Jump to content

Gegroet allen

ArjenGoed

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Arjen is de naam. Ik heb eind vorig jaar uit kostenoverwegingen een Muhle R41 met een Muhle synth kwast, wat derby mesjes en Cyril R. Salter scheercreme gekocht. Dat bleek een slecht plan, want zo'n hobby is duurder dan af en toe wat Cartridges kopen :lol:

Ondertussen ben ik door de Salter crème heen en heb ik mezelf verwend met een potje Meissner Tremonia Dark Limes scheercrème, en wat een genot is dat! Verder is de verzameling scheer (en haar) producten behoorlijk uitgebreid in het ruime half jaar dat ik me hiermee mag bezig houden.

Een vergeten kunst, zo heb ik ooit van mijn vader leren scheren :)

Hi Arjen welkom.

Te zien aan je begin keuze ben je niet over één nacht ijs gegaan. Meteen heel goede krabber, borstel en een heerlijke créme van bij de start! Nu nog een open scheermes en een single edge krabbertje, dat ben je aan jezelf verplicht als je het toppunt van genot wil beleven!

Hi Arjen welkom.

Te zien aan je begin keuze ben je niet over één nacht ijs gegaan. Meteen heel goede krabber, borstel en een heerlijke créme van bij de start! Nu nog een open scheermes en een single edge krabbertje, dat ben je aan jezelf verplicht als je het toppunt van genot wil beleven!

Badger & Blade heeft voor me bepaald haha :)

Het enige waar ik niet meteen een klein fortuin aan wilde uitgeven, was een borstel. Die Simpson Chubby komt er ooit wel ;)

Welkom Arjen,

als je uit kostenoverwegingen bent overgegaan op nat scheren dan kun je een volgende grote stap zetten door een klassiek open scheermes aan te schaffen: hoef je nooit van je leven meer scheermesjes te kopen!

Neemt niet we dat die Muehle een uitstekende aanschaf is.

Welkom,

rob

Welkom Arjen

Welkom Arjen,

als je uit kostenoverwegingen bent overgegaan op nat scheren

rob

Iedereen stap over uit Kostenoverweging (ik wou dat wel doen in ieder geval) uiteindelijk is het voor mij alleen maar duurder geworden :P. achja het genot wat je er van krijgt is natuurlijk ook wat waard :D

Sodeknetter, meteen de R41, dat is wel "in on the deep end". Maar als dat bevalt, dan is er een wereld te ontdekken...

Ik moet toegeven, het is een venijnig beestje. Na enkele pogingen had ik een Gillette ball end tech besteld, maar ik moet bekennen dat de R41 me uitermate goed bevalt nu ik eraan gewend ben. Het is ook de "nieuwe" versie en die is minder agressief heb ik begrepen.

Je leert van dit monstertje ook heel snel dat je geen druk moet uitoefenen haha.

Rob van Rotterdam schreef:

Welkom Arjen,

als je uit kostenoverwegingen bent overgegaan op nat scheren dan kun je een volgende grote stap zetten door een klassiek open scheermes aan te schaffen: hoef je nooit van je leven meer scheermesjes te kopen!

Neemt niet weg dat die Muehle een uitstekende aanschaf is.

Welkom,

rob

Hahahaha.

Vergeet de volgende openmes.

De stenen enz niet.

Kostenbesparend is het niet wel fijner

Kalerolf, mijn opmerking was inderdaad met een knipoog bedoeld.

Och. éen mes, éen strop, éen finisher. In de basis is dat alles. Dat verdien je in een zucht terug aan cartridge-besparing. Dus in principe kan het, geld besparen door met een open mes te scheren.

Maar ja, daarna begint het te jeuken. Want zo'n 6/8 is leuk, maar is dat echt anders dan een 8/8? En een 4/8? En een volhol? En een wedge? En ojee, nu heb ik 16 messen, zal ik ze niet zelf leren scheren? En een set stenen. En gut, is een japanner echt zo anders dan een thuringer. En dan ben je failliet, je vrouw bij je weg, en woon je in een aggenebbisbuurt in een éenkamerflatje waar je je niet te wild moet bewegen want het enige wat je nog hebt is een verzameling messen en die zijn scherp.