Jump to content

show je open messen

Kamp

Recommended Posts

Hallo heren en dame van het open mes in een eerder draadje had ik er over dat het misschien wel leuk is om een draadje to openen om je

collectie open messen te laten zien. Hierbij mijn messen.

overzicht1.thumb.jpg.d0afa8ce81fe9bccd6abc27153da51b8.jpg

overzicht3.thumb.jpg.bbac182dbca7f9598ca3a23f144ffa63.jpg

Hieronder een lijstje van mijn messen op de foto's in willekeurige volgorde.

Koraat 8/8 Schorkopf

Koraat 8/8 Barbers notch

Koraat 8/8 Vitea

Le Grelot 5/8 ronde kop

Herder 7/8 ronde kop

Herder 7/8 spaanse punt

Herder 7/8 wedge

Ern 9/16 ronde punt

Joseph Wood 6/8 wedge

Hart steel 7/8 rechte kop 1/4

Kickuth 15/16 ronde kop

Louis Perlmann nr 14 7/8 rechte kop

Kropp 6/8 ronde kop

Jaguar 5/8 ronde kop

Wade & Butcher 11/16 rechte kop wedge

Boker 7/8 rechte kop wedge

Gold Dollar 5/8 ronde punt

Revisor 8/8 rechte kop

Royal (Japans) 6/8 rechte kop

Weyersberg Solingen 6/8 spaanse punt

Dus heren laat ze maar zien.

Richard dat heb je goed gezien de kleinste is 5/8 maar mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de grotere jongens en een near wedge vindt ik ook wel lekker. :D

Je hebt reeds in korte tijd een fraaie verzameling opgebouwd Wim. Een kleine waarschuwing: RAD is ongeneeslijk, gewoon er aan toegeven is gewoon het beste.

Zoals ik reeds schreef op een ander forum, foto bijhouden en over een jaar weer een foto van je verzameling

ps. op marktplaats kan je soms voor weinig geld een breedhoeklens kopen ;)

Zoals ik reeds schreef op een ander forum, foto bijhouden en over een jaar weer een foto van je verzameling

ps. op marktplaats kan je soms voor weinig geld een breedhoeklens kopen ;)

Je kunt met je telefoon ook leuke panorama foto's maken hoor. :-)

20 stuks? Ben je dan gewoon een ordinaire verzamelaar of ga je me nu nog vertellen dat je ze allemaal gebruikt ook?

Haha. ....wacht maar.

Je bent nog niet zo lang bezig met scheren hè? Je geld wordt hier vanzelf wel uit je portomonee geklopt.

Gewoon kwestie van tijd 8-)

Hehe, ach, een hobby mag wat kosten toch? Al wil ik je wel vragen om me even aan te schieten als ik zulke verzamelingen tentoon ga stellen.

Maak je maar geen zorgen.

Je zal er altijd wel op geattendeerd worden als er ergens nog iets moois te vinden is om je verzameling verder te verrijken :twisted:

20 stuks? Ben je dan gewoon een ordinaire verzamelaar of ga je me nu nog vertellen dat je ze allemaal gebruikt ook?

Ik gebruik er op het moment 47, en er liggen er nog wat te wachten om te slijpen.

Kan natuurlijk ook zijn dat je niet aan al die ongein meedoet en alleen het hoogst noodzakelijke aanschaft. Dan heb je na een jaar 5 DE krabbers, 5 open messen, 2 SE krabbers, 5 kwasten en 15 zeepies. Prima te doen met een boel zelfbeheersing hoor :-).

Ja ik gebruik ze, verandering van spijs, he! :D

Mijn collectie is nog niet zo groot. 12 open messen en 6 DE's (en groeiende). En ik gebruik ze allemaal bij toerbeurt. De open messen bij voorkeur, de DE's bij haast. (niet zo vaak dus) En ik dacht een paar jaar geleden ook dat ik aan 1 mes voldoende had.:)

En waar zit 'm dat verschil dan in? 5/8 6/8, rond of scherp, dat werk? Of heb je echt één type waar je gewoon verschillende modelletjes van aangeschaft hebt?

Kan natuurlijk ook zijn dat je niet aan al die ongein meedoet en alleen het hoogst noodzakelijke aanschaft. Dan heb je na een jaar 5 DE krabbers, 5 open messen, 2 SE krabbers, 5 kwasten en 15 zeepies. Prima te doen met een boel zelfbeheersing hoor :-).

Haha, en met zo'n collectie ben je dus een 'softie'?

En waar zit 'm dat verschil dan in? 5/8 6/8, rond of scherp, dat werk? Of heb je echt één type waar je gewoon verschillende modelletjes van aangeschaft hebt?

Kleinste is 5/8 maar de meeste groter tot 8/8 en dan verschillende kopvormen rechte, ronde,Spaanse en barbers notch en dan heb je nog de verschillende slijpingen van near wedde tot full Hollow. Je ziet er kunnen genoeg verschillende variatie van de messen zijn. :D