Jump to content

Opknappertjes

Nienke

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Voor de fun is mijn schoonvader een tijdje terug begonnen met het opknappen, slijpen en polijsten van 2de hands rommelmarkt open scheermessen. Het is ondertussen een leuke sport geworden om tussen alle rommel nog iets te vinden dat fatsoenlijk te maken is.

Nu waren we laatst op een markt waar een kerel stond met een verzameling van allerlei soorten messen. Naar mijn menig het overschot van andere rommelmarkten. Tussen de berg lagen zo'n 8 open scheermessen. De 1 nog maar met een half scheerblad, de ander helemaal in een bocht geslepen, happen er uit of krom. Toch maar eens kijken wat de beste man hier voor denkt te vangen. Het halve mesje moest volgens hem toch echt nog 35 euro opbrengen en de andere zo tussen de 40 en de 50 euro. Want tja, tis van vroeger en dat betaald men. Ik geloof er niet zoveel van. Of zit ik daar mis mee?

gr Nienke

Haha, idd. Er was echt niks meer van te maken en voor die prijs ga ik er zeker niet op in.

Het enige fatsoenlijke mes wat ik te pakken had ging hij nog even slijpen.

Er ging nog net geen houtvijl overheen maar scheelde niet veel :shock: . Zo jammer.

Veel mensen hebben door dat er geld te verdienen valt aan Oude messen. Nou zijn er ook een hoop gekken die een vermogen uit kunnen geven aan een oud scheermes dus dat werkt het ook wel in de hand.

Maar je moet goed zoeken om de pareltjes te vinden maar ze zijn er nog wel.

Niet meer als 10 euro en dan moet het echt al in redelijk goede staat zijn.

Daar vindt ik ze in midden Nederland niet meer voor, het wordt hier al gauw 15 euro voor een goed exemplaar.

Voor dat geld heb je in deze contreien er nog flink werk aan, als je al wat vindt want zelfs dat is ondoenlijk. Krabbers, dat gaat nog wel, vinden, maar ja, da's antiek heh, wordt al vijftig jaar niet meer gemaakt meneertje! Dus ook die lui kijk ik meewarig aanvooraleer door te lopen.

Ik bezoek dan ook geen rommelmarkten helaas. En struin eigenlijk ook geen marktplaats of ebay af voor tweede handse meuk.

Maar zat laatst dus even te kijken op marktplaats. Man, wat voor rommel men daar durft te verkopen voor dat prijs!! Ik krijg dan bijna de neiging om een email te sturen dat ze niet sporen.

Top, Dank jullie wel.

Heb idd 15 euro betaald voor mijn eerste 2de handsje. Scheert na wat TLC super (volgens manlief). Het merk was helaas al onleersbaar geworden door het eerdere gebruik. Er zat veel zwarte aanslag op het blad, maar na het polijsten en het gebruik van nu is dat voor het grootste gedeelte verdwenen. We gaan gewoon door met snuffelen tussen de rommel. Vind ik ook wel weer wat hebben. :)

Blijft ook wel leuk als je iets moois voor een schappelijke prijs weet te vinden.

Trouwens kom ik dit net tegen op ebay.

En dan vraagt die er 65 usd voor met omschrijving 'This is vintage german razor Ern WALD-SOLINGEN 207" in good condition. PayPal only please. '

Mannnn, doe even gezond!

Daarom vond ik het al sterk dat een gezond na denkend mens 50 euro gaat betalen voor een mes waar je totaal niks meer mee kunt.

Zelf ben ik ooit eens in een "oude" klok getapt. Na maak dus. Was een schappelijke prijs voor een mooi klokje, Maar toen ik me er verder in ging verdiepen bleek ik veel te veel betaald te hebben voor een replica :?

Zal met de messen het zelfde verhaal zijn. Hier en daar zal er vast iemand zijn die het toch doet.