Jump to content

Ice Ice Baby! Shave Of The Day: 27-07-'13

Lampuhkap

Recommended Posts

centerhttp://i.imgur.com/fuA2Ojw.jpg[/img]

Met dit warme weer eens lekker op de ijskoude toer!

Setup:

Merkur 39c Barberpole Slant met Voskhod (nieuw, hele merk mesjes is nieuw voor mij)

The BiG Shave 2013 kwast by Semogue

Proraso Groen Pre-Shave

Proraso Groen scheerzeep

Osage Rub

Muziek:

Geloof het of niet, ik heb vanmorgen met de cd S&M aangestaan van Metallica (http://open.spotify.com/user/lampuhkap/playlist/6QztBmmM9J2cyERnCPtu0V)

Heerlijke CD om 'smorgens mee te scheren. Mooi mengsel van klassiek en metal :)

Mesjes:

Ik vind t mesje heerlijk scherp en het valt me ook op hoe smooth dat ding is. Ik heb echt NIET gevoeld dat het mesje haren pakte. Ik hoorde het ook bijna niet moet ik toegeven door de volume van de muziek ;)

Kwast:

Nieuwe kwast. Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. De kleurstelling bevalt me wel, hoogte van het geheel is netjes. Erg lekker gewicht in het handvat. Handvat voelt qua vorm ook wel lekker. Alleen ja, hij is nieuw dus ik moet m flink inwerken. Hij ruikt al wat minder (gisteren zn eerste break-in gegeven) Nu alleen nog zorgen dat ie wat zachter word en beter gaat presteren!

Pre-shave:

Vingertopje vol lekker uitgesmeerd over mn gezicht. Koude tinteling kwam langzaam opzetten. Goed begin van de shave :D

Lather:

Dat was, omdat ik de kneepjes van de Semogue nog moet leren, een beetje waterig. Opgelost door er gewoon wat zeep bij te doen. Mooi dik stevig lather was het resultaat. Heerlijk mee geschoren, lekkere koude menthol kick

Afwerking:

Aluin sloeg nergens aan, geen irritatie, wheepers of wat dan ook. Gewoon helemaal niets!

Osage Rub, wat kun je daar nou nog over zeggen behalve: IJSKOUD!

BAM! Ijskoude klap in je gezicht, heerlijk! Aanrader voor iedereen die van die lekkere menthol kick houdt!

Conclusie:

3 pass shave met de Slant, BBS! Aluin deed niets, Osage Rub deed precies wat ik wilde. Lekker verkoelen. Kan weer fris en koud mn dag beginnen :D HEERLIJK!

Heren, geniet van het weekend!