Jump to content

Old style razor replating

Widowmaker

Recommended Posts

Als ik het forum zo door lees, zijn hier ook veel verzamelaars te vinden.

Het gaat bij deze liefhebbers niet alleen om het lekkere scheerwerk, maar ook om de kwaliteit van vroeger terug te halen naar het heden.

Veel verzamelen dan ook de betere scheermessen van die lang vervlogen jaren.

Soms kom je net dat ene mes tegen waar je al lang naar op zoek bent, maar die er ook na al je poets en schoonmaak werk door aantasting van de jaren er niet meer uitzien. (lijkt mijn gezicht wel ;) )

Op het internet zijn er speciale bedrijven te vinden, die deze messen zo veel mogelijk reinigen, repareren, en van een nieuwe beplating voorzien.

Graag wil ik in dit draadje jullie ervaringen en aanbevelingen lezen van deze bedrijven

Dat mag positief of negatief zijn, of misschien vind je juist dat deze messen in hun gebruikte staat er veel mooier uitzien.

Alle tips zijn van harte welkom

Ik heb mijn FB (E3) laten replaten door Dave Glynn, http://www.restoredrazors.com.

Het duurt even, maar dan heb je ook zeker wat! In mijn geval duurde het te lang door een communicatiefout: Dave dacht dat ik em in rhodium wilde, dus is na het nikkel nog een laag rhodium opgebracht. Resultaat is dan wel bijzonder fraai, al zeg ik het zelf. Verhaal en resultaat kun je in dit topic lezen. Ik ben in ieder geval erg tevreden!!

Nieuwe beplating zou ik alleen laten doen als ik het scheermes ook daadwerkelijk zou gebruiken.

Scheermessen die ik koop voor mijn verzameling (ca. 30 stuks inmiddels) laat ik zeker niet beplaten.

En waarom zeker niet?

Ik zit er ook aan te denken om die van mn vader opnieuw te laten beplaten, maar dan is ie idd niet orgineel meer.

Vraag me alleen wel af of je zoiets niet in Nederland kan laten doen, weet iemand een adresje?

Nieuwe beplating zou ik alleen laten doen als ik het scheermes ook daadwerkelijk zou gebruiken.

Scheermessen die ik koop voor mijn verzameling (ca. 30 stuks inmiddels) laat ik zeker niet beplaten.

En waarom zeker niet?

Het gaat mij juist om de authentieke uitstraling van het scheermes. Als er her en der wat beplating weg is of er zitten vlekken op, dan hoort dat bij het mes.

Een scheermes in originele staat brengt daarnaast meer op bij het verkopen :)

Maar als ik een Aristocrat had gekocht voor maar een paar euro,zou ik hem ook laten beplaten zodat ik het mes zelf zou kunnen gebruiken :)

• 2 weeks later...