SlaadjeBla Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Nav deze post vroeg ik mij af of jullie bijhouden hoevaak je geschoren hebt met een mesje, krabber of zeep. Ik vergeet namelijk vaak hoevaak ik me geschoren heb met een mesje. Met meerdere krabbers kan ik dat echt niet in mijn hoofd houden als ik ze door elkaar gebruik. Het komt dan ook vaak voor dat ik een mesje maar weggooi omdat ik niet meer weet hoevaak ik me er mee geschoren heb. Ik ben daarom begonnen met een tabelletje op een whiteboard: Ik maak een mesje nu eerst "op" voordat ik een andere krabber en/of mes gebruik. Dit omdat mesjes uit de verpakking in de badkamer oxideren en dus botter worden. Na 3 keer scheren wordt het mesje vervangen en ga ik eventueel over op een andere krabber. Ik heb me vanmorgen met de 37C heb geschoren met een nieuw mesje. Ik hou bij hoe vaak ik me scheer met de straight om te zien hoe lang ik zonder spanriem en slijpsteen kan. Via het aangehaalde topic weet ik dat sommigen een dobbelsteen gebruiken om bij te houden hoevaak het mesje gebruikt is. Dat lijkt me een nog veel handigere manier. Zijn er mensen die een ander systeem gebruiken? Of hebben jullie een olifantengeheugen? En gebruiken jullie dat alleen voor de mesjes, of ook hoevaak je een krabber of zeep gebruikt?
marzman Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Ik gebruik dobbelstenen. Zoals meerdere mensen hier zag ik.
Bass Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Ik heb maar één krabber en één kwast, dus dat hoef ik niet bij te houden. Ik heb acht zepen die ik afwissel, maar niet volgens een systeem. M.b.t. de mesjes: ik probeer te onthouden hoe vaak ik met een mesje geschoren heb. Een Elios of Astra gaat vier of vijf keer mee, een Dorco twee. Dat moet toch te onthouden zijn, nietwaar?
Nix13 Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Gebruik nu niets, en doe er een andere in als die wat minder scheert. Of dat nu vier of vijf keer is dat vind ik dan niet zo spannend eigenlijk. Het is gelukkig niet dat ik helemaal open lig als ik te lang doorscheer. En als ik denk dit kan echt niet meer dan mid-shave vervangen. Denk dat ik maar preventief een dobbelsteen neerleg.
Bass Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Om de een of andere reden hou ik er niet van om mid-shave het mesje te vervangen. Ben ik nu een neuroot?
Marcel Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Ik onthoud het. Alhoewel ik erg veel krabbers heb, neem ik een mesje wat nog niet op is mee, mocht ik tussentijds van krabber wisselen.
Oogje Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Om de een of andere reden hou ik er niet van om mid-shave het mesje te vervangen. Ben ik nu een neuroot? Neuh, ik maak m'n scheerbeurt ook af ook al bevalt t mesje niet echt meer. Volgende keer beter denk ik dan maar. E wat betreft het bijhouden, ik herken het probleem en mijn oplossing was erg gemakzuchtig: pas van krabber wisselen als t mesje bot is.....dus 3 a 4 scheerbeurten dezelfde krabber. Die dobbelstenen zijn eigenlijk wel briljant!
Shave and More Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Ik hou het ook niet echt bij en gaat eigenlijk puur op gevoel. Tja en dat gaat wel eens mis, met als gevolg wat huidirritatie.
Puerco Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Je voelt toch direct als een mesje bot is, dan gaat hij bij mij direct in de blade bank (een soort spaarpot die ik van een blikje koffiemelk gemaakt heb waar alleen een gleuf inzit precies groot genoeg om het mesje door te krijgen) en komt er een andere in. Met een open mes helpt wat extra stroppen vaak nog om de scheerbeurt af te maken waarna hij geslepen word.
marzman Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Het is inderdaad een oplossing voor een first-world-problem
Snuff Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Na zoveel jaar heb ik gevonden wat voor scheermesjes me het best bevallen (feather, iridium, personna) en die gaan bij mij 6 scheerbeurten mee. Als ik een ander mes gebruik verplaats ik gewoon het mesje. Bij de Feather Artist, Kai en Dorco eenzijdige mesjes weet ik uit ervaring dat die 15 scheerbeurten meegaan en dan aan vervanging toe zijn (vroeger ging ik die stroppen en kon ik de levensduur verlengen tot meer dan een maand maar ik doe dit niet langer, teveel moeite).
Johan Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Als het mesje niet meer lekker scheert vervang ik het. Verder hou ik niets bij.
bertus Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Ik gebruik een buitenmodel dobbelsteen. Vaker dan zes keer gebruik ik geen enkel mesje; de meeste minder vaak zelfs. Astra en Bolzano bijv. zes keer, hema, personna en bic vier keer en een Feather maar drie keer...
marzman Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Ik gebruik ook dobbelstenen. Goede mesjes gaan bij mij ook max 6 scheerbeurten mee. Edit: ah dat had ik al geschreven, het onderwerp kwam me al bekend voor
Dali Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Evernote op mn telefoon. Mapje scheren erin en daarin staat alles.
marco Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Evernote gebruik ik steeds minder. Google Keep op mn telefoon en Ubuntu desktop en via Chrome. Widget op mn homescreen en turven maar.
Harkos Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Leg elke sotd vast in excel en hoop zo relevante informatie te krijgen over mesjes krabbers etc. zodat ik tzt weet wat de optimale set up is. Daar staat dus ook per mesje de aantal keren en hoe in welke krabber.
Recommended Posts