Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een sample pakketje van shaving.ie, tot nu toe is dit de top 'zoveel' van de mesjes die ik heb.

1. Feather

2. Astra Platinum

3. Personna (hema)

4. Astra Stainless

5. Niet scheren

6. Derby

7. Timor

Ik dacht dat Derby verschrikkelijk was maar gisteren deed Timor er nog een schepje bovenop. Ga me zo verwennen met een Feather.

Posted
Ik heb een sample pakketje van shaving.ie, tot nu toe is dit de top 'zoveel' van de mesjes die ik heb.

1. Feather

2. Astra Platinum

3. Personna (hema)

4. Astra Stainless

5. Niet scheren

6. Derby

7. Timor

Ik dacht dat Derby verschrikkelijk was maar gisteren deed Timor er nog een schepje bovenop. Ga me zo verwennen met een Feather.

Mijn lijstje is zo'n beetje het zelfde, alleen de #2 nog niet geprobeerd. Heb ze wel liggen, dat zijn de groene toch?

Posted

1. Feather

2. Astra Platinum

3. Personna (hema)

4. Astra Stainless

5. Niet scheren

6. Derby

7. Timor

Zulke lijstjes vind ik best grappig hoor, ik heb helemaal geen lijstjes, bij mij werkt of een mesje wel voor me of een mesje niet en dan is de ene wel beter dan de andere maar ik heb geen lijstje :lol:

Posted

Zulke lijstjes vind ik best grappig hoor, ik heb helemaal geen lijstjes, bij mij werkt of een mesje wel voor me of een mesje niet en dan is de ene wel beter dan de andere maar ik heb geen lijstje :lol:

Dat is dus de definitie van dit soort lijstjes :roll:

Posted

1. Feather

2. Gilette 7 O'Clock

3. Astra Platinum

4. Personna (hema)

5. Astra Stainless

6. Niet scheren

7. Derby

8. Timor

Update na shave van deze ochtend. :)

Posted

Ik ben heel tevreden over de Astra Platinums. Ze zijn goedkoper als de Feathers, die wel scherper zijn, maar de Astra's zijn een stuk vergevelijker. Dat laatste vind ik vooral belangrijk als ik me een paar dagen achter elkaar moet scheren (meestal sla ik steeds een dag over), de Feathers gaan dan na drie dagen wat iriteren.

Iridiums vind ik ook fijn, maar als de mesjes die ik nu heb op zijn zal ik geen nieuwe kopen. Voornamelijk door verhalen van anderen over slechte batches.

• Agreed 1
Posted

Ik vind mijn Jianyu's en Gillette Super Thin, Super Gillette Blue ook wel goed, ik heb eigenlijk best wel veel mesjes waar ik tevreden over ben, alleen van sommige heb ik maar weinig.

Ik heb wel nog nooit een Feather gebruikt want daar ben ik dus echt te gierig voor om die aan te schaffen.

Posted
Ik vind mijn Jianyu's en Gillette Super Thin, Super Gillette Blue ook wel goed, ik heb eigenlijk best wel veel mesjes waar ik tevreden over ben, alleen van sommige heb ik maar weinig.

Ik heb wel nog nooit een Feather gebruikt want daar ben ik dus echt te gierig voor om die aan te schaffen.

Hoe duur zijn de mesjes die je nu gebruikt dan? Want voor 37cent per meisje die meer beurten dan normaal meegaat vind ik het best meevallen.

Posted

37 cent per week (zo lang doe ik ongeveer met een mesje) is inderdaad nog wel te doen ;), ik heb wel een paar Feathers en als ze op zijn koop ik wel nieuwe maar de Astra's blijf ik in bulk kopen.

Posted

Hoe duur zijn de mesjes die je nu gebruikt dan? Want voor 37cent per meisje die meer beurten dan normaal meegaat vind ik het best meevallen.

Die kosten echt niet veel. Jianyu is per pakje van vijf mesjes ongeveer 44 cent en de Gillette Super Thin is 38 cent per pakje van vijf mesjes ongeveer.

De Super Gillette Blue is dan weer 75 cent per pakje van vijf mesjes, maar daar heb ik ook maar een paar pakjes van, ik koop die nooit in grote aantallen omdat ze in China toch niet goedkoper zijn in bulk.

Een pakje Astra SP kost bijvoorbeeld ongeveer 50 cent in bulk.

Posted

37 cent voor Feathers gekocht in bulk is wel duur hoor, ook voor Feather.

Maar dan nog, nog steeds lach je de Fusion mannen hard uit.

Posted
Je lacht ze uit, en je bent gladder geschoren. ;)

Alleen de Fusion scheerders interesseert het toch niks, ik heb het op mijn werk ook wel verteld hoe ik scheer enzo en verdere dan een scheerkwast komen ze niet en die scheerkwast is al heel ver voor ze.

Posted

Who cares. Er zijn er genoeg die wel moeite doen voor een lekkere scheerbeurt, kijk maar naar de ronduit explosieve groei van dit forum. :)

Ik ga nooit meer terug naar Cardridge, dat is zeker.

Posted

Nee ik ga ook nooit meer terug :D

Posted

Mijn huidige top 3:

1 Iridium Super

2 NOS Gillette Bleue Extra

3 Feather

Runners-up: Polsilver, Perma Sharp super, Personna Blue/Personna Medical. Astra SP, Gillette 7 'O Clock yellow.

Helemaal onderaan de lijst bungelen:

Dorco ST301, Derby, Supermax stainless

Posted

Mijn favoriet is en blijft de Astra Superior Platinum, lekker scherp, zeer smooth en gaat voor mij zeer lang mee.

Rapira's komen op plaats 2, vindt deze iets minder smooth (irriteren meer) en gaan net wat minder lang mee. Voor de rest Derby's, Shark's, Polsilver's en de Hema mesjes geprobeerd maar ik ga toch steeds terug naar de Astra's en de Rapira's.

Posted

Ik zou niet echt een volgorde kunnen aangeven. Deze zou ik weer opnieuw kopen of ruilen:

*Iridium Super (smooth en scherp.)

*Astra (smooth, scherp en makkelijker verkrijgbaar dan Iridium Super)

*Derby (inderdaad, bij mij werken ze wel en ze zijn supergoedkoop)

Deze hoef ik niet per se meer:

*Dorco (wat een troep. Ik smeer mijn brood met een scherper mes)

*Shark (ik vind Astra prettiger voor ongeveer dezelfde prijs, verder niets mis mee)

*Personna (zelfde als Shark)

*Feather (was leuk om te proberen, maar andere zijn scherp genoeg en scheren comfortabeler)

Posted

Zijn de HEMA mesjes acceptabel? Ik moet DE scheren nog leren en zou het zonde vinden om een samplepack daarvoor te moeten gebruiken. Ik kan soms nogal krenterig zijn :).

Posted
Zijn de HEMA mesjes acceptabel? Ik moet DE scheren nog leren en zou het zonde vinden om een samplepack daarvoor te moeten gebruiken. Ik kan soms nogal krenterig zijn :).

Ik vind ze acceptabel inderdaad :) lang niet goed als je aan de feathers etc toe bent, maar in de basis is er niets mis met de mesjes.

Posted

Ik heb ook nooit een samplepack gekocht. Gewoon van wat mesjes een pakje bestellen en af en toe wat kopen. Ik vind een mesje ook wat weinig om te testen. Of als je een kwast of zeep koopt een paar pakjes meebestellen.

Astra SP, Feather, Hema, Iridium, Gillette Blue (de Chinese) heb ik allemaal een pakje van gehad. De Astra's heb ik in Bulk gekocht. HEMA mesjes zijn acceptabel ja, gewoon een pakje meenemen :)

Posted

Van de Chinese mesjes vind ik Jianyu erg goed en Gillette Super Thin, maar ik neem dan ook de prijs kwaliteit verhouding mee in mijn oordeel.

Japanse producten komen er bij mij sowieso niet in, dus of ik moet ooit Feathers van iemand krijgen, maar ik zelf koop nooit made in Japan producten.

Posted

Japanse producten zijn van een hoger niveau als Chinese producten, ze hebben een 40 jaar technische voorsprong. Zuid Korea heeft 20 jaar voorsprong en zit er nu een beetje tussenin op kwaliteit en prijsniveau. Al denk ik dat hun laatste generaties autos (kijk naar Kia, 5 jaar garantie) zeker vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Opel. China zit nu op het niveau dat die landen ook ooit hadden, oude modellen opkopen en dat goedkoop produceren (zie bijvoorbeeld de Daxjes) en zelf wat proberen (Landwinder)