachter". Het maakt de snede plezieriger. Waardoor ik, ondanks dat het mes moeite met de kin had, prima glad ben zonder wat van de aluin te merken. Alcolado koelt, en zelfs op een koude dag als deze is dat aangenaam.

Plisson_Fibre,

Dusy Kabinett,

Ever-Ready_1912,

Gem_Personna SE 12e x

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

Hema_Sheabutter ASB,

Kwast en zeep:

De Dusy Kabinett en de Plisson_Fibre mochten vandaag na 2 maanden als eerste uit de kast na thuiskomst. Lekker roosjes met een prima fibre.

Mesje en krabber:

De Gem_Personna SE voor de 12e x gebruikt. Het mesje doet het erg goed. Ben benieuwd hoelang deze mee kan. In de Ever-Ready voelt het toch net even anders, dan in de Gem, waarbij ik er nog niet uit ben, wat beter is. Morgen nog eens even op letten. Resultaat BBS,

Lekker fris afgewerkt mt de Pinaud en de Hema ASB. Prima beurt voor een rustige dag om de boel uit te pakken. Volgens mijn vrouw was het toch wel wat veel, wat ik bij me had en wat er is aangegroeid onderweg.

TOBS Preshave oil Sandalwood

Saponificio Varesino Felce Aromatico

SOC Varkenshaar

Mühle R89 Grande

Astra (6)

Aluin

Speick ASL

Biotherme Homme ASB

De SVFA alvast wat voor laten weken tijdens het douchen. Heb gemerkt dat het dan beter laadt/schuim geeft. Was ook prima voldoende voor de drie gangen glad beurt. Mesje voor het laatst gebruikt. Aluin en ASL gaven bijna geen prik. En zoals eerder gezegd passen SVFA en Biotherme in mijn ogen quangeur prima bij elkaar dus daarmee afgemaakt.

Rod Neep_Silverip extra dense,

Gamila Secret_Lavender Heaven,

Ever-Ready_1912,

Gem_Personna SE 13e x

Pinaud Clubman Bay Rum,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem,

Kwast en zeep:

De Gamila Secret_Lavender Heaven en de Rod Neep_Silverip extra dense zijn een heerlijkheid om mee te schuimen. Gen echt dicht vet schuim, maar wel goed om mee te scheren en qua geur en verzorging. Ja die kwast is natuurlijk ook een niet te versmaden stukje gereedschap. Lekker zacht op de huid, maar met veel ruggengraat.

Mesje en krabber:

De Gem_Personna SE voor de 13e x gebruikt. De kwaliteit blijft onveranderd. Weer in de Ever Ready. Deze scheert zo effectief en beter als gisteren. Ik denk dat het heeft te maken met de dichtheid van het schuim en hierdoor invloed op het soepel lopen op de huid. Vandaag was de smering wat vochtiger en voelde gladder. Resultaat BBS,

Fris kruidige en verzorgende afwerking. Heerlijk weer.

Omega 40033

TFS LE Olio Essenziale en Yeti Snot

Gillette Sheraton

Feather

Pinaud Citrus Musk

De TFS is zijn citrusgeur al grotendeels kwijt maar inmiddels heb ik de geur wat opgepept met wat limoen essentiële olie. Daar ik ook wat behoefte Had aan verkoeling heb ik de kwast eerst een paar keer over de yeti Snot gehaald en daarna over de TFS. Resultaat: Citrus, menthol en veel en rijk schuim.

Nou, niet geweldig naar mijn idee. De mentholkick is fenomenaal maar het schuim zozo. Vandaar dat ik die combinatie gemaakt heb. Ik overweeg nu om de Yeti snot maar te gaan versnijden met andere zepen.

Palmolive Classic scheercrème

Omega varkentje

Parker 90R

Lord Platinum Class (2x)

Proraso groen AS

Tijdens het scheren had ik het idee dat ik me met een Sputnik-mesje aan het scheren was. Pas bij het schoonmaken van het scheergerei merkte ik dat ik me met een illusie had geschoren. Was ik bij de eerste beurt over het mesje zeer te spreken, nu was het door die illusie wellicht toch een stuk minder. Wat inbeelding met de waarneming kan doen...

Merkur Progress / Astra Groen (??? x)

Semogue SOC kersen 2bander

Theophile Berthon zeep

Osage Rub

Munstermann Crema Dopo Barba

De merkur progress, begint de Roedter 1909 van zijn plaats te stoten, begin ik het idee te krijgen.

Niet dat deze krabber 'agressiever' is. Maar meer om het feit dat ik mezelf met deze krabber bbz krijg zonder moeite of irritatie.

Alleen een touchup-gang meer nodig heb dan een Roedter. Maar daarintegen scheert de merkur fijner met meerdere verschillende mesjes. Dat is dus ook iets wat de roedter bij mij niet heeft.

Ik ben daarom ook buiten verwachtingen om, zeer te spreken over deze krabber.

Puur vanwege de effectiviteit icm de mildheid.