Jump to content

De geneugden van een single edge krabber.

Recommended Posts

Posted

In dit draadje kunnen we gezellig verder keuvelen over hoe leuk het scheren met een SE krabber wel niet is.

Dit kan dan erg informatief zijn voor mensen die overwegen het eens te proberen, maar toch nog met vragen zitten. Of om je ervaring te delen met de andere forumleden.

Posted
Mondt niet ieder gesprek daarop uit ondertussen?

;-)

Daar heb je wel ergens gelijk in. :P

Maar daarom is het juist goed om hier zoveel mogelijk ervaringen met de SE plaatsen.

Zo "vervuilen" we geen andere topics en valt er laten nog wat terug te vinden van al die gesprekken over deze heerlijke krabbers. :)

Posted
Een aparte draad daarvoor? Mondt niet ieder gesprek daarop uit ondertussen?

;-)

Je hebt gelijk, efsk, het aantal draadjes op dit forum wordt steeds groter en ze gaan niet allemaal over scheren. (over de mate van wenselijkheid zou je ook een apart draadje kunnen beginnen) Maar zolang een draadje scheergerelateerd is, helpt dit om de gewenste informatie snel te kunnen vinden.

Rob

Posted

Zoveel soorten, zoveel scheergenot! Ik treed Frog (en anderen) bij toen hij schreef dat beginners wellicht dit onderdeel van scheermateriaal in het begin eens moeten verkennen. Voor weinig geld heb je naar mijn bescheiden mening een van de beste haarverwijderaars in huis waar enkel een goed geslepen open scheermes kan aan tippen.

Posted

Vandaag heb ik ook dankzij onze huiskikker de Injector ontdekt. Ook dit is een erg prettige variant op de SE.

Zeker een aanrader!

SE's zijn geweldig! En ik al die tijd maar DE mesjes kopen... :roll:

Posted

De beginner moet niet beginnen met de 1924 Shovelhead. Die duurt effe qua leerproces, maar scheert wel verdomde glad. Binnenkort komt de efsk SE-week en dan ga ik er meer proberen, met wegwerpmesje en met wedge. Benieuwd wat daaruit gaat komen.

Eerst echter de scheve weken, met alleen slants en schraegschnitts.

Posted

De 1912 lijkt dus wel de ultieme beginners SE, gemakkelijk in de omgang en goed en goedkoop verkrijgbaar.

Ik vind zelf de G-bar en bijv. een push-button nog makkelijker en vriendelijker in het gebruik deze zijn alleen wat lastiger te verkrijgen. Maar zeker het proberen waard.

Posted
Vandaag heb ik ook dankzij onze huiskikker de Injector ontdekt. Ook dit is een erg prettige variant op de SE.

Zeker een aanrader!

Onze huiskikker... manmanman! :P

Maar je hebt gelijk, die injectors zijn een leuke afwisseling op "normale" SE krabbers.

Posted
De 1912 lijkt dus wel de ultieme beginners SE, gemakkelijk in de omgang en goed en goedkoop verkrijgbaar.

Ik vind zelf de G-bar en bijv. een push-button nog makkelijker en vriendelijker in het gebruik deze zijn alleen wat lastiger te verkrijgen. Maar zeker het proberen waard.

Als je een liefhebber bent van de G-Bar en de push button, zal je ook wel tevreden zijn over de featherweight denk ik.

Posted
Vandaag heb ik ook dankzij onze huiskikker de Injector ontdekt. Ook dit is een erg prettige variant op de SE. Zeker een aanrader!

Ik wil niks horen over Injectors! ;)

Heb net even gekeken in de kast, valt nog mee, nog slechts 1800 DE mesjes te gaan.

Posted

Zodra er een volgend modelletje van de injector binnen is stuur ik je er 1 op om te testen Ron. :P

Posted (edited)

Ik heb een Eversharp Hydra magic injector en een GEM G-Bar. De injector heb ik al vaker gebruikt, waarbij ik elke keer weer verbaasd men over het goede scheerresultaat.

De G-Bar heb ik alleen nog met het stainless mesje gebruikt, maar ben wel blij verrast over het gemak waarmee ik de juiste scheerhoek kan vinden. Het mesje kan mij echter nog niet overtuigen. Komend weekend probeer ik een PTFE mesje uit, kijken of die comfortabeler aan zal voelen.

Edited by Guest
Posted

Welk mesje gebruik je in je injector Edsel? Een Personna, een Schick mesje of een Gillette injector mesje?

Posted
Zodra er een volgend modelletje van de injector binnen is stuur ik je er 1 op om te testen Ron. :P

Aaaarrrrhh :roll: Mijn vrouwtje voorspelt dat binnenkort .......

ltBdk2W.jpg

Posted

Haha! En wij weten allemaal dat die voorspelling uit gaat komen... Kom op Ron, je weet dat je het wilt....

Posted
Welk mesje gebruik je in je injector Edsel? Een Personna, een Schick mesje of een Gillette injector mesje?

Ik heb een pakje Personna mesjes overgenomen van Merwtje.

Posted

Daar ga ik binnenkort mee aan de slag. Ben benieuwd!

Ik kan je de Schick mesjes die Paul Kox verkoopt ook van harte aanraden.

Posted

Aaaarrrrhh :roll: Mijn vrouwtje voorspelt dat binnenkort .......

ltBdk2W.jpg

:P :p

Posted

Ron, had je ooit al eens naar de Schick type C gekeken? Mooi (UEKAZ), erg handzaam, open comb en ook nog eens SE. Wat wil een mens nog meer :D

Ik heb er een liggen, een erg vernuftig reiskrabbertje die deze zomer mee op pad mag richting Frankrijk.

Posted

Nice try ;) Zeker mijn smaak niet Marcel. Dat is trouwens het enige wat mij kan redden mocht blijken dat ze echt goed scheren en dat is dat injectors voor mij visueel absoluut niet aantrekkelijk zijn :)

Posted

In het algemeen vind ik injectors ook niet geweldig om naar te kijken, een enkele uitzondering daargelaten. Ik vind die type C vooral erg knap bedacht.