Jump to content

Voorstellen

mona

Recommended Posts

Hallo allemaal. 34 lentes jong en woonachtig in de randstad.

Twee weken geleden begonnen met traditioneel natscheren. Altijd opgekeken tegen scheren en omdat ik weer zoveel leuke geluiden hoor over traditioneel scheren; de stoute schoenen aangetrokken. Startsetje gekocht met Muhle 89 razor met derby mesjes. Mulhe badger kwast en proraso wit pre shave en creme.

Ik ben verkocht; al is het met vallen en opstaan. Maar het ritueel alleen al.... Nek blijft een probleemgebied, maar met vele tips hier wordt dat beter. Eerst " acceptabel" scheren zonder problemen, dan gladder. De snelheid moet niet de overhand nemen. Op mijn bovenlip een moedervlekje; die wil nog wel eens wat aluin nodig hebben. Daar moet ik echt nog wat oefenen. Derby mesjes ben ik nog niet over uit; ik ga maar eens een probeersetje bestellen om meer te proberen.

Qua zeep heb ik overigens ook biologische scheerzeep geprobeerd; in Utrecht bij een traditionele maker vervaardigd. Is even oefenen met schuimen (het is een blok); maar geur en ervaring is prima. Mes loopt minder snel vol en is makkelijker schoon te spoelen. Vind ik wel leuk; biologische producten. Volgende week naar italie op vakantie; kijken wat ik daar kan scoren :)

Goed. Ik ga lekker rondkijken hier. Bedankt voor de vele info alvast.

Hallo Mona,

Veel plezier met lezen en scheren. Ook natuurlijk op je vakantie in Italie. Mocht je in de buurt komen van firenze dan moet je zeker even langs Munstermann gaan.

En probleem gebieden, dat moet wel goed komen denk ik. Aangezien ik met een fusion altijd last had van uitslag, puistjes etc. heb ik daar nou al helemaal geen last meer van.

Ik kan me tegen de richting in scheren op de hals en wangen. Dat was gegarandeerd een grote fiasco geweest met een cartridge mesje.

Gewoon blijven proberen en zoeken wat het beste bij jou past. Uiteindelijk heb je er alleen maar plezier van!

Groet

Mona ??? ik neem aan dat je een jongetje bent en geen meisje ??

Moet gelijk aan de Libelle denken met Lieve Mona....................................

Oké heel flauw maar hartstikke welkom ................... Mona :lol::lol:

Waarom heet je Mona ???