Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn oog was gevallen op de 86R van Parker

Kan iemand mij vertellen of mild of agressief is?

Safety Razor Parker - 86R

Gesloten kam

Vlindersluiting

Safety Razor Parker 86R is een ranker gevormde safety razor met een gedetailleerd bewerkt handvat.

De bewerking van deze vergevingsgezinde krabber van vernikkelt messing is niet enkel voor de uitstraling maar geeft ook in veel grip en controle. De vlindersluiting maakt het mogelijk de double edge blades veilig en snel te verwisselen. De safety razor wordt geleverd inclusief 1 double edge Blade.

Type: Vlindersluiting

Kam: Gesloten

Lengte Totaal: 108
mm

Lengte Handgreep: 89 mm

Gewicht: 56 gram

Posted

Niet bepaald een topper, je hoort vaak dat ze onnauwkeurig zijn afgewerkt en het mesje aan één kant soms wat meer uitsteekt als aan de andere. Ligt een beetje middenin qua agressie. Mijn advies is ga voor een vintage Gillette ofzo in plaats van een parker.

Posted

Die onnauwkeurige afwerking hebben ze een periode gehad maar ik had juist begrepen dat de laatste jaren de kwaliteit weer flink verbeterd was.

Posted

Je kan niet alles op voorraad hebben ;)

Ik ben zelf in het bezit van een "recent" model. Prima afgewerkt en na 2 jaar intensief gebruik nog in perfecte staat.

Zoals al eerder vermeld, een licht agressieve krabber. Werkt voor mij prima met een Feather mesje.

Posted

De hoek van het mesje, blootstelling van het mesje en mes opening.

da769dcbbdabc402de8e81a395d72ce9.jpg

Hierboven een leuke foto van een Roedter 1909. Waar je duidelijk het 'blade exposure' kunt zien. En de 'blade gap' ten opzichte van de kam.

Hoop dat dit een beetje informatief is voor je.

Posted

Ik gebruik zelf het broertje van de 86R, namelijk de 90R. Ik vermoed dat de kop hetzelfde is en alleen de steel verschilt. Het is een fijne milde krabber waar je best een poos mee vooruit kunt. Wellicht zul je na verloop van tijd ook een wat agressievere krabber willen gebruiken, bij mij was dat in ieder geval wel het geval. Maar nog steeds gebruik ik de Parker regelmatig met veel plezier.

Guest Gusto
Posted

Wil je het beste, van beide werelden, neem dan een Merkur Progress. ;)

Posted
Wil je het beste, van beide werelden, neem dan een Merkur Progress. ;)

Helemaal mee eens. Daar kan je alle kanten mee op.