Big Gerard Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Beste scheerders, Ik ben opzoek naar een goede verzorgende aftershave balsem, die echter niet heel geurend of helemaal niet geurend is, zodat de scheerzeep daarna nog ruikbaar is. Alvast bedankt.
Noxa Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 De scheerzeep was je er toch af, ergo dan ruik je hem toch niet meer? Of met jezelf net zo'n tik aan als ik, alleen matchende zeep en aftershave's kopen. De enige echt geurloze ASB die ik ken is die van Clinique.
3gor4 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Munstermann aftershave cream is vrijwel geurloos en beste eigenschappen van alle aftershaves die ik tot nu toe geprobeerd heb. Echter moeilijk om aan te komen. Daarnaast vind ik TFS asb's altijd wel goed. Ik merk echter wel kleine verschillen tussen de lijnen. Maar als Eric van BdF meeleest. Zijn er toevallig geen ongeparfumeerde asb's?
Barbiere di Figaro Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Eric van BdF leest vaak wel mee hoor. Ik weet alleen niet zo van een geurloze asb. Tenminste niet in ons assortiment. Een aftershave heeft nu eenmaal vaak een geurtje, dus een balm ook. Anders zou je het eerder in een andersoortige crem moeten zoeken die dan wel geurloos is. Als je wat vindt, laat het dan vooral nog even weten!
Thorical Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Ik vind de ASB van de Hema redelijk neutraal maar geurloos is nou ook weer niet. En de geur van je scheerzeep blijven ruiken na een ASB is volgens mij onmogelijk. Wat je wel kan doen is een ASB nemen met de zelfde geur als je scheerzeep.
QuantumCat Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 HEMA ASB is redelijk neutraal TOOBS Mr Taylor ASG is redelijk neutraal The Shave Doctor... niet ect neutraal, maar de geur is niet overheersend en geen blijvertje Maar idd, als je echt de geur van de zeep wilt behouden, neem dan een hele geurlijn
Big Gerard Posted June 13, 2015 Author Posted June 13, 2015 Dank voor de reacties Ik snap dat het beter is om een hele lijn van dezelfde geur te kopen, echter heb je niet van elke zeep een ASB, vandaar de vraag. Zal dan toch opzoek moeten gaan naar matchende ASB.
Frog Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Over welke zeep heb je het? Misschien kunnen we je helpen een matchende asb te vinden. 1
Barbiere di Figaro Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Dank voor de reacties Ik snap dat het beter is om een hele lijn van dezelfde geur te kopen, echter heb je niet van elke zeep een ASB, vandaar de vraag. Zal dan toch opzoek moeten gaan naar matchende ASB. Dat is precies waarom we bij TFS om de linea intenso gevraagd hebben (daar heb je presshave, zeep en asb van één en dezelfde geur) en wijzelf van BdF ook de zeep en de asb rondom dezelfde geur hebben gedaan. (Ik noem zomaar een paar willekeurig voorbeelden.....) Maar ook van Proraso is tegenwoordig een mooie match te maken. De groene met methol, de rode lijn met sandalwood.
QuantumCat Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Dank voor de reacties Ik snap dat het beter is om een hele lijn van dezelfde geur te kopen, echter heb je niet van elke zeep een ASB, vandaar de vraag. Zal dan toch opzoek moeten gaan naar matchende ASB. Je bent ook niet de eerste die naar neutrale asb's zoekt
3gor4 Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Ik neig ook het meeste naar een neutrale geur omdat ik graag een parfum draag en niet wil dat het botst met een geurende aftershave. Daarom gebruik ik vrij weinig geparfumeerdr aftershaves. Kan die geurende dan ook mooi opmaken op mijn werk. Maar als ik me niet vergis heeft nivea sensative asb ook een vrij neutrale geur, die in ieder geval snel vervliegt. Biodermal sensative asb is ook vrij neutraal die snel vervliegt.
ShaveR Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 Nivea for men Sensitive! Deze is zeer neutraal en verzorgend, in mijn ogen ook de fijnste ASB.
Bonanza Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 Kan je er niet 1 zelf maken. Recepten genoeg te vinden op internet
Rudi Posted May 7, 2020 Posted May 7, 2020 ShaveR schreef op 10-7-2015 om 22:06: Nivea for men Sensitive! Deze is zeer neutraal en verzorgend, in mijn ogen ook de fijnste ASB. Helemaal mee eens. Als ik een geurloze wil dan pak ik deze. Als je hem op doet lijkt hij over de zeep heen te gaan, maar een paar minuten later is dat weer weg en ruik je terug de zeep.
Shaving-Fritz Posted May 12, 2020 Posted May 12, 2020 Ik gebruik al een tijdje Kiehls - Facial Fuel naar alle tevredenheid welke ook geurloos is. Bij mij wordt deze moisterizer snel door mijn huid opgenomen en voelt niet vettig aan. Dit is overigens geen ASB maar een moisterizer, ik merk daar echter geen verschil tussen. Ze hebben ook een variant met zonnefactor SPF19 voor de mooi weer dagen! 1
ChrisVanMeer Posted May 12, 2020 Posted May 12, 2020 Ik ben erg te spreken over de geurloze balsem van Zingari Man 1
Levi Posted May 12, 2020 Posted May 12, 2020 @ChrisVanMeer mijn geurloze Zingari Man balm ligt sinds 27 maart nog in Chicago ? 1
sami Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Weet iemand van de heren of er een aftershave is als stirling obsidian zonder de menthol laten we zeggen met dezelfde geurnoten profiel maar met heel weinig tot geen menthol
sami Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Oh ik zie nu pas dat ik het eigenlijk in verkeerd draadje gepost hebt maar dank voor je reaktie @Levi
Pim 2 Posted March 13 Posted March 13 Ik wou wat gaan schrijven over geurloze ASB's, en nu was ik eigenlijk van plan een nieuw topic te starten in het Recensies forum, of kan ik beter hier op reageren? Zo heb ik een keer Truefitt & Hill Ultimate Comfort besteld, omdat dat bij een online winkel als geurloos stond aangemerkt. Maar dat was niet zo. Hij is wel ongeparfumeerd, en de geur is ook niet zo heel sterk, maar hij blijft wel lang hangen. Het lijkt voor mij een beetje op een gechloreerd zwembad en gaat heel gauw vervelen. Maar UEKAZ. En ik heb een paar echt geurloze ASB's die in dit draadje nog niet genoemd zijn. 1
Recommended Posts