Ga naar inhoud
efsk

slant SCHEEF!

Aanbevolen reacties

Een onbekende krabber vandaag, in een megagrote doos. Blijkbaar moest er iets gecompenseerd worden, maar gezien de kwaliteit van de inhoud hadden ze dat beter gelaten. De kokertjes voor kwast en zeep van van het soort plastic wat stuk gaat als je ernaar kijkt, blijkbaar blijft de spiegel van zichzelf ook niet zitten dus maar uitgelebberd elastiek eromheen, waar verspil je die grondstoffen toch voor. De jaren zeventig hadden wel meer foute ideeën.

Gelukkig was het alles niet alleen maar ellende, want dit pakket bevat dus een krabbertje wat buitengewoon goed presteert. Geen absolute topkwaliteit, maar wel echt gewoon prima. Verrassend.

Edit: niet verrassend. De Oosterburen hebben me erop gewezen dat ik m eens naast een mijner Sonnal moest houden. Met schaamrood op de kaken moet ik erkennen dat ik dat zelf had moeten zien. Toch goed dat dat forum er nog net is. In ieder geval: het is een Sonnal dus.

DSC00374.JPG

DSC00375.JPG

DSC00376.JPG

DSC00377.JPG

DSC00378.JPG

DSC00379.JPG

DSC00380.JPG

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een onbekende krabber vandaag, in een megagrote doos. Blijkbaar moest er iets gecompenseerd worden, maar gezien de kwaliteit van de inhoud hadden ze dat beter gelaten. De kokertjes voor kwast en zeep van van het soort plastic wat stuk gaat als je ernaar kijkt, blijkbaar blijft de spiegel van zichzelf ook niet zitten dus maar uitgelebberd elastiek eromheen, waar verspil je die grondstoffen toch voor. De jaren zeventig hadden wel meer foute ideeën.
Gelukkig was het alles niet alleen maar ellende, want dit pakket bevat dus een krabbertje wat buitengewoon goed presteert. Geen absolute topkwaliteit, maar wel echt gewoon prima. Verrassend.
DSC00374.JPG
DSC00375.JPG
DSC00376.JPG
DSC00377.JPG
DSC00378.JPG
DSC00379.JPG
DSC00380.JPG
Lijkt wel wat op een Mulcuto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook al weer zo'n mooi greepje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Harkos de greep lijkt daar op geinspireerd inderdaad, maar dergelijk model werd door vele merken gebruikt zo is al gebleken.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Ibsen nogmaals, met leuk versierd greepje, korte schroef, en een vlekje op de bovenplaat. Ibsen-markering onderop de greep, de kop zelve, zoals al deze koppen, alleen maar DRGM. Geinig is, precies deze zelfde krabber heb ik zonder dat er Ibsen opstaat.

DSC00381.JPG

DSC00382.JPG

DSC00383.JPG

DSC00384.JPG

DSC00385.JPG

DSC00386.JPG

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee prachtige krabbers om te zien waarbij ik vooral de Sonnal uitzonderlijk mooi vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een ontzettend mooie Fasan. Volgers van dit draadje herkennen wellicht de gelijkenissen met de Fasan 42, de enige tweedelige Fasan die ik ken. Geweldige krabber, kan ook @Harkos beamen. Eigenlijk dacht ik dat dit een variatie zou zijn: de greep lijkt als twee druppels water, behalve dat de nop onderaan plastic is en geen metaal, een variatie die Fasan vaker toepaste. Tot verbazing bleek het echter een driedelige krabber met korte schroef. Zeer interessant vnd ik de bodemplaat. Weliswaar heeft deze een haarscheurtje, maar opvallend is de verdikking rondom het middengat. Afwijkend.

DSC00387.JPG

DSC00388.JPG

DSC00389.JPG

DSC00390.JPG

DSC00391.JPG

DSC00392.JPG

DSC00393.JPG

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer erg fraai.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tweede Krect, ik zek er nog een dan is het trio compleet. Niet zo'n mooi slank greepje als de vorige, wel een interessant mechanisme zonder schroeven: je schuift de kop onder een haak in de kop en klapt m m: vast zit het. Of zou dat in ieder geval. Ik weet nog niet of het aan slijtage ligt of dat de mesjes van nu zoveel dunner zijn, maar de kop zit los, en beweegt tijdens het scheren. Dat is onaangenaam.

DSC00480.JPG
DSC00481.JPG
DSC00482.JPG
DSC00483.JPG
DSC00484.JPG
DSC00485.JPG
DSC00486.JPG
DSC00487.JPG

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Mulcuto bultrug: een krabber met rechte onderplaat maar asymmetrische bovenplaat. Deze maakt dat je feitelijk scheef scheert.

DSC00495.JPG

DSC00496.JPG

DSC00497.JPG

DSC00498.JPG

DSC00499.JPG

DSC00500.JPG

DSC00501.JPG

DSC00502.JPG

DSC00503.JPG

DSC00504.JPG

DSC00505.JPG

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.