Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemiddag,

Mijn account is net aangemaakt, dus laat ik mij eerst even voorstellen: Ik ben Peter, 26 jaar oud en kom uit Zeewolde. Enige tijd geleden las ik online een stuk over scheren met een safety razor. Met veel interesse heb ik mij (met veel hulp van dit forum!) steeds meer verdiept in dit onderwerp. Een tijd getwijfeld, maar uiteindelijk toch de overstap gemaakt. Cartridge mesjes de prullenbak in gedaan, en mijn eerste artikelen besteld!

Ik begin met een Edwin Jagger krabber (3D diamond laser), waar standaard 5 Derby mesjes bijgeleverd worden. Een scheerkwast (dashaar) van Muhle en TOBS Grapefruit scheercrème. Ik heb nog balsem (ASB ;) ?) van Nivea staan, die volgens mij door vele hier gebruikt wordt. Ik heb ook een scrub besteld van TOBS, wellicht is dat een fijn goedje om te reinigen.

Bij het uitpakken van de spullen waren de eerste (heerlijke) geuren al te ruiken. Vanavond daarom gelijk maar tijd nemen voor de eerste shave. Ik ga er vanuit hier nog veel te leren, en natuurlijk meer inspiratie op te doen.

Tips zijn altijd welkom!

Groet,

Peter

t54t20.jpg

2zntibp.jpg

Posted

Welkom Peter. Volgens mij begin je goed met je aangeschafte krabber, kwast en zeep. Veel plezier met scheren!

Posted

Hoi Peter, welkom!

Ik doe dit nu een half jaartje en heb me ook net ingeschreven (ik heb alle kennis proberen op te doen via het Badger & Blade forum, ik heb het hier pas net ontdenk).

Zelf vond ik beginnen met creme een goede en makkelijke start. Je hebt een stuk minder "handigheid" nodig om tot een goed resultaat te komen lijkt me.

Verder scheer ik me nog steeds met Derby mesjes. Maybe not the sharpest tools in the shed, maar ze zijn heerlijk smooth en erg vergevingsgezing.

Guest Gusto
Posted

Welkom Peter!

Posted

Dat is een warm welkom!

Inmiddels twee beurten gedaan met mijn nieuwe tools. Beide keren voorafgaand gedoucht, zodat mijn gezichtshaar zachter was.

Het opschuimen van de crème ging vrijdagavond vrijwel direct goed. (mooie volle schuim, met heerlijke geur) Vandaag startte ik (waarschijnlijk) met iets teveel water in mijn kwast. Begon met vrij veel belletjes. Nadat ik mijn kwast nog één keer in de crème te dipte ging het beter.

Met het scheren ben ik voorzichtig begonnen en geprobeerd om de kop van de krabber het werk te laten doen. Ik ben rechtshandig, waardoor de linkerkant van mijn gezicht af en toe wel lastig was ;) . Eerst WTG, toen XTG en tot slot ATG. Vrijdag zeer tevreden over het resultaat. Erg glad, slechts 2 kleine sneetjes, maar het aluiblokje deed daar keurig zijn werk. Vanochtend merkte ik dat ik in mijn hals (links en rechts van mijn adamsappel) iets voorzichtiger moet zijn. Wellicht iets teveel kracht gezet, waardoor mijn hals wat rood werd en er een druppeltje bloed ontstond. Had overigens het idee dat de mesjes aan het eind van de tweede beurt al stukken minder scherp waren.

Alvast twee vragen:

Ik zag vandaag dat de mesjes (Derby) aan beide kanten twee cijfers hebben staan. (1 t/m 4) Wat betekenen deze cijfers? Ik heb vrijdag het mes (onbewust) met de cijfers 3 en 4 bovenop geplaatst.

Ik heb de kwast eerst schoongemaakt met een druppeltje afwasmiddel, en vrijdag op zaterdag met schuim laten staan. (ergens gelezen) Alsnog ruikt hij behoorlijk naar natte hond. Kan ik hier nog iets aan doen, of is dit een kwestie van tijd?

Posted

Welkom

Alsnog ruikt hij behoorlijk naar natte hond. Kan ik hier nog iets aan doen, of is dit een kwestie van tijd?

Kwestie van tijd

mischien helpt dit filmpje ook iets ;)