efsk Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 Jo mensen Soms dan vind je iets wat je moet hebben, wat de leverancier weigert om buiten de VS te zenden, en wat nergens anders te vinden is. Dan kun je tamelijk ongelukkig worden, of op zoek naar een packetforwarder. Daarvan zijn er verschillende. Het principe is simpel: Je koopt iets in de States, van een verkoper die stelt CONUS only te versturen. Dat laat je dan verschepen naar de packetforwarder, die je meldt wanneer het er is, en die stuurt het dan door naar jou. Uiteraard mag dit alleen met dingen die legaal zijn om met de post te verzenden. Veel van de forwarders leveren daarbij extra diensten, bijvoorbeeld kleiner verpakken als dat kan (dat bespaart verzendkosten) of het samenpakken van meerdere pakketten tot éen pakket (dat bespaart ook verzendkosten). Al naar gelang je wensen zijn deze diensten gratis, of kosten ze wat, of heb je een abonnement nodig. Parcelzoom heb ik gekozen om drie redenen: je hebt geen abonnement nodig, ze verzenden ook met USPS wat veruit de goedkoopste oplossing is, en ze verlangen geen kopie identiteitsbewijs en recente factuur met adres, waar een aantal andere diensten wel om verzoekt. Daarentegen kost het samenvoegen van pakketjes tot éen pakket $4,50 per pakket, maar goed, dat verdien je ruimschoots terug aan bespaarde verzendkosten. Nu moet je wel net pakketten hebben om samen te voegen, dus kun je je spullen gratis 90 dagen opslaan bij ze. Alles wat gedurende die 90 dagen binnenkomt kan je vervolgens consolideren tot éen pakket en huppelekee. Gezien dat ik al sjagrijnig wordt van drie weken wachten op de DHL verwacht ik niet dat ik van die opslagmogelijkheid gebruik zal maken. Hoe werkt het: je schrijft je in, en dan krijg je een klantnummer. Je adres is vervolgens Eigen naam Adres parcelzoom klantnummer zipcode/plaats en dat geef je aan je verkoper. Of je porto binnen de VS betaalt is afhankelijk van je verkoper uiteraard. Op 15 juni heb ik een bestelling geplaatst in de VS bij iemand die inderdaad weigerde naar Nederland te verzenden. Volgens bovenstaande constructie adres opgegeven, en 16 juni kreeg ik mail van parcelzoom dat mijn pakket daar was. Deze mail bevat een link naar de afhandelpagina. Hiertoe eerst inloggen en dan krijg je de keuze uit diverse postbedrijven (usps, dhl, fedex, nog iets), met prijzen daarbij gebaseerd op huidig pakket. Ook kan je kiezen het te laten staan of het om te pakken naar wat kleiners. Ik koos USPS First Class. Wat daar first class aan is weet ik niet, het is het amerikaanse equivalent van papiertje in een enveloppe, adres erop, lelijke kop van Willem erbij en in de brievenbus, maar goed. Overigens wel de enige optie waarbij je je niet extra kunt verzekeren. Betalen via paypal. Kostte een dollar meer dan een vergelijkbaar pakketje wat wel rechtstreeks verzonden kon, dat is het verdienmodel blijkbaar. Ook geef je hier de waarde pakket op, die door Parcelzoom op het pakket wordt geschreven. Volgende keer schrijf ik 30 cent op, ondertussen wordt 80% eruit gevist door de douane. Op de parcelzoomsite kun je vervolgens je pakket volgen. De link die daarnaar wijst doet het niet, maar een andere link wel dus dat was ok. Mijn pakket is 17 juni meegegeven aan USPS, ging 19 juni in Washington DC op het vliegtuig, lag 21 juni bij de douane in Nederland en had ik heden, na betaling invoerrechten etc maar daar kan parcelzoom niks aan doen, in mn handjes. Aanzienlijk sneller dan DHL uit Duitsland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 Duidelijk verhaal, bedankt voor de handleiding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Bedankt voor deze info! Kan altijd van pas komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Goede tip. Ik wist niet dat dit bestond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 De afgelopen tijd wat dingen naar mijn parcelzoomadres laten sturen dus daar wachtten nu vier pakjes op me. Deze heb ik laten consolideren, wat betekent dat je pakjes worden uitgepakt en de inhoud in éen pakje wordt samengevoegd. Je hebt hierdoor maar eenmaal verzendkosten. Men is zo