Jump to content

Pre shave

thijssie

Recommended Posts

Voor mij hebben ze geen echte meerwaarde.

Ik was mijn gezicht met glycerinezeep en begin daarna te kopsoppen.

Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die er voordeel bij hebben als ze een preshave gebruiken.

Edited by Guest

Mijn scheer resultaat gaat zelfs achteruit bij het gebruik van pre shave producten en ik heb er best wat geprobeerd. Wat niet wil zeggen dat het niet kan werken voor iemand anders.

Pre-shave is ook niet mijn ding. Ik heb een paar keer pre-shave olie gebruikt, maar had geen betere scheerbeurt dan zonder. Douche vooraf, of gezicht goed wassen en daarna de tijd nemen om goed in te zepen geeft mij altijd een uitstekende scheerbeurt. Misschien dat pre-shave helpt als je net begint met DE scheren en de huid daar nog niet helemaal aan gewend is.

Edited by Guest

Ik ben er erg tevreden over!

De eerste pre shave van Piccadilly was wat schraal maar de tweede (Truefit and Hill) was al een stuk aangenamer.

Heb vandaag zelfs een nieuwe variant gekocht (TOOBS pre-shave) waarvan de olie nog dikker is, werkt perfect!

Ja.... de positivo's :)

Ik heb er wel baat bij. Maar ik gebruik geen pre-shave creme of zeep, maar voor het scheren zet ik meestal scheerolie op. Daaroverheen scheer creme. Ik heb een enigszins gevoelige huid. De olie geleid het mes lekker soepel en zo heb ik geen last van razor burn. (natuurlijk zijn er ook andere factoren die bijdragen aan razor burn, maar die nu even uitgesloten).

Ik scheer me ook vaak net na het douchen, werkt ook, of zeer uitbundig inzepen. De duur hiervan is van invloed op het resultaat. De haarzakjes moeten lekker verzadigd worden.

Ik wil niet beweren dat het scheerresultaat (als in een gladder geschoren gezicht) beter is, maar mijn huidconditie daarna wel :).

Ik gebruik wel eens preshave maar kan er ook niet echt bepaald bij zeggen dat het beter gaat dan zonder.

Merk alleen met Arganolie dat het de open scheermes beter over de huid laat geleiden, zoals NepZeb dat ook al aangaf.

Ik gebruik het altijd, en verschillende varianten, van olies tot gel. Ik heb er geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Ik gebruik het ook eigenlijk meer, omdat de huid toch altijd wat afkoelt en de baardharen dreigen te drogen tussen het moment dat ik uit de douche stap en mijn schuim genoeg hebt opgeklopt om op mijn kinnebak te smeren.

Dat laatste wat je aangeeft is voornamelijk ook de reden waarom ik het regelmatig gebruik.

Maar soms doe ik ook gewoon me kwast over het zeep strijken en dat op het gezicht smeren en in de tussentijd wat sop kloppen.

Dat is het beste ;-)

UEKAZ, zoals ze hier zeggen, dus zelf uitproberen is nog altijd het beste.

Gister mijzelf zonder PSB geschoren. De aluin prikte wat meer en het resultaat voelde ook wat schraler... maar ja of dat werkelijk door het niet gebruiken van een PSB komt...

Zeker zelf even proberen! Misschien is het voor jou wel prettig.

Ikzelf gebruik het eigenlijk nooit. Soms (vooral in de winter) heb ik een heel erg droge huid, maar in plaats van pre-shave gebruik ik dan babyolie om mijn huid wat vettiger te maken voor het scheren. Dit laat ik een paar minuutjes intrekken voordat ik met de kwast eroverheen ga.

Ik vind het gebruik van een pre-shave wel een prettige uitbreiding van het dagelijkse scheerritueel. Opbrengen en laten inwerken terwijl je schuim aan het kloppen bent. Kort geleden kocht ik bij De Tuinen 3 flesjes olie: Jojoba olie, Castor olie, en Druivenpit olie. Die in gelijke delen mengen en eventueel voor de geur een paar druppels esoterische olie erbij. Prima pre shave olie.

Martin.

• 4 months later...

Ik vind het wel fijn om mee te werken maar je moet voorzichtig zijn met de hoeveelheid die je er op smeert anders word je huid "rullig" dat is dat zachte natte gevoel van de huid en snij je sneller omdat de huid te veel mee beweegt onder je mes op een of andere manier. Geur van Proraso pre shave vind ik zalig en voor een gezichtsmassage een weldaad.