Jump to content

Sandwijk Rotterdam 7/8 restauratie

Noxa

Recommended Posts

Ditmaal een mes van wat ogenschijnlijk van Neerlandsche bodem lijkt. Ik vermoed dat het in Duitsland gemaakt is voor een Nederlandse barbier oid. Het mes is gelabeld "M. Sandwijk Rotterdam" en aan andere zijde staat "22". Dat laatste doet vermoeden dat het om de maatvoering gaat, ze is namelijk 22mm breed.

Dit mes was er nog aardig aan toe en behoefte niet zoveel schuur en polijst werk. Echter waren de scales al stuk toen ik het in de brievenbus aantrof. Het mes is zelf niet echt zwaar dus ik heb voor deze knappert wat Olijfhout gebruikt. Samen met een aluminium wedge wordt het mijns inziens een mooi geheel.

_RDB0017.jpg

_RDB0018.jpg

_RDB0020.jpg

_RDB0021.jpg

_RDB0019.jpg

_RDB0022.jpg

Overmorgen de proef op de som, ik ben benieuwd.

Mooi geworden, qua vorm en uiterlijk lijkt het als twee druppels water op een mes die ik had, gemaakt voor een belgische kapper in de stad waar ik woon, echter het mes werd in Belgie gemaakt voor hem.

Dat ziet er weer puik uit, Tim. Als ik zelf intussen al niet genoeg messen had, zou ik het zo van je over willen nemen. Ps, niet dat het mij wat uitmaakt maar volgens mij hoorr dit onderwero onder de rubriek doe-het-zelf thuis, de plek om restauraties te bespreken ;)

Ik vind het tonen van mooie messen onder de messenrubriek thuishoren. Als je een stap voor stap beschrijving wilt maken van hoe je het gedaan hebt dan kan het naar de DHZ. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening dan weer.

Ditmaal een mes van wat ogenschijnlijk van Neerlandsche bodem lijkt. Ik vermoed dat het in Duitsland gemaakt is voor een Nederlandse barbier oid. Het mes is gelabeld "M. Sandwijk Rotterdam" en aan andere zijde staat "22". Dat laatste doet vermoeden dat het om de maatvoering gaat, ze is namelijk 22mm breed.

Dit mes was er nog aardig aan toe en behoefte niet zoveel schuur en polijst werk. Echter waren de scales al stuk toen ik het in de brievenbus aantrof. Het mes is zelf niet echt zwaar dus ik heb voor deze knappert wat Olijfhout gebruikt. Samen met een aluminium wedge wordt het mijns inziens een mooi geheel.

_RDB0017.jpg

_RDB0018.jpg

_RDB0020.jpg

_RDB0021.jpg

_RDB0019.jpg

_RDB0022.jpg

Overmorgen de proef op de som, ik ben benieuwd.

WOW goed bezig Tim. Het is weer een prachtig resultaat.

Ben benieuwd wat je ons allemaal nog gaat laten zien op ShavSoc.

Thnx heren. Zojuist het mes getest en het scheert fantastisch. Het mes is eigenlijk heel licht, zeker in combinatie met dat olijf hout.

Sakasaka, heb geduld er volgt meer ;).

Nepzeb, dat merk ken ik niet maar ik zal het eens googelen.