Jump to content

SOTD 29 juni - 5 juli

Kamp

Recommended Posts

image.thumb.jpg.c0ead9a081d56719af9e07f09c42b270.jpg

Vandaag voor het eerst de van Jarno overgenomen Mulcuto en man wat een efficiënt mes zeg.

2 gangen en klaar, lekker.

Setup:

Semogue 1305

TFS Tabacco Verde

Mulcuto

Pinaud clubman

Prep

[attachment=0]image.jpg[/attachment]

Vandaag voor het eerst de van Jarno overgenomen Mulcuto en man wat een efficiënt mes zeg.

Setup:

Semogue 1305

TFS Tabacco Verde

Mulcuto

Pinaud clubman

Prep

Weet jij misschien wat 't verschil tussen jou tube Prep is de degene in 'n pot?

Nee sorry Roland, ik heb deze op de kop getikt bij een kraam op de lokale markt voor zeer weinig. De andere heb ik niet geprobeerd.

Maar er was me gezegd dat wat ik heb de oude verpakking was, dus misschien is dat de nieuwe verpakking.

Omega 10019

Proraso Rood scheercrème

Fatip piccolo

Hema mesje (2)

Kruidvat ASB sensitive

Vandaag in drie gangen glad. Wel een aantal wondjes op de kin en in de hals. Ik merk dat de Fatip makkelijker door mijn haren gaat dat mijn Gillette slim. Waar de Gillette drie keer over dezelfde plek moet heeft de Fatip het in één beweging te pakken. Wel is die een stuk minder vergevingsgezind, hier moet ik nog mee om leren gaan.

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino preshave

- Stirling Soap Sharp Dressed Man

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Cien asb

Vandaag weer de beurt aan de Candidius. Dit is toch echt één van mijn favoriete messen. Formaat sneeuwschuiver, mooie vierkante teen, zwaar en heerlijk scherp. Gisteren een dagje overgeslagen dus ik zag eruit als een gemiddelde zwerver, maar daar had de Candidius geen enkele moeite mee. In drie gangen was ik weer zo glad als een aal.

Een paar marginale prikjes van de aluin en de Pinaud en afgemaakt met de Cien asb. Een goed begin van deze laatste week voor de vakantie.

Guest Gusto

Merkur Progress

Morris Inox Stainless (2)

E.J. Silvertip Fibre L

Le Pere Lucien

Le Pere Lucien Lotion

Mesje was bij de 2de beurt trekkerig, dus daarna > /dev/null (rommel dus)

Edited by Gusto

[attachment=0]image.jpg[/attachment]

Setup:

Semogue 1305

TFS Tabacco Verde

Mulcuto

Pinaud clubman

Prep

De Prep in een pot is toch pre-shave??

Schick Injector

Gillette G II twin injector mesje

L'Occitane Plisson

Klar Kabinett

L'Oreal hydra sensitive asl

Vandaag de tweede keer met dit mesje. Wat mij betreft geen succes. De huid is wat gevoelig na het scheren met dit mesje. Ook tijdens het scheren vond ik het wat ruw.

Jarno waarschuwde al dat eigenlijk de meeste injector mesjes wat tegenvallen vergeleken bij het Schick mesje. De Schick is lekker scherp en scheert soepel. Bij dit mesje had ik het idee dat er al een hoop scherpte verloren was gegaan na de eerste beurt en echt soepel, dan wel "smooth" kan ik het ook niet noemen.

Semogue SOC Badger cherrywood,

La Maison de Marseille_Tonifiant,

Gem_1912,

Gem_Personna SE 5e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De La Maison de Marseille_Tonifiant en de Semogue SOC Badger cherrywood eens geprobeerd met een koud water scheerbeurt. De kwast even gedoopt in koud water, zeep geladen, dat erg makkelijk bleek te gaan, nadat ik de haar tippen nog heel even bevochtigde en kloppen. Duurde even voordat het schuimen op gang kwam, nog wat water erbij en in een keer was het daar. Koude Bulgaarse yoghurt. Nog wat water erbij en het bleef schuimen. Gezicht goed nat gemaakt ook koud en toen de kwast er op. Dat ging prima. Een dichte laag fijn bellige schuim, die een hechte glijbaan vormde.

Mesje en krabber:

De Gem_Personna SE voor de 5e x gebruikt. Het mesje kwam de 5e x in actie en even leek deze te haken in het koude geheel. Maar nee hoor, iets de hoek aanpassen en de zaak liep als op een bananenschil. De krabber lag mooi plat op het gezicht en moet zeggen, dat ik het koud water scheren niet als onprettig ervaar met deze combi. Het schuim leek bij de 2e doorgang op luchtig geklopte boter en de Gem had daar absoluut geen probleem mee en nam probleemloos alle haar mee, dus ook maar meteen de oksels. Ook dat ging irritatieloos. Al met al een prima scheerbeurt. Resultaat BBS,

Het koud water scheren is dus een prima oplossing met deze zeep en de 1912 set-up. Voor de warme dagen best lekker. Kan het iedereen aanraden. De eigen Bay Rum AS en ASB er op en weer klaar voor een rustig camping dagje.

Druk gehad, dus nu pas tijd voor het vermelden van mijn recentste SOTD (de anderen weet ik niet exact meer, dus daar vermoei ik jullie maar niet meer mee):

Proraso Rood preshave

Alphy & Becs Virginian Cedarwood

BBR Pure Badger

Parker 96R

Bolzano (6/7?)

Aluin

Proraso Groen ASL

Scheerzeep is echt een harde zeep, dus die heb ik terwijl ik douchte, even laten weken met een beetje water erop. Prima keuze, want schuimde als een tierelier. Is me niet eerder overkomen. Mesje is voor het laatst gebruikt, want trekkerig. Aluin gaf geen prik en de ASL verfriste/verzorgde. Lekker glad in de gebruikelijke drie gangen!

- Pre, amandelolie, warm water

- Dovo Special 5/8

- Omega 11137

- Proraso Groen scheerzeep

- Aluin

- Alcolado Glacial

- Biodermal ASG

Vandaag de 2e keer met de straight, op een paar kleine cutjes ging het verder redelijk. Ik merk wel dat ik nog wel wat "rasp" ,en vooral na een aantal uren heb zitten, met name bovenlip, kin en kaaklijn. Het zal een kwestie van oefenen en oefenen zijn dat ik een volledig glad resultaat krijg..

Dat hoort allemaal bij het leerproces. Voor je een keer helemaal glad bent duurt effe, maar daarna wordt het echt feest. Tot dan ook trouwens, want het blijft leuk.

Dat hoort allemaal bij het leerproces. Voor je een keer helemaal glad bent duurt effe, maar daarna wordt het echt feest. Tot dan ook trouwens, want het blijft leuk.

Ik heb er, ondanks dat ik nog vreselijk oefenen moet, ontzettend veel plezier van dus het zal alleen maar erg worden vrees ik :lol:

- Gem damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Cien asb

Vandaag weer de damaskeene aan slag. Ook dit blijft een erg prettige krabber, hoewel ik een iets agressievere prefereer. Wel weer in drie gangen een VLS resultaat.

Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf wel iets prik. Afgemaakt met de Cien asb.

Proraso Rood pre

Stirling Bonaparte

SOC varkenshaar

Mühle R89 Grande

Astra (1)

Aluin

Suavecito Bay Rum

Hema Sensitive ASB

Vandaag kruidig. Ik ontdek steeds meer geuren in de Stirling Bonaparte. Telkens wennen, maar ook telkens een prima scheerbeurt. Niet in de laatste plaats door het prima schuim. Ook het nieuwe Astra mesje droeg bij aan een zeer glad resultaat. Geen prikjes van aluin of bayrum.

Gillette Tech made in England

Rapira Swedish super steel (3)

Plisson L'Occitane

Prorasso groen sapone da barba

Cien X-Bolt ASL

Cien ASB

Vandaag de setup van gisteren herhaald en weer een heerlijke scheerbeurt. Lekker glad in de voor mij gebruikelijke twee passes.

Douche

Proraso pré shave groen

Proraso scheerzeep groen

Voskhod (4x) - scheren prima

Aluin Kruidvat

Proraso groen pre shave

Floid Vigoroso

Super glad resultaat met als afsluiting een heerlijke tinteling van de Floid Vigaroso!!

Gillette Super-Speed flare tip

Personna super

L'Occitane Plisson

Klar Kabinett

L'Oreal hydra sensitive asl

Prettig krabbertje. Is denk ik vergelijkbaar met een Slim Adjustable op 6 of 7. Scheert in ieder geval prima.