Jump to content

Gillette reparatie

Tony

Recommended Posts

Hoewel ik zelf vooral straights gebruik koop ik ook DE's als ik ze tegenkom. Deze gaan meestal naar bekenden die ik enthousiast probeer te krijgen voor klassiek scheren. Bij het schoonmaken van deze vondst bleek de kop van het handvat los te komen.

Is het nog te redden?

Is het een goed idee om dit te lijmen of kan ik een andere weg volgen?

ImageUploadedByTapatalk1434265705.680114.thumb.jpg.b18d796931b419d53b2d4d1f58f01961.jpg

Ik heb er geen ervaring mee maar kun je zien waar het euvel zit? Ik meen dat de bodemplaat normaal gesproken vastgeklonken hoort te zitten. Maar het kan ook zijn dat er "stop" van een schroefdraad lam is geworden waardoor de boel uit elkaar in gevallen.

Ik heb er geen ervaring mee maar kun je zien waar het euvel zit? Ik meen dat de bodemplaat normaal gesproken vastgeklonken hoort te zitten. Maar het kan ook zijn dat er "stop" van een schroefdraad lam is geworden waardoor de boel uit elkaar in gevallen.

Er is geen schroefdraad zichtbaar, lijkt eerder oorspronkelijk geklonken te zijn.

Zo iets had ik met een Pearl met vergelijkbare constructie. Kwam erg precies hoe de bodemplaat op het handvat zit. Daar het schroefdraad in het handvat en aan de bodemplaat anders niet corresponderen en het meisje niet strak opsluit. De bodemplaat hoort strak op de steel geperst / geklonken te zitten en dan dus wel in de juiste stand. Dus de boel in elkaar zetten en goed afstellen. Bodemplaat fixeren met lak of iets dergelijks. Kop eraf nemen zonder de bodemplaat te verdraaien en dan goed vast klinken. Of dat echter afdoende is? Misschien toch met industriële lijm daarna alsnog vastzetten?

Dit is toch ook een TTO? Een Rocket HD lijkt me?

Is het zijplaatje aan 1 kant weg of zie ik die gewoon niet op de foto?

Ben benieuwd of het nog te repareren is!

@Tjebbe, Klopt, het is een TTO.

@Harkos, Bedankt, ga je advies opvolgen.