vriendlijke een foto te maken van de inhoud van je pakjes zodat je kunt zien wat er wordt ingepakt. Het consolideren van deze vier pakjes kostte $13,50. Het pakje wat hieruit voortkwam kost $27,95 porto. Omdat ik met paypal betaal komt er ook nog $1,10 fees bij. In totaal betaal ik dus $42,55. Dat is een heel bedrag maar vergis je niet: De vorige drie pakjes die vanuit de VS kwamen heb ik respectievelijk $18,95, $16,00 en $20,29 porto betaald. Voor die drie pakketten betaalde ik dus al meer aan verzending dan nu voor vier. Die drie pakketten kostten gemiddeld $18,41 aan porto, dus had ik voor de vier pakketten nu $73,65 kwijt geweest. Een besparing dus van $31,10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Leuk! Het is een soort omgekeerde groupbuy, waar wij versturen naar 1 adres die het dan weer doorstuurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Leuk ! Maar wilt Parcelzoom dan niet de waarde van de pakket inhoud weten ? Want ik neem aan, dat ze ook een percentage van 10% van de aankoop bedragen, taxes en verzending willen hebben. Stel dat het een keer maar om 1 pakketje gaat. Ik heb iets gekocht bij een verkoper die weigert een pakket naar Nederland te sturen en ik laat m dus eerst naar Parcelzoom versturen.Dan kan ik me niet voorstellen dat ik er bij Parcelzoom alleen met verzendkosten vanaf kom, want dan zouden ze er alleen maar werk aan hebben. Of heb ik het mis ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Wordt allemaal uitgelegd in de eerste post in dit draadje Robert79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Wordt allemaal uitgelegd in de eerste post in dit draadje Robert79 Ik lees daarin dat het over het samenvoegen van meerdere pakketjes ging ! Het gaat er mij om wanneer het maar over 1 pakketje gaat want dan valt er weinig te consolideren dus ook niet te verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat als ik een pakketje laat versturen, dat Parcelzoom $1,10 fees + verzendkosten aan mij rekent want dat is toch de moeite niet voor hun ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Ze zullen in grote volumes versturen via hun "partners", dus ik neem aan dat daar een percentage ligt voor Parcelzoom. Op een pakketje zullen ze zo denk ik verdienen. Consolideren is meer werk, vandaar dat er dan extra moet worden betaald. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 28, 2015 Author Share Posted September 28, 2015 Wordt allemaal uitgelegd in de eerste post in dit draadje Robert79 Ik lees daarin dat het over het samenvoegen van meerdere pakketjes ging ! De EERSTE post Robert. Helemaal bovenaan. Daarin lees je dat consolideren kán, maar daarin lees je ook mijn ervaringen met het verzenden van éen product (om precies te zijn mijn Lutz slant. die staat beschreven in de scheve draad (een draad van 10 pagina's zonder reactie van jou)). Daar staat ook dat de porto je rond éen dollar meer kost dan wanneer het rechtstreeks zou gaan en er verder geen kosten zijn. Waarde pakket mag je zelf opgeven, maar dat is voor de douane, parcelzoom doet daar verder niks mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Leuk ! Maar wilt Parcelzoom dan niet de waarde van de pakket inhoud weten ? Want ik neem aan, dat ze ook een percentage van 10% van de aankoop bedragen, taxes en verzending willen hebben. Stel dat het een keer maar om 1 pakketje gaat. Ik heb iets gekocht bij een verkoper die weigert een pakket naar Nederland te sturen en ik laat m dus eerst naar Parcelzoom versturen.Dan kan ik me niet voorstellen dat ik er bij Parcelzoom alleen met verzendkosten vanaf kom, want dan zouden ze er alleen maar werk aan hebben. Of heb ik het mis ? Het is mooi dat het bestaat, maar parcelzoom is geen liefdadigheidsinstelling, integendeel het is big business. Voor een bestelling die circa $17 kost aan verzendkosten, betaal je bij parcelzoom bijna $28 (voor dezelfde en goedkoopste wijze van verzending). Daar bovenop komt dan nog de $1,10 banktoeslag. En dan heb ik de samenvoegtoeslag tot 1 pakket ook nog niet meegerekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 De EERSTE post Robert. Helemaal