ervik Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Heb deze week 2 keer een Croma DE gebruikt. Beide mesjes waren een verschrikking. (Mijn ervaring is dat Croma er is om vlees te braden en niet om te scheren. ) Of heb ik gewoon een mindere productie gehad. Wat is jullie ervaring met deze mesjes. Groeten Ervik
talibeard Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Vergelijkbaar slecht. Van dezelfde fabrikant heb ik betere ervaringen met Bolzano en Elios maar vooral met de Triton. Die laatsten worden helaas niet meer gemaakt en stammen nog uit de tijd van de DDR.
marco Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Ik vind ze wel redelijk scheren, maar dan alleen in een Tech. In andere krabbers vind ik ze ook niet prettig.
Robert79 Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Ik ben het ook wel met ervik eens.Ik vind ze ook slecht, net als de Bolzano. Elios vond ik wel aardig scheren met de 'Chinese Tech' De Croma's vond ik ruw en kreeg me er ook niet goed glad mee.
Woodface Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Een Croma-zin, genoemd naar een reclame voor het bakprodukt Croma, is een Nederlandse zin die een voorwaardelijke bijzin bevat zonder gebruik van een van de voegwoorden 'als' of 'dan', met inversie in de hoofdzin.
Woodface Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Meneer Woodface: dank voor de grijns op mijn gezicht. Graag gedaan, mar nie self verzonnu
Marcel Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 De mesjes ken ik niet maar het bakproduct is evengoed een verschrikking.
talibeard Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 De mesjes ken ik niet maar het bakproduct is evengoed een verschrikking. Tja, je moet er wel even bijblijven voor het beste resultaat........
Marcel Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Nee, in mijn huis geen croma. Echte boter en goede olijf- of arachideolie, daar doe ik het mee. Maar om weer on-topic te geraken, ik geloof dat ik ook verpakking Croma mesjes ergens heb. Toch maar eens zelf proberen hoe deze mesjes scheren.
Francois Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Ik heb enige tijd geleden contact gehad met Feintechnik en daar gaf men aan dat de Croma, Elios en Bolzano mesjes identiek zijn. Net zoals de Croma Classic mesjes (die uit de Duitse supermarkten) gelijk zijn aan de cartridge mesjes van de Lidl. Vreemd genoeg merken veel gebruikers in deze "wondere wereld van het scheren" toch verschil. Dat zou dus eigenlijk niet moeten kunnen. Ik heb zelf wel gemerkt dat Croma/Elios mesjes zeer uiteenlopend zijn in kwaliteit. Soms een hele goede, soms een hele slechte. In de Fatip bevallen ze het beste, maar er gaat er regelmatig eentje na 1 seconde al in de vuilnisbak. Overigens hele aardige mensen bij Feintechnik. Ze spreken gewoon Nederlands en ik heb ooit eens per post een Sinterklaaskadootje van ze gekregen.
Recommended Posts