Kamp Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Vandaag voor het eerst de van Jarno overgenomen Mulcuto en man wat een efficiënt mes zeg. 2 gangen en klaar, lekker. Setup: Semogue 1305 TFS Tabacco Verde Mulcuto Pinaud clubman Prep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Swedish super steel (2) Plisson L'Occitane Prorasso groen sapone da barba Cien X-Bolt ASL Cien ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Gem Damaskeene Gem PTFE Semogue 620 Stirling : M.I.T.A. Barba asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 [attachment=0]image.jpg[/attachment] Vandaag voor het eerst de van Jarno overgenomen Mulcuto en man wat een efficiënt mes zeg. 2 gangen en klaar, lekker. Setup: Semogue 1305 TFS Tabacco Verde Mulcuto Pinaud clubman Prep Weet jij misschien wat 't verschil tussen jou tube Prep is de degene in 'n pot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Feather AS-D2 Feather (2x) Frank Shaving, das Proraso rood, pre-shave Proraso rood, zeep TOBS sandalwood splash DVH balsem 2 kleine wondjes in de hals, verder heerlijk glad na 3 rondjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Weet jij misschien wat 't verschil tussen jou tube Prep is de degene in 'n pot? Nee sorry Roland, ik heb deze op de kop getikt bij een kraam op de lokale markt voor zeer weinig. De andere heb ik niet geprobeerd. Maar er was me gezegd dat wat ik heb de oude verpakking was, dus misschien is dat de nieuwe verpakking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Omega 10019 Proraso Rood scheercrème Fatip piccolo Hema mesje (2) Kruidvat ASB sensitive Vandaag in drie gangen glad. Wel een aantal wondjes op de kin en in de hals. Ik merk dat de Fatip makkelijker door mijn haren gaat dat mijn Gillette slim. Waar de Gillette drie keer over dezelfde plek moet heeft de Fatip het in één beweging te pakken. Wel is die een stuk minder vergevingsgezind, hier moet ik nog mee om leren gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Merkur Futur Souplex(9) Mitchell's Woolfat Semogue SOC Acolado Glacial Speick ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS zagara gelsomino preshave - Stirling Soap Sharp Dressed Man - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Cien asb Vandaag weer de beurt aan de Candidius. Dit is toch echt één van mijn favoriete messen. Formaat sneeuwschuiver, mooie vierkante teen, zwaar en heerlijk scherp. Gisteren een dagje overgeslagen dus ik zag eruit als een gemiddelde zwerver, maar daar had de Candidius geen enkele moeite mee. In drie gangen was ik weer zo glad als een aal. Een paar marginale prikjes van de aluin en de Pinaud en afgemaakt met de Cien asb. Een goed begin van deze laatste week voor de vakantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 (edited) Merkur Progress Morris Inox Stainless (2) E.J. Silvertip Fibre L Le Pere Lucien Le Pere Lucien Lotion Mesje was bij de 2de beurt trekkerig, dus daarna > /dev/null (rommel dus) Edited June 29, 2015 by Gusto Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonnQ Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Douche TFS Ginestra di Taormina forte Edwin Jagger DE89L Voskhod (3x) - scheren prima Aluin Kruidvat Proraso groen pre shave Adidas aftershave Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 [attachment=0]image.jpg[/attachment] Vandaag voor het eerst de van Jarno overgenomen Mulcuto en man wat een efficiënt mes zeg. 2 gangen en klaar, lekker. Setup: Semogue 1305 TFS Tabacco Verde Mulcuto Pinaud clubman Prep Weet jij misschien wat 't verschil tussen jou tube Prep is de degene in 'n pot? De Prep in een pot is toch pre-shave?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Schick Injector Gillette G II twin injector mesje L'Occitane Plisson Klar Kabinett L'Oreal hydra sensitive asl Vandaag de tweede keer met dit mesje. Wat mij betreft geen succes. De huid is wat gevoelig na het scheren met dit mesje. Ook tijdens het scheren vond ik het wat ruw. Jarno waarschuwde al dat eigenlijk de meeste injector mesjes wat tegenvallen vergeleken bij het Schick mesje. De Schick is lekker scherp en scheert soepel. Bij dit mesje had ik het idee dat er al een hoop scherpte verloren was gegaan na de eerste beurt en echt soepel, dan wel "smooth" kan ik het ook niet noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Semogue SOC Badger cherrywood, La Maison de Marseille_Tonifiant, Gem_1912, Gem_Personna SE 5e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De La Maison de Marseille_Tonifiant en de Semogue SOC Badger cherrywood eens geprobeerd met een koud water scheerbeurt. De kwast even gedoopt in koud water, zeep geladen, dat erg makkelijk bleek te gaan, nadat ik de haar tippen nog heel even bevochtigde en kloppen. Duurde even voordat het schuimen op gang kwam, nog wat water erbij en in een keer was het