cutthroat Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Nivea sensitive asb Onder het motto "verandering van spijs doet eten" (en gewoon omdat het kan) gisteren en vandaag weer eens naar de geliefde open messen gegrepen. En in dit geval mijn Candidius van het formaat sneeuwschuiver. In drie gangen maakte dit blok staal korte metten met de baard. Op enkele plekjes na zo glad als een biljartbal. Een paar prikjes van de aluin, en ook de Pinaud liet zich voelen. Afgemaakt met de Nivea asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Wolfman stainless steel met Combo kop (open + gesloten kam) Iridium mesje La Saponeria Artigiana alla mandorla zeep Plisson L' Occitane synthetische borstel Floid Black aftershave Toen ik een ander mesje in de krabber plaatste viel mijn cent waarom ik vorige keer teleurgesteld was in de scheerbeurt, ik had een Gillette Thin erin en dat is een huiveringwekkend slecht mesje Deze keer met een Iridium baardverwijderaar en wat een hemels verschil! Je kan mijn bevindingen van de eerste scheerbeurt met deze krabber dus compleet negeren. (even snel foto van het net geplukt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Gem Damaskeene Gem PTFE The Grooming Co. syntheet TOBS peppermint Proraso asl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Merkur 34C Souplex Mitchell's Woolfat Semogue SOC Speick asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Lord L6 Shark ss (9) Plisson L'Occitane Arko stick Cien men ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Feather AS-D2 Feather (2x) Bartex, pre Dr. Harris windsor Vitos, splash Arko comfort, balsem Fijne beurt, beetje prik van de Vitos en eindelijk het laatsje restje van de Arko uit de tube geknepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Kobar 13/16 Proraso groen preshave ToOBS Eton College scheercreme ToOBS Eton College aftershave L'Occitante Plisson 2 gangen glad voor dat de kids wakker werden, nu op naar de dierentuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 - Omega 10019 - De vergulde hand scheerstaaf - Gillette slim twist - Gillette silver blue (1x) - L'oréal Paris Hydra sensitive ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Jeruzalem Fibre Harkos®, Proraso_Rood, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Voskhod 10e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Proraso_Rood en de Jeruzalem Fibre Harkos® samen gisteren al aangekondigd, want het is hier niet echt lekker Spaans, nee kouddd. Dus lekker geurend warm volvet schuim. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 10e x gebruikt. Dit mesje is verbijsterend goed. 10 x is toch een prestatie en dan nog niet op. Om te testen of de Gillette er nog mee voort kan, het mesje in de Black Beauty op 7 gebruikt. Prima. Moet wel iets meer druk geven dan in de Ikon, maar gaat bijna vanzelf. Morgen op voor de 11e keer. Resultaat BBS, Klassieke afwerking. Op naar Segovia. Maar daarover meer in Koken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Plisson L'Occitane C&E Sienna Henkotsu 15/16 Tunney aluin Alcolado Glacial Na al het Meissner-geweld de afgelopen weken was het weer even wennen een andere zeep. Eerst te weinig, toen teveel water, maar al met al afdoende goed schuim. De Henkotsu en ik zijn vriendjes geworden. Het mes liet zich heerlijk vlot en soepel hanteren en deed dat drie gangen lang. Eindresultaat was lekker glad, weinig aluinprik en lekker koele Alcolado. Het gat in mn wang van de eerst Henkotsu-beurt zit ondertussen zo dicht dat ik er vol overheen kon scheren, dus die uitstekende haren ben k ook eindelijk kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Proraso Groen Preshave Saponifico Varesino Felce Aromatico SOC Varkenshaar Mühle R89 Grande Croma (5) Aluin Proraso Groen ASL Wat is die SVFA toch een heerlijk subtiele geur. En wat klopt die zeep tot een prachtig schuim met de SOC varkenshaar. In het verleden wel eens schuim gehad dat snel 'dood sloeg', waardoor ik net twee beurten redde. Nu de zeep juist vochtig gemaakt, wat meer water in de kwast gelaten, langer geladen en hoppa, prima schuim voor zeker drie beurten. Ook met de vijfde beurt scheert dit Croma mesje nog goed. De aluin gaf nagenoeg geen prikjes en de ASL gaf een heerlijk fris gevoel. Nu eens geen balsem aan het einde, kijken of ik verschil ga merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 L'Occitane Plisson Arko scheerstaaf geraspt Worldmaster 174 Aluin Pitralon Zedern AS 2 gangen voor de hals en 3 voor het gezicht; de derde tegen de vleug. Comfortabel glad in de hals, het gezicht spiegeltjeglad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Muhle R89 Shark ss (10) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Cien men ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Graag wil ik deze SOTD beginnen met het aanbieden van mijn excusses, excusses aan de Ever Ready 1912 en al zijn naamgenoten. MIjn eerste kennismaking met deze Single Edge krabber was nu niet echt positief, geen glad resultaat en veel irritatie in de hals. Ook na het wisselen van diverse mesjes bleven de scheerresulaten hetzelfde, de 1912 kreeg het eindoordeel "ongeschikt" en verdween diep in de lade en stond op de vertreklijst. In de loop van de tijd kwamen er wat naamgenoten bij zonder deze zelf te gebruiken, tot ik vanmorgen een recent aangeschafte 1912 (die ik cadeau wil doen) toch nog maar even wilde uitproberen. Wat een verschil !!! Echt een prima scheerbeurt, in 3 rondjes heerlijk glad en geen enkele irritatie. Dat er zoveel verschil kan zitten tussen 2 hetzelfde type krabbers..... Dus rest mij niet anders dan mijn excusses aan te bieden voor het te snelle en negatieve eindoordeel Ohw, Nu ik toch bezig ben, ik discrimineer alle Gillette krabbers, dit probeer ik te verhelpen met een tweetal bij Frog aangeschafte varianten. Hoop dat het geneest. Nu de setup van vandaag: Ever Ready 1912 Frank Saving Silvertip Bartex, pre Proraso groen Proraso groen, splash VGH balsem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Zo net weer even lekker mijn 3 dagen baardje weggewerkt met mijn Herder wege, blijf het zeggen heerlijke messen die Herders! Setup: Semogue SOC 2 band Dr Harris Arlington Herder 7/8 wedge Osaga Rub Prep asb En weer na 3 gangen lekker glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 - Pre, warm water - Merkur 23C - Feather (2) - Omega 10098 - ProRaso groen scheerzeep - Aluin - Alcolado Glacial - Toco Tholie ASB https://imageshack.com/i/ipAJNh7Uj[/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 - Omega 10019 - Palmolive scheercrème classic - Gillette slim twist - Gillette silver blue (2x) - Kruidvat ASB for sensitive skin Te snel geschoren, dus wondjes en irritatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Schick Injector met Schick mesje (1) L'Occitane Plisson Razorock P.160 Vitos aftershave Nivea sensitive asb Een Injector scheert erg makkelijk en ook prettig. Net zo glad als met een "gewone" SE. Qua hanteren deed het me wel erg aan een cartridge denken, maar het scheert gelukkig veel beter dan dat Ik ben er erg tevreden over. De P.160 vind ik niets bijzonders. Ik weet niet hoe deze in vergelijking is met de originele P.160, maar anders zou het de naam misschien geen eer aan doen. De geur is gewoon goed, hoewel ook deze niet tegen de Raffinato op kan. Maar het is geen zeep waarbij je een schuimexplosie hoeft te verwachten. Ook het verzorgende gedeelte en het glijden kan echt wel beter wat mij betreft. Dus Cella blijft qua eigenschappen voor mij de nr 1 amandelzeep en Raffinato blijft voor de geur de nr 1 amandelzeep. Verder niet slecht, maar ook echt geen topper. Middelmatig eigenlijk. Deze zeep kocht ik voor mijn vrouw omdat haar Raffinato bijna op is. Ik ben benieuwd wat zij ervan gaat vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Een Injector scheert erg makkelijk en ook prettig.Net zo glad als met een "gewone" SE. Qua hanteren deed het me wel erg aan een cartridge denken, maar het scheert gelukkig veel beter dan dat Ik ben er erg tevreden over. De kans dat ik die L1 ooit terug zie is dus klein? Goed te horen dat het scheren met een SE je bevalt Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Graag wil ik deze SOTD beginnen met het aanbieden van mijn excusses, excusses aan de Ever Ready 1912 en al zijn naamgenoten. Dat er zoveel verschil kan zitten tussen 2 hetzelfde type krabbers..... Er is inderdaad soms wat verschil in scheerervaring tussen de 1912's. Er zijn een aantal verschillende koppen gemaakt en versies voor de UK en de US. Dat gezegd zijnde heb ik nog geen enkele gevonden die me niet beviel. Misschien is je scheertechniek nu beter dan toendertijd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Tom scheren is als een thuis wedstrijd gaat meestal lekker en zo ook vandaag. Maar ik gebruikte Maca Root shave cream en dat bleef crème Gewoon geen schuim nix , ik klop vrolijk door het bakkie met mijn Vero kwast en schep op wonderbaarlijke manier het bakkie bijna leeg Nou ja een heleboel crème maar nix noppes schuim maar scheren als de brandweer , zat wel overal waar het niet moet zitten bij zowel Tom als bij mij maar wel lekker glad. Zou het cream cream zijn een geen zeepie cream ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 De P.160 vind ik niets bijzonders. Ik weet niet hoe deze in vergelijking is met de originele P.160, maar anders zou het de naam misschien geen eer aan doen. De geur is gewoon goed, hoewel ook deze niet tegen de Raffinato op kan. Maar het is geen zeep waarbij je een schuimexplosie hoeft te verwachten. Ook het verzorgende gedeelte en het glijden kan echt wel beter wat mij betreft. Dus Cella blijft qua eigenschappen voor mij de nr 1 amandelzeep en Raffinato blijft voor de geur de nr 1 amandelzeep. Ik heb vroeger de P160 vaak gebruikt en vond die net iets beter qua prestaties als de Cella, over jouw (mogelijk andere) versie ga ik me niet uitspreken want die ken ik niet. Als je van amandelzeep houd dan ben je het aan jezelf verplicht om de La Saponeria Artigiana alla mandorla aan te schaffen (verkrijgbaar bij BdF), geen van de anderen kan er aan tippen naar mijn bescheiden mening! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Zou het cream cream zijn een geen zeepie cream ??? Als ik mij niet vergis heeft de Maca Root scheercreme ongeveer dezelfde samenstelling als de Taylor of old bond street scheercreme. Deze worden zelfs in dezelfde fabriek gemaakt geloof ik. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de Maca Root. Het resultaat was steeds een rijk en glad schuim. Misschien eens proberen met een andere kwast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Dit is natuurlijk gewoon een benaming van Razorock, hoewel Eric van BdF vertelde dat een oud medewerker van P.160 er wel aan heeft meegewerkt. (nou ja, volgens de verhalen dan geloof ik) De zeep die jij noemde staat nog wel op de verlanglijst, evenals de Figaro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 (edited) Zou het cream cream zijn een geen zeepie cream ??? Als ik mij niet vergis heeft de Maca Root scheercreme ongeveer dezelfde samenstelling als de Taylor of old bond street scheercreme. Deze worden zelfs in dezelfde fabriek gemaakt geloof ik. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de Maca Root. Het resultaat was steeds een rijk en glad schuim. Misschien eens proberen met een andere kwast? Ja zal ik eens doen, ook geen idee hoe het vorige keer was dat ik deze crème gebruikte ?? Hij is wel lekker zacht en droogt niet uit. Ik zal zo eens een nieuw soppie maken hmmmmmmmmmmmmmmm ??? met de forum kwast gedaan maar het blijft er veel crème wel iets beter met deze kwast. Maakt niet uit volgende keer beter. Edited June 16, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts