Ga naar inhoud
Marcel

Scheermesjes kiezen?

Aanbevolen reacties

Ik heb er van allebei nog 1 liggen, gekregen van Hans. Ga ze weer eens proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dajd94 schreef 19 uur geleden:

Zijn de genoemde Gilettemesjes vergelijkbaar met de Gilette Silver Blue en de Gilette 7 O Clock? Hiervan heb ik een pakje besteld (5 stuks) bij Maggard.

Welke uitvoering van de 7 O Clock heb je besteld??

De gillette Rubie, Nacet en 7 O Clock Indian Black vind ik beduidend prettiger scheren als de 7 O clock uitvoeringen in de gele en groene verpakkingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Welke uitvoering van de 7 O Clock heb je besteld??

De gillette Rubie, Nacet en 7 O Clock Indian Black vind ik beduidend prettiger scheren als de 7 O clock uitvoeringen in de gele en groene verpakkingen.

Het gaat om een Gilette 7 O Clock Super Stainless. Niet de absolute top dus. Maar hopelijk wel ruim voldoende. Ik heb er maar 5 besteld gelukkig.  Daarnaast nog een type Gilette besteld, namelijk de Gilette Wilkinson Sword. Hierover lees ik veel positieve verhalen her en der. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dajd94 schreef op 8 augustus 2018 om 10:47:

Het gaat om een Gilette 7 O Clock Super Stainless. Niet de absolute top dus. Maar hopelijk wel ruim voldoende. Ik heb er maar 5 besteld gelukkig.  Daarnaast nog een type Gilette besteld, namelijk de Gilette Wilkinson Sword. Hierover lees ik veel positieve verhalen her en der. 

De Super Stainless en de Wilkinson zijn zeker niet verkeerd maar zoals je zelf als schrijft niet de absolute top en ook niet daar tegen aan. Uekaz maar het zijn mesjes uit de middenmoot. Maar om de topmesjes te waarderen is het juist goed om te expirimenteren om zo het voor jou best scherende mesje te ontdekken en dat hoort bij de scheerreis.:)

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn drie mesjes waarbij ik telkens terugkom.

1. Lord Extra, een lekker scherend rvs-mesje. Goedkoop, no-nonsense. Ik kan me zomaar voorstellen, deze mesjes het heel goed doen in landen waar het scheren met losse mesjes nog gangbaar is.
  2. Rapira Platinum Lux. Need I say more? 
  3. Treet Dura Sharp. Technisch is de Platinum Lux misschien beter, maar deze vind ik het fijnst scheren. Als ik nog maar een soort mesjes zou mogen gebruiken, zou ik deze kiezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Manfred Ik ben zelf ook bijzonder content met verschillende Lord mesjes (ik heb ze vroeger gek gezeurd hier...) waaronder de door jou beschreven Lord SS Extra. En het merk dat voor mij meteen na Lord komt is Treet en dan vooral de koolstofstalen exemplaren (waaronder de Dura Sharp). Als je die lekker vind zou je ook de zgn Black Beauties eens moeten proberen; ook een koolstofstalen mesje in een bordeauxrode met okergele verpakking zonder verdere aanduiding. Kost niks en scheert althans voor mij net wat lekkerder dan de Dura Sharp (UEKAZ natuurlijk).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
talibeard schreef 34 minuten geleden:

@Manfred Ik ben zelf ook bijzonder content met verschillende Lord mesjes (ik heb ze vroeger gek gezeurd hier...) waaronder de door jou beschreven Lord SS Extra. En het merk dat voor mij meteen na Lord komt is Treet en dan vooral de koolstofstalen exemplaren (waaronder de Dura Sharp). Als je die lekker vind zou je ook de zgn Black Beauties eens moeten proberen; ook een koolstofstalen mesje in een bordeauxrode met okergele verpakking zonder verdere aanduiding. Kost niks en scheert althans voor mij net wat lekkerder dan de Dura Sharp (UEKAZ natuurlijk).

Ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik vaak de Lord classic , en het treet carbon mesje met bordeauxrode verpakking scheert zeer comfortabel.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vinden mensen van de Hema mesjes? Ik heb hem net probeerd en een mesje kon ik 5 keer mee scheren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sm1h schreef 4 uur geleden:

Wat vinden mensen van de Hema mesjes? Ik heb hem net probeerd en een mesje kon ik 5 keer mee scheren.

Een goed middenklasse mesje wat best wel prettig scheert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sm1h schreef 6 uur geleden:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 21 uur geleden:

Een goed middenklasse mesje wat best wel prettig scheert.

Ok, ik zal hem deze maand uitproberen. Tot nu vind ik hem best prettig.

Harkos schreef 19 uur geleden:

Dank je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feather zijn voor mij de beste, wel scherp en zeker oppassen de eerste keer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het met elk mesje elke keer weer oppassen. 😆

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik laatste tijd de Gillette Wilkinson Sword, bevallen prima.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.