daar. Koude Bulgaarse yoghurt. Nog wat water erbij en het bleef schuimen. Gezicht goed nat gemaakt ook koud en toen de kwast er op. Dat ging prima. Een dichte laag fijn bellige schuim, die een hechte glijbaan vormde. Mesje en krabber: De Gem_Personna SE voor de 5e x gebruikt. Het mesje kwam de 5e x in actie en even leek deze te haken in het koude geheel. Maar nee hoor, iets de hoek aanpassen en de zaak liep als op een bananenschil. De krabber lag mooi plat op het gezicht en moet zeggen, dat ik het koud water scheren niet als onprettig ervaar met deze combi. Het schuim leek bij de 2e doorgang op luchtig geklopte boter en de Gem had daar absoluut geen probleem mee en nam probleemloos alle haar mee, dus ook maar meteen de oksels. Ook dat ging irritatieloos. Al met al een prima scheerbeurt. Resultaat BBS, Het koud water scheren is dus een prima oplossing met deze zeep en de 1912 set-up. Voor de warme dagen best lekker. Kan het iedereen aanraden. De eigen Bay Rum AS en ASB er op en weer klaar voor een rustig camping dagje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Druk gehad, dus nu pas tijd voor het vermelden van mijn recentste SOTD (de anderen weet ik niet exact meer, dus daar vermoei ik jullie maar niet meer mee): Proraso Rood preshave Alphy & Becs Virginian Cedarwood BBR Pure Badger Parker 96R Bolzano (6/7?) Aluin Proraso Groen ASL Scheerzeep is echt een harde zeep, dus die heb ik terwijl ik douchte, even laten weken met een beetje water erop. Prima keuze, want schuimde als een tierelier. Is me niet eerder overkomen. Mesje is voor het laatst gebruikt, want trekkerig. Aluin gaf geen prik en de ASL verfriste/verzorgde. Lekker glad in de gebruikelijke drie gangen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 - Pre, amandelolie, warm water - Dovo Special 5/8 - Omega 11137 - Proraso Groen scheerzeep - Aluin - Alcolado Glacial - Biodermal ASG Vandaag de 2e keer met de straight, op een paar kleine cutjes ging het verder redelijk. Ik merk wel dat ik nog wel wat "rasp" ,en vooral na een aantal uren heb zitten, met name bovenlip, kin en kaaklijn. Het zal een kwestie van oefenen en oefenen zijn dat ik een volledig glad resultaat krijg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Dat hoort allemaal bij het leerproces. Voor je een keer helemaal glad bent duurt effe, maar daarna wordt het echt feest. Tot dan ook trouwens, want het blijft leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Dat hoort allemaal bij het leerproces. Voor je een keer helemaal glad bent duurt effe, maar daarna wordt het echt feest. Tot dan ook trouwens, want het blijft leuk. Ik heb er, ondanks dat ik nog vreselijk oefenen moet, ontzettend veel plezier van dus het zal alleen maar erg worden vrees ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Ik hoop dat het beter wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 - Gem damaskeene - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Cien asb Vandaag weer de damaskeene aan slag. Ook dit blijft een erg prettige krabber, hoewel ik een iets agressievere prefereer. Wel weer in drie gangen een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf wel iets prik. Afgemaakt met de Cien asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Proraso Rood pre Stirling Bonaparte SOC varkenshaar Mühle R89 Grande Astra (1) Aluin Suavecito Bay Rum Hema Sensitive ASB Vandaag kruidig. Ik ontdek steeds meer geuren in de Stirling Bonaparte. Telkens wennen, maar ook telkens een prima scheerbeurt. Niet in de laatste plaats door het prima schuim. Ook het nieuwe Astra mesje droeg bij aan een zeer glad resultaat. Geen prikjes van aluin of bayrum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Swedish super steel (3) Plisson L'Occitane Prorasso groen sapone da barba Cien X-Bolt ASL Cien ASB Vandaag de setup van gisteren herhaald en weer een heerlijke scheerbeurt. Lekker glad in de voor mij gebruikelijke twee passes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonnQ Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Douche Proraso pré shave groen Proraso scheerzeep groen Voskhod (4x) - scheren prima Aluin Kruidvat Proraso groen pre shave Floid Vigoroso Super glad resultaat met als afsluiting een heerlijke tinteling van de Floid Vigaroso!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Gillette Super-Speed flare tip Personna super L'Occitane Plisson Klar Kabinett L'Oreal hydra sensitive asl Prettig krabbertje. Is denk ik vergelijkbaar met een Slim Adjustable op 6 of 7. Scheert in ieder geval prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zilverleeuw Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Proraso original PSB en scheercrème Simpson Chubby 2 Best 8/8 Koraat met ronde punt Aluin, Kremlon ijs eau de cologne en Sheaboter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts