Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Carrefour.jpg.21fe23fe98e6da9f8e5f6854d2ac794d.jpg

De Carrefour Personna heeft geen grote indruk achtergelaten. Heb hem in twee krabbers aan de tand kunnen voelen, maar dat heeft me niet erg opgewonden. Net iets beter, dan middelmatig. Je kan je er fatsoenlijk mee scheren en gezien de prijs is het ook wel aardig, maar daar blijft het voor mij dan ook bij. Mocht ik ooit in Frankrijk om mesjes verlegen zitten is het een oplossing, maar dat is het dan ook. Zal thuis nog eens een vergelijk met een Hema mesje doen.

1- Het mesje is vergelijkbaar met het Hema mesje. Alleen staat op de blister: Carrefour made in Israel. Duidelijk dus het land van herkomst van de Personna.

In de Ikon een goede, maar geen bijzondere beurt. Gewoon scheren en rond de middag al weer rasp.

2- het mesje viel me vandaag wat tegen. Heb beteren voor mijn gevoel.

In de Ikon had ik niet dat "Ikon" gevoel. Doeltreffend en makkelijk scheren. Morgen gaat het mesje eens in de Black Beauty, zien of dat een beter gevoel geeft. De Combi was absoluut niet overtuigend.

3- Het mesje gaf me vandaag een beter gevoel dan gisteren. Eens zien hoe deze zich houdt. Schat nu in 6 x en dan spaarpot. Gaan het zien

In de Black Beauty een prima beurt in 3 rondes. Morgen dezelfde setup en dan zien of het nog zo voelt.

4- Het mesje houdt stand, maar dat is het dan ook. Niet erg indrukwekkend. Blijft echter bruikbaar.

In de Black Beauty op 7 ging de baard er goed af, maar een DFS zonder BBS. Acceptabel, maar dat was het dan ook.

5- Het mesje deed het weer wonderwel goed. Niet heel bijzonder, maar constante voorspelbare snit.

In de Black Beauty op 6 gewoon een fatsoenlijke scheerbeurt. Het is echter geen mesje, die niet mag ontbreken. Je kan je met deze combi goed scheren en omdat ik wil weten hoelang, blijft het mesje nog even erin. Echter ik heb beteren voor mijn doen bij me. Als je echter verlegen bent onderweg en je kan deze bemachtigen is het een goede oplossing.

6- Ondanks ik niet over enthousiast kan worden over dit mesje, doet hij toch nu voor de 6e x zijn werk redelijk goed. Constant resultaat is ook wel wat waard. Een paar scherpe beurten en dan een mesje wat het af laat weten, is ook niet alles. Deze is van meet af aan niet super, maar zeker niet slecht en levert elke keer een betrouwbaar resultaat.

Morgen maar weer eens in de Ikon. Heb hem nu met vandaag 4 x in de Gillette gehad en was daar redelijk over te spreken, terwijl de 1e 2x in de Ikon niet overtuigend waren. Morgen dus proberen wat er dan met de Ikon gaat. Ben benieuwd. Mijn 5 norm is in elk geval gehaald.

7- Het mesje is vanmorgen nog steeds goed bruikbaar. Toch 7 beurten, terwijl ik in het begin mijn twijfels had.

Na een aantal redelijke ervaringen in de Black Beauty vanmorgen de Ikon nog eens gepakt. Dat ging eigenlijk niet slechter als met de Gillette. Valt allemaal dus nog mee. Eerder had ik het gevoel, dat deze combi niet lekker ging. Blijkbaar heeft het mesje een aanloopje nodig. Morgen nog maar eens.

8- Het mesje is op zijn eind. Nog bruikbaar, maar niet meer makkelijk, dus spaarpot.

In de Ikon moest ik me moeite geven om me glad te krijgen en rond de middag was het al weer stoppelveld. Dus morgen een nieuw mesje.

Naar index Harkos

Edited by Guest
Posted

De Müller te Duitsland levert in een exact zelfde verpakking Dorco's. Sindsdien ik dat weet durf ik er niet meer vanuit te gaan dat mesjes in dezelfde verpakking met dezelfde versiering als die van de Hema ook dezelfde mesjes zijn als die van de Hema.

Posted

Ik moet daar bij zeggen: de losse mesjes zitten in een Dorco 301 wikkel. Dus eenmaal alles uitgepakt is het zichtbaar. In de winkel echter nog niet.

• 2 weeks later...
Posted

Okee, dan ga ik ze alleen nog maar bij de Hema die mesjes kopen.

Want die Dorco's moet ik niet meer.De eerste scheerbeurt gaat trouwens nog prima, maar gingen bij mij al zo snel achteruit, dat ik na de 2e scheerbeurt het mesje al weg moest gooien.

Posted

Ik gebruik ook regelmatig de Carrefour mesjes, maar meer dan drie keer vlotjes scheren per mesje lukt me niet. Ik koop ze omdat dit het enige type is dat hier de buurt verkrijgbaar zijn. Kosten me 1,79 euro voor 10 stuks, komt overeen met 30 scheerbeurten. Kan ik mee leven :) . Ik merk eigenlijk niet zoveel verschil met (duurdere) Astra's, Ik ga wel 's een setje Feathers kopen om te vergelijken. 'k Maak er dan wel een topic over.