Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na wat graafwerk in een kast (want ik wist dat ik er een had liggen..) heb ik mijn Wilhelm Mandt straight razor opgedoken :). Hij komt van een rommelmarkt en heeft er denk ik wel eens beter uit gezien. Hoesje waar die op ligt zat er bij maar is niet het originele hoesje.

20130726_083540.jpg

20130726_083554.jpg

20130726_083605.jpg

Ik weet alleen niet of ik hem ga houden of dat ik misschien hier iemand op het forum vind die hem een goed huisje wil geven en wil gaan gebruiken. Iemand misschien een idee hoe oud ie is?

Posted (edited)

Het is iig een leuk mes. Is gemaakt van zilverstaal wat voor die tijd een luxer mes was, een 5/8. Staat er op het blad toevallig nog een ets? Leeftijd zal zijn rond 1900-1930 schat ik.

Is iig een leuk restauratieobject. Heb een gelijkend mes wat ik aan het restaureren was. Lemmet was bijna klaar tot ik hem uit m'n handen liet vallen op de stenen vloer... Resultaat, heel stuk uitgebroken :o:evil:

Edited by Guest
Posted

Mwa weet alleen niet of het echt mijn ding is. Vind het iets te... spannend om me hier mee te scheren buiten het feit dat ik geen spullen heb om hem op te knappen/scheerklaar te maken. :S

Posted

Tsja, de leercurve is zeg maar... steil ;)

Mes ziet er op de foto's idd wel scheerbaar uit als je er even op los gaat om het roest eraf te halen. Moet je hem even opnieuw pinnen wil je overal bij kunnen. Maar dan moet ie uiteindelijk idd nog geslepen worden.

Is allemaal te doen als je er zin in hebt. En anders heb je een mooi showobject, of kan je er iemand anders blij mee maken. Keuze genoeg.

Posted

ouch... das klote. Tja ik betwijfel of ik me er mee ga scheren. Ik heb wel een shavette besteld maar denk dat ik die ook maar weinig zal gebruiken :S Ben nou eenmaal gesteld op mijn jongensachtige geweldige uiterlijk :P Weet alleen niet wat zoiets in deze staat op brengt..

Posted

Heb een shavette gehad, vond het een verschrikkelijk ding. Veel te flexibel naar mijn zin.

Maar de waarde tsja, wat er de gek voor geeft eigenlijk. Van een fles bier tot wat euro's. Op marktplaats staan mensen die messen willen verkopen voor €20 of €60, en soms heb je er 4 voor dat geld dus ja. wat de gek er voor geeft denk ik.

Posted

Schuurpapier. van 100-180-220-400 etc. etc.

En veel zweet ;) Ik heb wel een kleine bandslijper gekocht laatst, maar ik moet m'n schuur eerst opruimen van m'n vrouw ;) Als dan alles meezit kan ik tot K400 machinaal doen en dan met de hand afwerken. Hopelijk in de toekomst ooit een 2 x 72 slijper bouwen of kopen.