bovenaan. Daarin lees je dat consolideren kán, maar daarin lees je ook mijn ervaringen met het verzenden van éen product (om precies te zijn mijn Lutz slant. die staat beschreven in de scheve draad (een draad van 10 pagina's zonder reactie van jou)). Daar staat ook dat de porto je rond éen dollar meer kost dan wanneer het rechtstreeks zou gaan en er verder geen kosten zijn. Waarde pakket mag je zelf opgeven, maar dat is voor de douane, parcelzoom doet daar verder niks mee. Ja, efsk je hebt gelijk ik, had geen reactie geplaatst in jouw scheve draad.Ik snap trouwens niet waarom je dit ook aanhaald. En tja, dat van die ene dollar meer verzenden, daar had ik inderdaad overheen gelezen, sorry.Maar dan vind ik die Parcelzoom wel erg goedkoop. Dan ga ik het ook is een keer doen want ik heb ondertussen al een registratie gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Het is mooi dat het bestaat, maar parcelzoom is geen liefdadigheidsinstelling, integendeel het is big business. Voor een bestelling die circa $17 kost aan verzendkosten, betaal je bij parcelzoom bijna $28 (voor dezelfde en goedkoopste wijze van verzending). Daar bovenop komt dan nog de $1,10 banktoeslag. En dan heb ik de samenvoegtoeslag tot 1 pakket ook nog niet meegerekend. Aha, ja dit klinkt geloofwaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 29, 2015 Author Share Posted September 29, 2015 Het is mooi dat het bestaat, maar parcelzoom is geen liefdadigheidsinstelling, integendeel het is big business. Voor een bestelling die circa $17 kost aan verzendkosten, betaal je bij parcelzoom bijna $28 (voor dezelfde en goedkoopste wijze van verzending). Daar bovenop komt dan nog de $1,10 banktoeslag. En dan heb ik de samenvoegtoeslag tot 1 pakket ook nog niet meegerekend. Jij hebt duidelijk een andere ervaring dan ik. Ik heb, met een paar keer gebruik maken van deze service, nog nooit meer dan $22 porto betaald. Wellicht zijn jouw pakjes groter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 De afgelopen tijd wat dingen naar mijn parcelzoomadres laten sturen dus daar wachtten nu vier pakjes op me. Deze heb ik laten consolideren, wat betekent dat je pakjes worden uitgepakt en de inhoud in éen pakje wordt samengevoegd. Je hebt hierdoor maar eenmaal verzendkosten. Men is zo vriendlijke een foto te maken van de inhoud van je pakjes zodat je kunt zien wat er wordt ingepakt.Het consolideren van deze vier pakjes kostte $13,50. Het pakje wat hieruit voortkwam kost $27,95 porto. Omdat ik met paypal betaal komt er ook nog $1,10 fees bij. In totaal betaal ik dus $42,55. Dat is een heel bedrag maar vergis je niet: De vorige drie pakjes die vanuit de VS kwamen heb ik respectievelijk $18,95, $16,00 en $20,29 porto betaald. Voor die drie pakketten betaalde ik dus al meer aan verzending dan nu voor vier. Die drie pakketten kostten gemiddeld $18,41 aan porto, dus had ik voor de vier pakketten nu $73,65 kwijt geweest. Een besparing dus van $31,10. Dat is vreemd, want hierboven heb je het zelf nog over $27,95, en als je op de website kijkt vsn parcelzoom dan staat het keurig uitgelegd en kun je zien bij de shipping calculator dat $27,95 het laagste verzendtarief is. Mijn pakketje was een minipakketje van n paar honderd gram en 20 bij 5 bij 15 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 29, 2015 Author Share Posted September 29, 2015 A, excuus, ik zie wat je bedoelt. Ik heb meteen even nagezocht, maar vorige keren was het (met alle bijkomende kosten) voor éen pakketje $24,60, wat volgens paypal overeenkwam met €22,60. Zie daar de oorzaak van mijn verwarring. Nu ja, voor éen pakketje is het interessant alleen dan als de verkoper niet naar Nederland verstuurd. Voor meerdere pakketten staat mijn som als een huis. Ik blijf dus blij met deze service. Overigens, als ik in de shippingcalculator 200 gram en 20x5x15cm opgeef naar mijn woonplaats/postcode is de goedkoopste optie $20,20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Excuus, ik heb het nog eens nagekeken en het tarief van circa E20 of E23 bestaat inderdaad, bij hele kleine gewichten, 0,2 kilo. Mijn pakketje was 18x14x6 en ik had als gewicht 1lbz dat is ongeveer 500 gram Wat mij opvalt is dat als je 0,4 gram invult bij die maten hij E23,70 aangeeft en als je 0,5 gram invult E31,75. Gewoon naar een postcode in Nederland. Dat is dus raar. Ik ben het met je eens dat het een mooi systeem is, maar je moet vooraf goed bekijken wat de kosten zijn, want je hebt ook nog verzendkosten van het verkoopadres in VS naar parcelzoom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Nu vraag ik me af of de douane extra oplet bij pakketten van Parcelzoom. Je kan immers om het even wat voor waarde erop plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 [/quoteDat weet ik niet. In mijn geval had ik de werkelijke koopwaarde opgegeven, dat was net benden E21 (dan geen inklaring en invoerrechten);dat wordt op het pakket vermeld naast een aanduiding van de inhoud. Als er tocb douane en inklatingkosten berekend zouden worden had ik waarschijnlijk bezwaar gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 [/quoteDat weet ik niet. In mijn geval had ik de werkelijke koopwaarde opgegeven, dat was net benden E21 (dan geen inklaring en invoerrechten);dat wordt op het pakket vermeld naast een aanduiding van de inhoud. Als er tocb douane en inklatingkosten berekend zouden worden had ik waarschijnlijk bezwaar gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Ik heb een andere ervaring met ParcelZoom. Ik heb een pakje met een inhoud van 100 ml (100 gram) laten versturen naar mn klantnummer bij ParcelZoom, maar ik moet een bedrag betalen van $ 32,50 omdat het gewicht volgens ParcelZoom 1 LBS is, wat neerkomt op 453 gram. Het lijkt er op dat ze het expres 4,5 zwaarder willen laten LIJKEN want vanaf 1 LBS betaal je de HOOFDPRIJS en daaronder veel minder. Mijn pakket kan door een flessie van 100ml nooit 453 gram wegen, tenzij de fles van lood is gemaakt, maar dat geloof ik dus niet. Dit is dus oplichterij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Hey robert, mischien domme vraag he. Maar is die 100ml een aftershave of zoiets, ofwel zit het niet in glaswerkt wat ook al snel wat gewicht heeft. En is het niet zo dat je met 1 lbs niet gewoon een grens aangeven (net als wat ze bij tnt doen tot 10-20g 20-50g enzovoort) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 29, 2016 Author Share Posted April 29, 2016 Het is tot 450 gram inderdaad. Overigens is Parcelzoom inderdaad een vrij dure service, als je het gebruikt voor éen enkel dingetje. Wat ik doe is alles wat ik in de VS bestel laat ik daarheen sturen, ongeacht of verzending naar Europa wel of niet mogelijk is bij de leverancier. Binnen de VS is meestal gratis, tot nu éen keer moeten betalen, en wel $5,-. Als er een paar bestellingen zijn aangekomen laat ik ze consolideren tot éen pakket. Dat kost $4,50. Met krabbertjes zit je met een stuk of vier nog steeds net onder de 450 gram dus verzending is $32,50. Consolidatie en kosten meegerekend kom ik dan op $38,-, die me anders voor vier krabbers 4x$22,- porto gekost zouden hebben of voor drie krabbers 3x$22,-. Zolang je bestellingen bij verschillende leveranciers vandaan komen begin je dus vanaf een krabber of drie geld te besparen, en dan ook meteen minstens $28,- uitgaande van gemiddelde portoprijs van $22,-. Dit bovenop het voordeel dat je CONUS-only aanbiedingen kunt kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Hey robert, mischien domme vraag he. Maar is die 100ml een aftershave of zoiets, ofwel zit het niet in glaswerkt wat ook al snel wat gewicht heeft. En is het niet zo dat je met 1 lbs niet gewoon een grens aangeven (net als wat ze bij tnt doen tot 10-20g 20-50g enzovoort) Nee, dat hebben ze niet ! Er is op hun site een shippingcalculator die precies uitrekend hoeveel je voor de verzending zou moeten betalen. De 100ml is een ASB gel , en die zou best in een glazen pot kunnen zitten,omdat ik van dit merk ooit is een pre-shave heb gehad in een glazen pot. Maar dan nog kan die fles natuurlijk nooit 450gram zijn ! anders zou dat betekenen dat de glazen fles 3.5x meer weegd dan de inhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts